Дарья Слободчикова/NewsMaker

DOC Primăria a revocat autorizația de desființare a clădirii Hotelului Național

NM a intrat în posesia Dispoziției de revocare a autorizației de desființare a clădirii Hotelului Național. Potrivit Nataliei Ixari, consiliera primarului capitalei Ion Ceban, la fața locului au fost depistate mai multe nereguli.

Reprezentanții Primăriei susțin că neregulile țin de amplasarea gardului pe drumul public și stoparea circulației rutiere, fără a avea vreun temei juridic. Consiliera primarului Ion Ceban a precizat că, pentru aceste lucrări, dar și pentru sistarea circulației pe partea carosabilului, nu a fost emisă o dispoziție de către Primărie.

În lipsa unei astfel de dipoziții, poliția trebuia să se implice imediat pentru a stopa încălcările comise. Agenția de Supraveghere Tehnică urmrează să verifice declarația de începere a lucrărilor și faptul dacă antreprenorul general deține proiect de execuție a lucrărilor de demolare coordonat în modul stabilit de legislație. În ceea ce privește revendicarea dreptului de proprietate asupra clădirii, Agenția Servicii Publice ar trebui să facă lumină în acest caz și să întreprindă măsurile de apărare a interesului Statului. Solicităm organelor de stat să intervină imediat la scoaterea gardului”, a precizat Natalia Ixari.

NewsMaker

Contactată de NM, poliția capitalei a precizat că demolarea nu intră în compentența sa. Directorul APP Eugeniu Cozonac nu a fost de găsit pentru un comentariu.

„Lucrări de pregătire pentru demolare”

Amintim că, pe 20 mai, în jurul clădirii fostului Hotel Național a fost instalat un gard din pânză. Reprezentanții companiei în gestiunea căreia se află edificiul au precizat că efectuează „lucrări de pregătire” pentru demolare. Aceștia au mai spus că mașinile parcate în apropiere urmează a fi evacuate, iar toate intrările în clădire, utilizate până acum de persoanele fără adăpost, vor fi închise.

La fața locului se afla Alexei Grișan, managerul companiei Grigord, care a fost contractată de principalul proprietar al clădirii  – compania Moldova-Tur, condusă de către administratoarea Ludmila Aricova. Grișan a precizat că principalul obiectiv este, în prezent, izolarea clădirii, pentru ca acolo să nu poată pătrunde oameni străini. Ulterior, se planifică demolarea. Acesta nu a putut să precizeze pentru NM când va începe procesul propriu-zis și cât timp ar putea dura. El a dat asigurări, însă, că deține toate autorizările necesare.

Primăria Chișinău: autorizația nu mai este valabilă

Potrivit reprezentantei Primăriei Chișinău, autorizația de desființare a clădirii fostului Hotel Național a fost emisă pe 4 iunie 2021, cu termen de executare a lucrărilor de 12 luni și termen de începere a lucrărilor de 6 luni. Termenul de începere a lucrărilor decurge din data emiterii autorizației respective.

Termenul de execuție a lucrărilor este stabilit de 12 luni din data notificării începerii lucrărilor de către beneficiar. Termenul de autorizație nu a fost prelungit și alte autorizații nu au fost emise, inclusiv de instalare a gardului. Responsabilii merg la fața locului”, a menționat Ixari.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

noi.md/imagine simbol

Două televiziuni, amendate cu 5 000 și 7 000 de lei pentru discriminare în cadrul unor emisiuni de informare electorală

Consiliul Audiovizualului (CA) a sancționat pe 11 septembrie TV-Găgăuzia și Pro TV Chișinău cu 7 000 și, respectiv, 5 000 de lei pentru admiterea unor forme de discriminare în cadrul unor programe de informare electorale. Totodată, CA a aplicat și 15 avertizări publice pentru încălcarea legislației electorale privind reflectarea alegerilor parlamentare din această lună.

Potrivit unui comunicat al CA, monitorizarea a cuprins perioada 29 august – 4 septembrie, prima săptămână din campania electorală. CA a efectuat controlul tuturor celor 22 de posturi care au declarat că vor reflecta alegerile parlamentare din această toamnă: Moldova 1, TV-Găgăuzia, TVR Moldova, Jurnal TV, TV8, R Live TV, Cinema 1, Exclusiv TV, Pro TV Chișinău, 7 TV, Next TV, 1 TV, One TV, N4,  Star TV, Vocea Basarabiei TV, TV9, TVC 21, Canal Regional, Agro TV Moldova, TV Elita și Media TV.

Rezultatele monitorizării primei săptămâni de campanie electorală au arătat următoarele:

  • Știri cu caracter electoral au fost difuzate 505, ceea ce reprezintă aproximativ 31,4% din durata cumulată a buletinelor informative.
  • Prezența protagoniștilor în subiectele electorale: Concurenții electorali au fost cei mai vizibili în materialele cu tematică electorală, înregistrând 738 de apariții (47,9%). Cele mai puține apariții le-au avut organul electoral, cu 86 de menționări (5,6%).
  • Reflectarea concurenților electorali în buletinele informative: 18 servicii media audiovizuale (SMA) monitorizate au inclus informații despre concurenții electorali în cadrul buletinelor de știri. Singura excepție a fost ”TV-Găgăuzia” (GRT), care nu a difuzat niciun material referitor la aceștia.
  • Concurenții electorali cu cea mai mare vizibilitate: Blocul „Patriotic” a fost cel mai mediatizat concurent electoral, beneficiind de 1 oră, 24 min și 54 sec, ceea ce reprezintă 19,9% din timpul total dedicat concurenților. Următorii în clasament au fost Blocul „Alternativa”, cu 1 oră, 14 min și 42 sec (17,5%), și PAS, cu 1 oră, 13 min și 38 sec (17,3%). Împreună, acești trei concurenți au cumulat peste jumătate din durata totală de reflectare acordată tuturor actorilor electorali.
  • Reflectarea subiectelor conflictuale în buletinele informative: 18 SMA au difuzat în total 147 de subiecte cu caracter conflictual, dintre care 20 au fost prezentate într-un mod dezechilibrat.
  • Distribuția de gen a surselor citate în subiectele electorale: În ansamblu, subiectele electorale difuzate de cele 19 posturi TV au prezentat un ușor dezechilibru de gen în ceea ce privește sursele citate – 64% din totalul aparițiilor fiind a persoanelor de sex masculin și 36% a celor de sex feminin.
  • Relevanța temelor abordate în cadrul reflectării electorale: Majoritatea subiectelor difuzate au fost considerate relevante pentru procesul electoral, contribuind la informarea publicului cu privire la campania și actorii implicați, excepție fiind TVC 21 care a difuzat două subiecte irelevante incluse în rubrica specială.
  • Dezbateri electorale: 2 SMA au difuzat cumulat 4 dezbateri electorale: Vocea Basarabiei TV și Media TV fiecare câte 2 dezbateri. Next TV nu a organizat dezbateri electorale, deși s-a angajat prin declarație să organizeze dezbateri electorale în zi de miercuri, fără reluare, în perioada de raportare.
  • Publicitate electorală: 9 SMA din 22 au difuzat în total 224 spoturi de publicitate (dintre care 16 spoturi gratuite), cu o durată totală de 1 oră 53 min și 27 sec. Cele 9 SMA care au difuzat publicitate electorală sunt: Moldova 1, TV-Găgăuzia, Jurnal TV, TV8, Cinema 1, Exclusiv TV, Pro TV Chișinău, Next TV și One TV. Patru dintre acestea– Jurnal TV, Pro TV Chișinău, Next TV, One TV – au admis abateri la difuzarea publicității electorale.

O constatare a controlului a vizat admiterea de către postul public regional TV-Găgăuzia și cel privat național Pro TV Chișinău a exprimărilor de natură să constituie anumite forme de discriminare. „Or, contrar prevederilor art. 13 alin. (1) lit. d) din Codul serviciilor media audiovizuale, „în virtutea dreptului fundamental la informare, furnizorii de servicii media trebuie să respecte următoarele exigențe: … d) să evite orice formă de discriminare”, în cadrul unui program de informare electorală, difuzat de furnizorul public din regiunea găgăuză, invitatul a exprimat o opinie cu elemente de discriminare pe criteriul de orientare sexuală, fără ca moderatoarea să reacționeze sau să intervină pentru a semnaliza interlocutorului afirmația improprie”, a menționat CA.

Același tip de încălcare a fost remarcat în una din edițiile emisiunii de informare electorală, difuzate la postul Pro TV Chișinău. „Unele afirmații din intervenția invitatului au făcut referire la vârsta și starea fizică ale unui lider politic, cu statut de concurent electoral, aspecte care au fost catalogate de monitori ca forme de discriminare pe criteriul de vârstă”, a precizat CA.

Astfel, membrii CA au amendat compania GRT, care deține TV-Găgăuzia, cu 7 000 de lei, iar Pro TV Chișinău cu 5 000 de lei.

De asemenea, CA a aplicat și 15 avertizări publice pentru încălcarea legislației electorale privind reflectarea alegerilor parlamentare, care vor avea loc pe 28 septembrie.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: