Fraudele bancare, în creștere. Sfaturile poliției pentru a nu cădea pradă infractorilor
Full Article 2 minutes read

Fraudele bancare, în creștere. Sfaturile poliției pentru a nu cădea pradă infractorilor

Poliţia Republicii Moldova atenţionează că în ultimul timp s-a atestat o creştere în domeniul fraudelor cu utilizarea cardurilor bancare, a clienţilor mai multor bănci din Republica Moldova. Într-un comunicat de presă publicat luni, 6 aprilie, oamenii legii recomandă clienților băncilor să nu ofere nimănui datele despre carduri sau conturi.

x

Schema constă în  faptul că, infractorii iau legătura cu deţinătorii de carduri prin intermediul IP telefoniei, astfel mascând numărul real al acestora, iar pe ecranul victimelor se afişează numărul instituţiei bancare. Astfel, deţinătorii de carduri cred că discută cu angajaţii băncii şi le oferă datele cu caracter bancar. Sub pretextul blocării tranzacţiilor frauduloase fictive, care sunt prezentate de către escroci, ultimii cer numărul integral al cardului bancar, format din 16 cifre, cu numele şi prenumele deţinătorului de card, codul de securitate (CVV/CVC) şi apoi parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deţinătorului de card.

Obţinând acces la conturile Web/Mobile-banking ale clienţilor sau deţinători de carduri, escrocul efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri şi/ sau conturi) sau diverse plăţi online.

În acest context, Centrul pentru combaterea crimelor informatice al Inspectoratului naţional de investigaţii, recomandă tuturor cetăţenilor să respecte următoarele regulile de securitate:

Nu divulgaţi nimănui (nici personalului băncii) informaţiile dvs. personale sau datele cardului bancar, (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacţiei în mediul on-line), chiar dacă apelul este aparent efectuat de pe numere asemănătoare sau identice cu cele ale băncilor comerciale;

Petru a verifica dacă într-adevăr sunteţi apelaţi de către angajaţii băncii, sunaţi la numerele de telefon indicate pe website-urile băncilor comerciale, sau a celor indicate pe cardurile bancare, pentru verificare;

Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;

Verificaţi lunar extrasul de cont, astfel încât dacă apar tranzacţii suspecte, adresează-te băncii cât mai repede.

Dacă suspectaţi  o fraudă sau o activitate suspicioasă, contactaţi imediat Serviciul Clienţi, la numărul de pe verso cardului, valabil 24 de ore din 24.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: