Autoritățile Republicii Moldova au anunțat că, la Aeroportul din Chișinău, încă se lucrează la înlăturarea defecțiunilor tehnice. Între timp, au fost anulate două zboruri – spre București și Dortmund, iar celelalte se efectuează cu întârzieri.
„Aeroportul informează: Încă se lucrează pentru înlăturarea defecțiunilor la serverul central. Deocamdată, doar 2 zboruri au fost anulate – cel spre București și cel spre Dortmund. Celelalte, cu mici întârzieri, își continuă zborurile spre rutele planificate. Ne cerem scuze, încă o dată, de la toți călătorii”, se arată într-o postare a canalului de Telegram „Prima Sursă”, administrat de către responsabili din cadrul Președinției, Parlamentului și Guvernului.
În dimineața zilei de 9 iunie, în jurul orei 08:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că anumite sisteme informaționale ale aerogării sunt temporar indisponibile. Astfel, s-a menționat că unele servicii aeroportuare pot înregistra întârzieri sau funcționa în mod limitat.
Între timp, mai mulți pasageri și-au exprimat indignarea pe rețelele de socializare în legătură cu situația de la aeroport. Avocata Oxana Ivanov a descris atmosfera din terminal ca fiind una de „haos și bătaie de joc”, iar în mediul online au apărut imagini video cu bilete de avion completate manual, cu pixul, din cauza problemelor tehnice înregistrate.
Actualizare 11.06: Reprezentanții aeroportului au anunțat că „problema tehnică apărută la nivelul sistemelor informaționale a fost soluționată”. În prezent, sistemele informaționale sunt în proces de restabilire treptată. „Activitatea Aeroportului Internațional Chișinău se desfășoară cu anumite limitări temporare, însă lucrăm pentru revenirea la condiții normale de operare în cel mai scurt timp posibil”, au mai comunicat reprezentanții aerogării.