Vincent Kessler / Reuters

Moldova pierde încă un dosar la CtEDO. Un bărbat va primi 5 000 euro compensație morală și materială

Republica Moldova a mai pierdut un dosar la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CtEDO). Litigiul a apărut după ce o companie de asigurări a refuzat să achite despăgubiri unui client, a cărui mașină a fost grav accidentată, scrie bzlaw.md

CtEDO a pronunțat o hotărâre în cauza Covalenco versus Republica Moldova. La 13 iulie 2009, în urma unui accident rutier, mașina reclamantului, condusă de soția acestuia, a fost grav avariată. Reclamantul s-a adresat de mai multe ori către compania de asigurare, solicitând achitarea indemnizației de asigurare, dar fără vreun rezultat. La 12 iulie 2012 reclamantul a inițiat un proces civil împotriva companiei de asigurare. Instanțele de fond și de apel au decis în favoarea lui, obligând compania de asigurare să-i achite contravaloarea deplină a mașinii.

Cu toate acestea, la 30 aprilie 2014 Curtea Supremă de Justiție a casat hotărârile instanțelor inferioare și a respins acțiunea reclamantului, susținând, în special, că polița lui de asigurare nu acoperea situația în care mașina reclamantului era condusă de către soția sa.

Totodată, instanța a acceptat argumentul companiei de asigurare cu privire la faptul că aceasta nu avusese acces la mașina avariată. Curtea Supremă de Justiție a eșuat să răspundă la contraargumentul reclamantului referitor la faptul că mașina se aflase în posesia companiei și fusese evaluată de către un expert numit de aceasta.

Prin urmare, Curtea a constatat că procedura de examinare a recursului de către Curtea Supremă de Justiție nu fusese echitabilă și a dispus ca reclamantul să primească 3 500 de euro pentru prejudiciul moral și 1 500 de euro pentru costuri și cheltuieli.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: