monitorulcj.ro

La Paris nu vor mai fi închiriate trotinete electrice: din 1 septembrie vor dispărea din oraș 

Trotinetele electrice închiriate nu se vor mai regăsi pe străzile din Paris. Până pe 1 septembrie, acestea vor dispărea complet din oraș, scrie Meduza cu referire la Le Figaro. 

Companiile, care ofereau în chirie trotinete electrice, își scot vehiculele de pe străzile din Paris. Autoritățile orașului, după un referendum organizat în aprilie, nu au negociat un nou contracte cu companiile Dott, Lime și Tier.

Contractele cu aceste companii expiră până pe 1 septembrie 2023. Până la acel moment, potrivit sursei, toate cele 15 mii de trotinete urmează a fi scoase de pe străzile orașului.

Se precizează că sunt scoase de pe străzile Parisului câte 450 de trotinete pe zi, iar pe măsură ce se apropie termenul de finalitate a contractului se vor lua câte 750 unități pe zi.

Cele trei companii au declarat că vor trimite trotinete electrice în alte orașe din Franța, inclusiv Germania, Polonia, Belgia, Italia și Israel. Totodată, companiile au menționat că intenționează să se ocupe activ de închirierea de biciclete electrice la Paris. 

Potrivit sursei, în aprilie 2023, primarul Parisului a organizat un referendum, unde a întrebat locuitorii orașului dacă își doresc reînnoirea contractelor cu firmele care oferă în chirie trotinete. Majoritatea participanților la referendum au votat împotrivă.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Facebook/Calea Ferată din Moldova

1000 de foști angajați ai CFM și-au primit restanțele. Angajații actuali încă așteaptă

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) a achitat integral datoriile salariale față de aproximativ 1.000 de foști angajați, concediați la atingerea vârstei de pensionare sau care au plecat din proprie inițiativă. Plata a fost posibilă datorită unui sprijin financiar în valoare de 50 de milioane de lei oferit de Guvernul Republicii Moldova.

Conducerea întreprinderii precizează că achitarea restanțelor reprezintă un pas esențial în redresarea situației economico-financiare a CFM. Prin măsuri de reorganizare și optimizare, cheltuielile salariale lunare au scăzut de la 42,5 milioane de lei în ianuarie la 29 milioane de lei în iunie, ceea ce a generat o economie de peste 13 milioane de lei, precizează CFM.

Întreprinderea precizează că, în lunile iunie și iulie, angajații au primit trei salarii restante, aferente lunilor noiembrie și decembrie 2024, precum și ianuarie 2025. De menționat că vicepremierul și ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a declarat în cadrul unei emisiuni televizate că restanțele salariale ale angajaților CFM vor fi achitate integral până în octombrie.

Veniturile CFM aproape s-au dublat în prima jumătate a anului. Dacă în ianuarie încasările au fost de circa 27 de milioane de lei, în luna iunie acestea au ajuns la 57 de milioane. Creșterea se datorează eficientizării transportului feroviar de marfă, utilizării mai bune a materialului rulant și atragerii de noi contracte la tarife competitive.

„Pentru „Calea Ferată din Moldova” acoperirea restanţelor salariale angajaților și asigurarea stabilității financiare rămâne a fi una din sarcinile primordiale”, mai precizează Întreprinderea.

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților.

În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat în repetate rânduri că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

La începutul lunii mai, 2025, Guvernul a aprobat un contract multianual cu CFM, pentru ca întreprinderea să poată beneficia anual, în premieră, timp de maxim 5 ani, de 400 de milioane de lei de la stat pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: