Cum putem schimba atitudinea societății față de copiii cu sindromul Down? Experiența unei mame-blogger
Full Article 2 minutes read

Cum putem schimba atitudinea societății față de copiii cu sindromul Down? Experiența unei mame-blogger

Autoarea blogului Prietena Mea, Ludmila Adamciuc este mama unei fetițe cu sindromul Down. Cu ajutorul blogului său, ea încearcă să schimbe atitudinea oamenilor față de «copiii Soarelui» și să dezrădăcineze stereotipurile din societatea noastră.

«Nu aveam cunoștințe speciale cum să construiesc o comunitate, cum să dezvolt o pagină pe rețelele sociale. Nu știam nimic nici despre sindromul Down, despre mine și societatea în care trăim. La acea etapă, nu cunoșteam nici-o mamă sau un copil care au trăit o astfel de experiență», povestește Ludmila Adamciuc, una dintre eroinele campaniei «Incluziunea începe de la mine», inițiată de Centrul Independent de Jurnalism.

Acum blogul ei Prietena Mea de pe Instagram numără 67 de mii de abonați. «Am început cu o comunitate mică. Dacă cineva iniția o discuție cu mine, de exemplu în rând la magazin, primul lucru care îl spuneam era: „Mă numesc Ludmila. Fetița mea are sindromul Down“ […] Le povesteam la toți non-stop ce este asta și cum este. Simțeam nevoia să mă vadă, să-mi vadă copilul, să știe că noi existăm și că viața noastră nu se deosebește chiar atât de mult de a lor», scria pe blogul ei Ludmila.

Ea a povestit că imaginea fiicei sale a devenit un simbol al tuturor «copiilor Soarelui» (așa li se mai spune persoanelor cu sindromul Down), pentru cei care încă trebuie să mai lupte pentru dreptul la educație incluzivă, pentru dezrădăcinarea prejudecăților și eliminarea altor probleme cu care se confruntă.

Versiunea integrală a materialului o puteți citi AICI.

Centrul Independent de Jurnalism a lansat campania «Incluziunea începe de la mine» în data de 1 martie 2023. Aceasta se va desfășura timp de 16 luni. Campania își propune să contribuie la diminuarea stereotipurilor existente despre grupurile social-vulnerabile și marginalizate, precum și la îmbunătățirea atitudinii societății față de aceste persoane. La fel, campania este orientată să sporească gradul de înțelegere a noțiunii de incluziune de către cetățeni, sporind astfel șansele pentru o societate mai incluzivă.

Material de parteneriat

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: