Elevii din Republica Moldova au obținut rezultate mai bune în cadrul PISA 2018, un program internațional care evaluează o dată la trei ani competențele elevilor cu vârsta de 15 ani. Cu toate acestea, 43% de elevi din țara noastră nu ating nivelul minim de competență la domeniile citire/lectură și la științe, iar 50% de elevi – la matematică. Datele au fost prezentate în cadrul unei conferințe care a avut loc astăzi, 3 decembrie, transmite Moldpres.
Potrivit rezultatelor publicate, Republica Moldova a obținut un punctaj mediu de 424 de puncte la citire/lectură (față de 416 în anul 2015), 421 de puncte la matematică (spre deosebire de 420 în 2015) și 428 de puncte la științe, rezultat similar cu cel înregistrat la evaluare precedentă. Performanțele țării noastre în anul 2018 sunt similare cu cele înregistrate de România, Bulgaria, Muntenegru, Chile sau Uruguay. Țările lider în Programul PISA 2018 sunt Singapore, Japonia și Estonia.
Cu toate acestea, rezultatele elevilor din Republica Moldova rămân a fi mai joase decât rezultatele medii pentru țările Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), care este inițiatoarea programului. Astfel, media țărilor OCED este de 487 de puncte la lectură și 489 de puncte la matematică și științe.
PISA reprezintă un studiu comparativ internațional ce are scopul de a testa competențele de bază ale elevilor de 15 ani în trei domenii: științe, matematică, citire/lectură. Testarea evaluează în ce măsură elevii care finalizează învățământul obligatoriu au acumulat cunoștințe și competențe-cheie esențiale pentru o implicare activă în societățile contemporane. La evaluarea din 2018 au participat 612 mii de elevi din 79 de țări și regiuni economice ale lumii, iar în Republica Moldova au fost testați 5300 de elevi din 236 de instituții. Țara noastră participă pentru a treia oară la acest program.