Contractul de concesiune a Aeroportului Chișinău putea fi anulat anul trecut? Dodon dă vina pe guvernul Sandu
Full Article 3 minutes read

Contractul de concesiune a Aeroportului Chișinău putea fi anulat anul trecut? Dodon dă vina pe guvernul Sandu

Președintele Igor Dodon susține că documentul privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău ar fi putut fi anulat anul trecut, dacă guvernul condus de Maia Sandu ar fi insistat pe încasarea datoriei acumulate de compania Avia Invest. Declarația a fost făcută după după ședința Consiliului Suprem de Securitate din 14 mai.

După o ședință care a durat peste 2 ore și jumătate, Igor Dodon a menționat că membrii Consiliului Suprem de Securitate au discutat 4 subiecte de interes național, inclusiv anularea contractului de concesionare a Aeroportului Chișinău. Potrivit șefului statului, ar exista trei mijloace prin care acest lucru este posibil. Prima ar fi din cauza încălcărilor comise în momentul semnării.

„Colegii de la guvern ne-au informat că s-a avansat pentru anularea acordului, pentru că au fost încălcări în momentul semnării și suntem în istanța de judecată la etapa anulării”, a precizat Dodon.

Un alt motiv pentru anularea contractului ar fi neexecutarea angajamentelor asumate de compania Avia Invest, privind investițiile.

„Până la 1 ianuarie 2020 investitorul nu a investit peste 66 mln de euro și au termen până pe 30 august pentru a investi suma rămasă, dar ei bani nu au”, a explicat Dodon.

Cel de-al treilea mijloc ar fi din cauza insolvabilității companiei Avia Invest, din cauza datoriilor acumulate față de stat. Potrivit lui Igor Dodon, suma se ridică la 50-60 mln de lei. Șeful statului susține că contractul putea fi anulat încă anul trecut.

„Anul trecut, când s-a schimbat guvernul, datoria era de 118 mln de lei pentru mai 2017- iunie 2019. Ce fac funcționarii din guvernul Maiei Sandu? Semnează în iunie-iulie o tranzacție de reeșalonare, pentru ca aceste 118 mln să nu fie achitate imediat, dar până în mai 2020. Dacă s-ar fi insistat atunci la 118 mln, atunci s-ar fi dat la insolvibilitate Avia Invest și imediat s-ar fi anulat atunci acordul de concesiune. De ce funcționari numiți de fostul guvern au permis reeșalonarea în detrimentul statului?”, a spus Dodon.

De cealaltă parte, Partidul Acțiune și Solidaritate susține că afirmațiile lui Igor Dodon sunt false, iar responsabil se face fostul director al Autorității Aeronautice Civile, Octavian Nicolaescu.

Amintim că, într-un comunicat de presă publicat pe 6 mai, reprezentanții Autorității Aeronautice Civile menționează că au solicitat executorului judecătoresc intentarea dosarului de executare, cu aplicare măsurilor de asigurare, pentru suma totală restantă de 22.348.958,94 lei în adresa debitorului Avia Invest SRL.

De cealaltă parte, Avia Invest a declarat că până la 15 mai absolut toate obligațiile financiare ale companiei, inclusiv pretențiile Autorității Aeronautice Civile vor fi onorate în volum deplin.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: