Ministerul Educației propune șapte modele după care școlile ar putea activa la toamnă. Care sunt acestea
Full Article 3 minutes read

Ministerul Educației propune șapte modele după care școlile ar putea activa la toamnă. Care sunt acestea

Ministerul Educației propune șapte modele după care școlile ar putea activa la toamnă. Informațiile au fost prezentate de către ministrul Educației, Igor Șarov, în cadrul unui briefing de presă, astăzi, 13 iulie.

„Planul actual de redeschidere a școlilor reprezintă un rezumat al propunerilor primite din diferite raioane, de la managerii în educație, părinți, profesori și elevi”, a declarat Igor Șarov.

Astfel, Ministerul Educației propune spre consultări publice șapte modele pentru începutul anului de studii 2020-2021. Directorii urmează să discute cu părinții, profesorii și elevii, iar ulterior vor aproba modelul cel mai potrivit.

Modelul nr.1 presupune prezența fizică 100% la școală. „Modelul 1 este aplicabil în cazul școlilor cu un număr rațional de elevi. În Republica Moldova sunt 1250 de școli. Din analiza realizată de minister, acest model poate fi aplicat în 74% din școlile din Republica Moldova, adică 925 de școli, care au un număr de până la 300 de copii”, a declarat Igor Șarov.

Modelul nr. 2 presupune învățarea în două schimburi. Modelul nr. 3 reprezintă învățarea combinată. Este vorba despre împărțirea școlii în zile de prezență și zile de comunicare la distanță. O zi se vine la școală, o zi se comunică la distanță. Modelul nr. 4 – învățarea de tip hibrid. 50% dintre elevi vin la școală, 50% învață la distanță. Clasa este împărțită în două grupe. Într-o zi se vine la școală, în altă zi se învață online.

Modelul nr. 5 – 50% dintre elevi vin la școală, 50% învață la distanță. Clasa este împărțită în două schimburi. O săptămână se vine la școală, o săptămână se învață online.

Modelul nr. 6 – învățarea la distanță. Modelul nr. 7 – învățarea mixtă, adică îmbinarea a două sau trei modele din cele propuse.

Igor Șarov a precizat că modelul 2, 3, 4, și 5 poate fi preluat de 162 de școli.

Totodată, ministrul a spus că „fiecare din modele ilustrate urmează a fi analizate și adaptate în specificul comunității. Responsabilitatea aprobării aparține consiliului de administrație și celui profesoral al instituției”.

De asemenea, vor fi organizate spațiile și rearanjate cele existente pentru a asigura distanța și siguranța elevilor. „Soluțiile la această problemă sunt diferite în fiecare școală. De aceea, fiecare instituție de învățământ va lua deciziile care corespund realității sale. Nu venim cu măsuri identice pentru probleme diferite”, a mai spus Șarov.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: