Mai multe ONG-uri de media critică prevederile proiectului de modificare a Codului serviciilor media audiovizuale
Full Article 2 minutes read

Organizațiile neguvernamentale de media își exprimă îngrijorarea în legătură cu propunerile de modificarea a Codului serviciilor media audiovizuale (CSMA), proiect de lege aprobat în primă lectură. Într-o declarație publică, se menționează că punerea Companiei „Teleradio-Moldova” (TRM) sub control parlamentar pot determina instituției față de puterile politice aflate la guvernare.

„Instituirea și legiferarea mecanismelor de control și sancționare, perindate anterior în audiovizualul public național, poate să intensifice practicile vicioase de imixtiune în activitatea TRM din partea forțelor politice aflate la guvernare și să distanțeze și mai mult furnizorul de obiectivul său primordial – de a servi interesului public. În contextul includerii pe ordinea de zi a ședinței Parlamentului din 21 octombrie 2021 a proiectului de lege vizat, ne exprimăm profundul regret în legătură cu desconsiderarea importanței consultărilor publice a societății civile în procesul decizional” declară organizațiile de media.

Amintim că  pe 18 octombrie, un grup de deputați ai PAS au propus ca Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova” să fie supusă din nou controlului parlamentar.Potrivit autorilor proiectului, aceste modificări vor duce la responsabilizarea furnizorului public național de servicii media.

Pe 21 octombrie, proiectul de lege a fost aprobat în primă lectură, cu votul a 52 de deputați.