Reacția Guvernului la declarațiile lui Dragalin despre actualul sediu al Procuraturii Anticorupție: „Înțelegem importanța asigurării condițiilor adecvate”

Purtătorul de cuvânt al Guvernului Daniel Vodă a venit cu o reacție, după ce șefa Procuraturii Anticorupție (PA) Veronica Dragalin a afirmat că asigurarea operativă pe dosarele din gestiune va fi afectată din lipsă de spațiu în actualul sediu al PA, odată cu noile angajări care vor avea loc. Daniel Vodă a declarat că Guvernul înțelege importanța asigurării condițiilor adecvate pentru Procuratura Anticorupție (PA) în lupta împotriva corupției. Acesta a menționat că Executivul este deschis să continue discuțiile cu PA în vederea identificării unor „opțiuni acceptabile” pentru o nouă clădire.

Guvernul înțelege importanța asigurării condițiilor adecvate pentru Procuratura Anticorupție în lupta împotriva corupției la cel mai înalt nivel. Ca și în cazul altor instituții publice, recunoaștem necesitatea unui sediu adecvat și a resurselor suficiente pentru ca Procuratura Anticorupție să își îndeplinească eficient mandatul său vital. La rândul nostru, avem toată deschiderea să continuăm comunicarea instituțională cu PA pentru identificarea unor opțiuni acceptabile pentru toate părțile implicate”, a declarat Daniel Vodă.

Precizăm că, pe 2 aprilie, într-un mesaj pe Facebook, Veronica Dragalin a atras atenția că, potrivit modificărilor legislative, începând cu 1 aprilie, instituția pe care o conduce a rămas „total descoperită” cu privire la asigurarea operativă pe dosarele de competență. Mai exact, Dragalin susține că, din lipsă de spațiu, PA nu poate investiga cauzele de corupție la cel mai înalt nivel, or instituția, care ocupă în prezent același sediu cu Centrul Național Anticorupție (CNA), nu are resursele umane și materiale necesare.

Scandalul privind sediul Procuraturii Anticorupție

Mesajele privind necesitatea unui nou sediu pentru angajații Procuraturii Anticorupție au apărut după ce, pe 1 februarie, Parlamentul a adoptat un proiect de lege prin care a fost majorat efectivul-limită al instituției cu 54 de unități de personal. Astfel, numărul de angajați al instituției ar urma să ajungă la 198.

Șefa Procuraturii Anticorupție Veronica Dragalin a spus că instituția pe care o conduce se poate muta în clădirea în care se află în prezent Academia de Știință. În reacție, comunitatea academică a declarat că se opune transferului clădirii Academiei de Științe către Procuratura Anticorupție.

După ce comunitatea academică de la Academia de Științe s-a opus transferului, și comunitatea Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” s-a revoltat. Reprezentanții instituției au raportat că Procuratura Anticorupție ar intenționa să prea două blocuri de studii ale universității – unul din strada Gh. Iablocikin, unde a activat Universitatea de Stat din Tiraspol și al doilea – de pe strada Doina, unde a activat Institutul de Științe ale Educației. Comunitatea a cerut stoparea preluării și a lansat o petiție, totodată s-a adresat președintelui Parlamentului.

În reacție, șefa Procuraturii Anticorupție a spus că atât sediul Academiei de Științe, cât și sediul Universității Pedagogice, sunt propunerile Guvernului. Totuși, Dragalin consideră că deocamdată din tot ce a vizitat, clădirea Universității Pedagogice este cea mai potrivită pentru activitatea Procuraturii Anticorupție.

În scandal a intervenit atunci și ministrul Educației și Cercetării. Dan Perciun a dat asigurări că proprietățile Universității Pedagogice „Ion Creangă” vor rămâne în gestiunea universității și urmează să fie utilizate exclusiv în scopuri didactice.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: