Sky News

Din ce motiv a murit regina Elisabeta a II-a? A fost publicat certificatul de deces

Regina Elisabeta a II-a a murit de bătrâneţe, potrivit certificatului de deces publicat de autorităţile britanice. Cea care a anunţat vestea a fost Prinţesa Ana, care a stat lângă patul mamei sale atunci când monarhul a închis ochii pentru totdeauna, notează Observator.ro.

Regina Elisabeta a II-a a murit de bătrânețe, la ora 15:10 pe data de 8 septembre, la Castelul Balmoral, potrivit certificatului de deces. Documentul a fost semnat de fiica ei, Prințesa Ana, care a fost alături de ea în ultimele 24 de ore.

Cauza decesului Reginei Elisabeta a II-a

Palatul Buckingham a publicat un comunicat în jurul orei 12:30 în aceeaşi zi în care spunea că medicii erau îngrijoraţi de starea de sănătate a reginei şi că aceasta va rămâne sub supraveghere medicală. Decesul ei a fost anunţat în mod oficial la ora 18:30. Moartea Reginei Elisabeta a II-a a fost certificată de medicul legist Douglas James Allan Glass.

Membrii familiei regale s-au grăbit să ajungă la Castelul Balmoral, după ce în cursul zilei de miercuri, 8 septembrie, starea ei de sănătate s-a deteriorat. Regele Charles și Anne erau deja în Scoția, așa că au ajuns la timp pentru a-și lua un ultim rămas bun. Ceilalți copii ai Reginei, Ducele de York și Contele de Wessex, au venit și ei la moșia scoțiană alături de Prințul William, dar, din păcate, prea târziu. Ducesa de Cambridge a rămas inițial la castelul Windsor, cu prințul George, prințesa Charlotte și prințul Louis. De asemenea, nici Prinţul Harry nu a apucat să îşi ia rămas bun de la bunica sa, ajungând în jurul orei 20:00, după ce a zburat din Windsor.

Suverana şi-a îndeplinit ultima sarcină oficială cu doar două zile înainte când a numit-o pe Liz Truss în funcţia de premier. Regina Elisabeta a II-a, care s-a aflat timp de 70 de ani pe tronul Marii Britanii, suferea de la sfârşitul anului trecut de ceea ce Palatul Buckingham numise „probleme episodice de mobilitate”, obligând-o să se retragă din aproape toate angajamentele ei publice.

Regina Elisabeta a II-a a murit la vârsta de 96 de ani. Fusese plasată sub supraveghere medicală, iar ultimele clipe le-a petrecut în liniște și seninătate, alături de famile. Fiul ei, Prințul Charles, a preluat tronul Regatului Unit, devenind astfel Regele Charles al III-lea.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Adriana Iacob / Shutterstock

SUA prelungesc termenul pentru vânzarea activelor internaționale ale Lukoil

Ministerul de Finanțe al SUA a amânat aplicarea unor sancțiuni împotriva „Lukoil”, pentru ca aceasta să aibă timp să-și vândă activele din străinătate, scrie publicația DW, care citează ministerul.

Dacă anterior se spunea că toate sancțiunile împotriva „Lukoil” vor intra în vigoare începând cu 21 noiembrie, acum termenul pentru vânzarea activelor a fost amânat cu trei săptămâni — până pe 13 decembrie. Până la aceeași dată, „Lukoil” are permisiunea de a efectua tranzacții legate de întreținerea, operarea sau lichidarea stațiilor sale din străinătate.

În plus, sancțiunile care vizează întreprinderile „Lukoil” din Bulgaria au fost amânate cu șase luni — până pe 29 aprilie 2026. Este vorba, în special, despre rafinăria „Neftohim” din Burgas, deținută de compania rusă, care asigură aproximativ 80% din piața bulgară de carburanți, precum și despre companiile care se ocupă cu alimentarea cu combustibil a aeronavelor și navelor.

***

Pe 22 octombrie, Statele Unite ale Americii au inclus, pe lista lor neagră de sancțiuni, două dintre cele mai mari companii petroliere ruse – Rosneft și Lukoil – precum și aproximativ 50 de filiale ale acestora. Ministrul de finanțe al SUA a declarat că cele două companii „finanțează mașinăria de război a Kremlinului”. Sancțiuni similare împotriva celor două companii au fost introduse cu o săptămână mai devreme și de către Marea Britanie.

„Lukoil” a decis să-și vândă activele din străinătate, ca urmare a sancțiunilor impuse de Statele Unite și Regatul Unit, care i-au înghețat activele și au interzis noi tranzacții. Se menționa că vânzarea va fi realizată în conformitate cu licența Biroului pentru Controlul Activelor Străine al Trezoreriei SUA, responsabil pentru aplicarea sancțiunilor. Compania a precizat că, dacă va fi necesar, va solicita prelungirea licenței pentru a asigura funcționarea neîntreruptă a activelor sale externe.

Inițial s-a raportat că activele, inclusiv cele din Europa și SUA, vor fi cumpărate de compania elvețiană Gunvor, apropiată prietenului Putin, Gennadi Timcenko. Totuși, Washingtonul a blocat această tranzacție. Ulterior, „Lukoil” a cerut SUA mai mult timp pentru vânzarea activelor.

Fostul prim-ministru al Republicii Moldova și ex-director al Rompetrol Moldova, Ion Sturza, a declarat că „Lukoil are în România 300 de stații peco, în Moldova 100”. „În ambele state, Lukoil are aproximativ 20% din piață de retail. Specificul Moldovei — la motorină deține aproape 50% din import și 100% la jetul de aviație”, a adăugat Sturza.

Pe 12 noiembrie, aeroportul din Chișinău a preluat în administrare, cu titlu gratuit, terminalul petrolier al companiei Lukoil, în baza unui contract de comodat. Ministrul Energiei, Dorin Junghietu, a declarat că acordul permite continuarea livrărilor de kerosen către sectorul avia și reprezintă o măsură de urgență, în condițiile riscului ca, din 21 noiembrie, Lukoil să nu mai poată furniza și opera terminalul. Pentru a asigura rezervele necesare, autoritățile au anunțat că au negociat cu o companie românească livrarea de combustibil către aeroportul Chișinău. Ministrul Energiei a dat asigurări că, în ciuda situației din jurul companiei petroliere ruse, Moldova este asigurată cu combustibil și stocurile sunt stabile.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: