Parlamentul va putea demite conducerea Companiei „Teleradio-Moldova”. PAS propune modificări la Codul serviciilor media audiovizuale
Full Article 2 minutes read

Parlamentul va putea demite conducerea Companiei „Teleradio-Moldova”. PAS propune modificări la Codul serviciilor media audiovizuale

Compania „Teleradio-Moldova” ar putea fi supusă din nou controlului parlamentar, iar conducerea instituției va putea demisă de Legislativ, în cazul neîndeplinirii corespunzătoare a atribuțiilor de serviciu. O inițiativă legislativă de modificare a Codului Serviciilor media a fost prezentată de către deputați ai PAS, pe 18 octombrie.

Potrivit autorilor proiectului, aceste modificări vor duce la responsabilizarea furnizorului public național de servicii media.

„Subordonarea Companiei „Teleradio-Moldova” față de Consiliul Audiovizualului (CA) a dus la deteriorarea gravă a imaginii companiei și la scăderea calității produsului oferit. În spațiul public si către noi au fost semnalate o serie de încălcări în activitatea Consiliului de Supraveghere (CS) și a managementului Companiei prin nerespectarea deontologiei, principiului transparenței decizionale, nereguli administrative și financiare”, a declarat deputata PAS, Marcela Adam.

Documentul propus de PAS, prevede revizuirea mecanismului de constituire a componenței Consiliului se supraveghere al TRM, iar mandatele directorului general și ai directorilor generali adjuncți să înceteze de drept la data de intrare în vigoare a modificărilor legislative.

Inițiativa conține și mecanisme de revizuire a componenței Consiliului Audiovizualului (CA). Deputata Liliana Nicolaescu-Onofrei a menționat că membrii CA, de asemenea, vor putea fi demiși din funcție de Parlament.

„Ne dorim și aici mai multă claritate, o reprezentare proporțională în procesul de desemnare a candidaților la funcția de membru a Consiliului, din partea Parlamentului, alte entități publice, precum Președinția, Guvernul și societate civilă”, a accentuat Liliana Nicolaescu-Onofrei.

Deputații PAS au propus modificări și la Legea publicității. Potrivit autorilor, au fost introduse 41 de termeni care răspund necesităților noilor realități și au fost eliminate „inexactitățile” și „ambiguitățile” din lege.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: