Președintele organizației teritoriale Basarabeasca a ex-PP „Șor”, trimis în judecată pentru finanțare ilegală

Președintele organizației teritoriale Basarabeasca a PP „Șor” a fost trimis în judecată pentru finanțare ilegală. Procuratura Anticorupție a finalizat urmărirea penală în acest caz, acuzat de complicitate la finanțarea ilegală a formațiunii politice de către un grup criminal organizat. 

Potrivit procurorilor, învinuitul, în perioada iulie – octombrie 2022, și-a desfășurat activitatea în calitate de președinte al organizației teritoriale Basarabeasca, fiind conștient că partidul era finanțat din surse ilicite. Investigațiile au arătat că acesta a coordonat activitățile locale ale formațiunii politice și a acționat în complicitate cu conducerea partidului, inclusiv vicepreședinții, trezorierul și curierii responsabili de transportul fondurilor.

Procurorii au stabilit că, în această perioadă, învinuitul a contribuit la acceptarea unei finanțări ilegale în valoare de peste 1,75 milioane de lei. Fondurile au fost utilizate pentru susținerea activităților partidului, având ca scop promovarea intereselor politice ale acestuia și obținerea puterii în stat prin mijloace ilegale.

Pentru a asigura recuperarea prejudiciului și confiscarea eventuală a bunurilor dobândite ilicit, autoritățile au aplicat sechestru asupra unor proprietăți ale învinuitului, în valoare de peste 520 000 de lei.

Învinuitul a refuzat să-și recunoască vinovăția, iar cauza penală a fost separată în 2024 dintr-un dosar mai amplu inițiat în 2022. Potrivit legislației în vigoare, infracțiunea de finanțare ilegală a partidelor politice atrage o pedeapsă cu amendă cuprinsă între 57 500 și 92 500 de lei sau închisoare de la 2 la 7 ani, însoțită de interdicția de a ocupa funcții publice pe o perioadă de 2 până la 5 ani.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

Trenul Kiev-București revine după ani de pauză: va trece prin R. Moldova

Compania națională română de Căi Ferate „CFR” a anunțat că, începând cu această săptămână, va fi introdus în circulație un tren direct pe ruta Kiev – Ungheni – București Nord și retur.

Compania națională română a anunțat că trenul direct pe ruta Kiev – Ungheni – București Nord și retur va fi introdus în circulație începând cu 10 octombrie 2025.

Trenul va pleca din Kiev la ora 06:30, pe 10 octombrie, și va ajunge în București Nord la ora 06:47, pe 11 octombrie. În sens invers, trenul va pleca din București Nord la ora 19:10, pe 11 octombrie, și va sosi la Kiev la ora 19:34, pe 12 octombrie.

Prețul unui bilet la vagon de dormit, cu patru paturi în cabină, pe ruta București Nord – Kiev va fi de 73,4 euro.

***

Amintim că, pe 6 august 2025, se anunța că urma să fie făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev. Presa română menționa că, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză.

Ulterior, pe 21 august, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioşteanu, declara că după mai bine de 5 ani se va putea circula cu trenul de la București la Kiev. El menționa că, de data aceasta, trenul nu va folosi relația Vicșani – Vadu Siret spre Kiev, ci vagoanele ucrainene se vor atașa la trenul Prietenia via Chișinău. Scrioşteanu mai declara că între timp a fost organizată circulația de probă a unui grup de vagoane pe relația Kiev – Ungheni – București Nord și retur.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: