facebook.com / Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale al Republicii Moldova

Ministerul Sănătății a venit cu precizări referitor la cele trei decese cauzate de COVID-19

Ministerul Sănătății a oferit detalii despre cele trei decese cauzate de COVID-19. Totodată, instituția a venit cu precizări referitor la decesul felcerului din raionul Hâncești.

Deces 846: Femeie de 75 ani, din raionul Comrat. Internată la data de 6 august, la Spitalul Raional Comrat. Comorbidități: hipertensiune arterială.

Deces 847: Femeie de 57 ani, din Ștefan-Vodă. Internată la data de 24 iulie, la Spitalul Clinic Republican. Comorbidități: hipertensiune arterială, diabet zaharat, obezitate.

Deces 848: Bărbat de 62 ani, din raionul Criuleni. Internat la data de 23 iulie, la Spitalul Clinic Republican. Comorbidități: hipertensiune arterial, cardiopatie mixtă, leucemie cronică limfocitară.

De asemenea, Ministerul Sănătății a anunțat că felcerul din Hâncești, Elena Mangîr a decedat din cauza complicațiilor pneumoniei virale, cauzate de infecția COVID-19. Aceasta a fost transferată la data de 6 august, de la Spitalul „Toma Ciorbă”, la Spitalul Clinic Municipal „Sfânta Treime”. Pe data de 04.08 și pe data de 07.08, aceasta a fost testată negativ la COVID-19.

Totodată, instituția informează că la ora actuală, în tratament activ la domiciliu se află în continuare 3062 pacienți cu forme ușoare de COVID–19, iar 7273 persoane au finalizat cu vindecare tratamentul la domiciliu, fiind monitorizate în continuare de către medicul de familie.

Menționăm că până la ora actuală, în Republica Moldova au fost confirmate 27660 cazuri de infecție cu coronavirus. 19 465 de persoane s-au tratat de COVID-19, iar 848 au decedat.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker: foto simbol

Inspectorii de muncă vor putea controla companiile în orice moment, fără avertizare. Proiectul de lege, votat în lectură finală

Inspectorii de muncă vor putea pătrunde liber, fără înștiințare prealabilă, la orice oră din zi sau noapte, în orice unitate sau loc de muncă organizat de angajatori, indiferent dacă aceștia sunt persoane juridice sau fizice. Proiectul de lege care extinde atribuțiile inspectorilor în controlul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă a fost votat de Parlament în lectură finală, în ședința din 18 decembrie, relatează Moldova 1.

Noile reguli au fost aprobate cu votul a 56 de deputați. Acțiunile de control vor fi inițiate în baza delegației directorului sau a directorului adjunct al Inspectoratului de Stat al Muncii, fie în baza planurilor aprobate, fie în urma unor sesizări sau la propunerea inspectorilor de muncă. În toate cazurile, controalele se vor desfășura fără notificare prealabilă.

Inspectorul de muncă va fi obligat să prezinte angajatorului legitimația de serviciu. Angajatorul, salariații sau alte persoane aflate la locul de muncă verificat vor putea fi audiate de inspector, în prezența sau în lipsa martorilor.

În urma verificărilor, inspectorul va decide fie emiterea unei avertizări, fie inițierea procedurii de sancționare contravențională. De asemenea, acesta va putea propune suspendarea temporară a lucrărilor, dacă va constata un risc iminent pentru siguranța sau sănătatea lucrătorilor. În acest caz, directorul Inspectoratului de Stat al Muncii va trebui să se adreseze instanței de judecată, în termen de trei zile, pentru a solicita validarea suspendării activității.

Deputatul PAS Marcel Spătari a precizat în plen că, în urma dezbaterilor publice asupra proiectului, în forma finală a documentului au fost incluse mai multe modificări solicitate de reprezentanții mediului de afaceri. Potrivit acestuia, a fost clarificat faptul că accesul inspectorilor de muncă pe teritoriul întreprinderilor nu este nelimitat, ci strict în scop de control, iar orice acțiune de control trebuie să fie înregistrată.

„Au fost simplificate cerințele față de întreprinzători, au fost eliminate obligațiile de a pune la dispoziție mijloace de comunicare și alte aspecte identificate ca problematice din perspectiva mediului de afaceri. De asemenea, în cazul controalelor inopinate, s-a stabilit obligația notificării superiorilor ierarhici, pentru a asigura trasabilitatea în sistem și pentru a ști exact câte controale au fost efectuate”, a declarat parlamentarul.

Datele oficiale arată că, anul trecut, au fost raportate 662 de accidente de muncă, dintre care 74 s-au soldat cu decese. În 2025, până la sfârșitul lunii septembrie, au fost înregistrate 515 accidente, în urma cărora și-au pierdut viața 56 de persoane.

Cele mai multe accidente de muncă sunt raportate în construcții, agricultură, sectorul HORECA, industria prelucrătoare și transporturi. În 2024, doar în domeniul construcțiilor au fost înregistrate 28 de cazuri, dintre care 17 s-au soldat cu decese, iar 11 cu accidentări grave.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: