zerkalo.io

În Belarus a fost introdus regimul de operațiuni antiteroriste. Ce presupune 

Belarusul a acordat forțelor sale de securitate mai multe puteri pentru a preveni sau a răspunde provocărilor din partea țărilor vecine, a declarat ministrul de externe Vladimir Makei pentru ziarul rusesc Izvestia. 

„Șeful țării noastre a avut o serie de întâlniri cu agențiile de aplicare a legii și a fost introdus un regim de operațiuni antiteroriste”, a declarat Makei, relatează Hotnews.ro.

Oficialul din Belarus a mai declarat că „există informații că unele state vecine plănuiau provocări privind, mai mult sau mai puțin, confiscarea anumitor secțiuni ale teritoriului Belarusului”.

Regimul operațiunilor antiteroriste oferă forțelor de securitate drepturi largi, inclusiv rețineri pentru a verifica identitatea, interzicerea circulației, ascultarea telefoanelor și controlul tuturor comunicațiilor și intrarea neîngrădită a agenților în orice incintă.

Amintim că recent, Aleksandr Lukașenko a confirmat că Belarusul participă „la operațiunea militară specială din Ucraina”. Cu toate acestea, el a spus că Belarusul „nu ucide pe nimeni”, dar participă pentru „a preveni răspândirea conflictului pe teritoriul său”. Participarea Belarusului la război, potrivit lui Lukașenko, constă în alimentarea și tratarea refugiaților veniți din Ucraina, dar nu în trimiterea armatei pe front.

Pe 9 octombrie, Ucraina a declarat că este acuzată că ar pregăti un atac asupra Belarusului. Ambasadorul Ucrainei în Belarus Igor Kizim a fost chemat la Ministerul de Externe din Belarus oferindu-i-se o notă diplomatică în care se afirmă că Ucraina pregătește un atac asupra Belarusului.

Pe 10 octombrie, președintele Belarusului Aleksandr Lukașenko a anunțat că împreună cu Rusia a convenit să formeze un grup regional comun de trupe, în legătură cu agravarea situației la granița Uniunii Statale Rusia-Belarus.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: