Primăria
Максим Андреев, NewsMaker

Guvernul va crea Agenția de Dezvoltare Regională a Municipiului Chișinău: „Trotuarele sunt bune, dar orașul are nevoie de programe serioase”

Guvernul va crea Agenția de Dezvoltare Regională a Municipiului Chișinău. Hotărârea de Guvern privind inițierea procedurii de constituire a fost publicată pentru consultări publice și aprobată în ședința secretarilor generali. NM a solicitat un comentariu din partea primarului Ion Ceban cu privire la inițiativa Executivului, însă deocamdată nu am primit un răspuns.

În componența Consiliului Regional pentru Dezvoltare Municipiul Chișinău vor intra:

  • primarul general; 
  • un reprezentant delegat de către Consiliul Municipal;
  •  trei primari delegați de adunarea generală a primarilor din Municipiul Chișinău;
  • doi reprezentanți ai sectorului privat și doi reprezentanți ai societății civile.

Trotuarele sunt bune, dar orașul are nevoie de programe serioase în toate domeniile: apă și canalizare, mobilitate urbană, dezvoltare economică, digitalizare, servicii publice, locuințe și eficiență energetică etc. Chișinăul are nevoie de o dezvoltare strategică”, a argumentat vicepremierul Andrei Spînu, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Astfel, potrivit proiectului, Consiliului Regional pentru Dezvoltare Municipiul Chișinău va:

– coordona şi monitoriza procesul de elaborare a Strategiei de dezvoltare regională şi a planului operaţional;

– mobiliza resursele regionale în scopul dezvoltării stabile şi durabile a localităţilor din regiune, avînd drept obiectiv îmbunătăţirea maximă a condiţiilor de trai pe întreg teritoriul regiunii de dezvoltare;

– defini scopurile şi priorităţile în domeniul dezvoltării social-economice a regiunii respective de dezvoltare;

–  coordona planificarea şi implementarea obiectivelor de dezvoltare regională din cadrul regiunii de dezvoltare.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Максим Андреев / NewsMaker

PAS – „lider” în utilizarea resurselor administrative în campania electorală: constatările Promo-LEX în prag de alegeri

Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate (PAS) este vizat cu cele mai multe cazuri de utilizare a resurselor administrative în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit raportului Promo-LEX prezentat pe 26 septembrie, în ultima zi de campanie electorală. Raportul mai arată cheltuieli neraportate de aproape 700 de mii de lei în rândul mai multor concurenți electorali – bani folosiți în special pentru publicitate online, transport și plata agitatorilor. Perioada monitorizată cuprinde 11–24 septembrie.

Potrivit observatorilor, campania electorală a fost una foarte activă. În perioada raportată, concurenții electorali au desfășurat aproape 2.000 de evenimente — cu 50% mai multe decât la începutul campaniei. Cel mai des au distribuit materiale informative (68%) și s-au întâlnit cu alegătorii (22%). Cei mai activi au fost PAS și Blocul Electoral „Patriotic”.

Promo-LEX a documentat 84 de cazuri de utilizare a resurselor administrative, dintre care 66 la PAS. Blocul „Patriotic” a înregistrat opt cazuri, Blocul „Alternativa” – cinci, Partidul „Coaliția pentru Unitate și Bunăstare” (CUB) – trei, iar „Liga Orașelor și Comunelor” (LOC) și Partidul Național Moldovenesc (PNM) câte unul fiecare. Încălcările țin de atribuirea meritelor pentru proiecte finanțate din bugetul de stat, folosirea spațiilor instituțiilor publice pentru activități electorale, implicarea primarilor și funcționarilor publici în campanie în timpul programului de lucru și organizarea întâlnirilor cu angajați din sectorul bugetar.

În perioada 8–21 septembrie, concurenții electorali au declarat venituri în valoare totală de 23,8 milioane de lei, provenite în principal din donații ale persoanelor fizice (67%), juridice (16%) și din donații materiale (10%). În aceeași perioadă, formațiunile politice au cheltuit 23 de milioane de lei, cel mai des pentru publicitate la televiziune și radio (44%), materiale promoționale (22%), publicitate online (10%) și reclame pe rețelele sociale (7%). Totodată, concurenții nu au raportat cheltuieli de cel puțin 693 de mii de lei, bani folosiți pentru publicitate pe rețelele sociale, transport, deplasări peste hotare și remunerații pentru agitatori. Cele mai mari neconcordanțe au fost depistate la PAS (43% din sumă).

Printre alte nereguli observate se numără: plasarea publicității în locuri interzise, implicarea unor terți (inclusiv rețele coordonate din Rusia și ONG-uri), precum și utilizarea limbajului instigator la ură, cu declarații homofobe, sexiste și xenofobe din partea unor politicieni.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: