RISE România a urmărit tranzacțiile efectuate de AUR la parlamentare și anunță că a descoperit „un aparat de cumetrii”
Full Article 3 minutes read

RISE România a urmărit tranzacțiile efectuate de AUR la parlamentare și anunță că a descoperit „un aparat de cumetrii”

RISE România a urmărit primul milion decontat de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) din bani publici și anunță că a descoperit „un aparat de cumetrii”. Tranzacțiile analizate de RISE s-au derulat în campania electorală pentru alegerile parlamentare. 

Potrivit investigației, AUR a lucrat toamna trecută cu 56 de contractori și le-a plătit 1,5 milioane de lei. Autoritatea Electorală Permanentă, care administrează subvențiile de la buget pentru partidele parlamentare, a rambursat această sumă după alegeri în contul cheltuielilor electorale raportate de AUR, însă banii au rămas în familie.

RISE notează că „legea le interzice politicienilor să producă materiale de propagandă electorală în regie proprie, dar în acest gol normativ, partidele au spațiu de manevră ca să direcționeze subvenția publică în afaceri private ale membrilor”.

Grosul banilor cheltuiți de AUR la alegerile parlamentare – și decontați ulterior din bugetul de stat – au ajuns la deputatul AUR Lucian Florin Pușcașu. 533.960 lei, în două tranșe, a facturat la partid tipografia 1 Print Opus din Suceava, deținută și condusă de Pușcașu.

Printre alți beneficiari sunt o firmă gestionată de o basarabeancă de 27 de ani, o firmă gestionată de un fost purtător de cuvânt al guvernului Ponta și o firmă din Cluj, care aparține unui fost liberal bistrițean.

Ulterior, Alianța pentru Unirea Românilor a venit cu o reacție la acest subiect. AUR notează că „o parte semnificativă a sumei folosite în campania electorală a fost direcționată către producția de tipărituri, care au fost produse la tipografia deputatului Florin Pușcașu cu un adaos comercial minim”. Acest lucru le-a permis celor de la AUR să obțină un preț cu circa 50-60% mai mic decât prețurile oferite de alte tipografii.

AUR mai susține că pe durata campaniei electorale a „beneficiat de serviciile uneia dintre puținele companii de consultanță care au fost dispuse să-și asume intrarea în lupta politică”.

„În timpul campaniei electorale din 2020, nici companiile de sondare a opiniei publice, nici comanditarii sondajelor electorale nu au inclus în cercetările de piață Alianța pentru Unirea Românilor ca posibilă opțiune de vot. În acest context, în ultimele două săptămâni ale campaniei am decis să comandăm propriul sondaj, iar criteriul de selecție a fost exclusiv financiar – compania Sociopol a oferit cel mai scăzut preț pentru serviciile cerute”, se mai arată în declarația AUR.

În ceea ce ține de banii pentru promovarea online, AUR susține că „sumele cheltuite sunt de-a dreptul infime prin comparație cu bugetele alocate de celelalte partide parlamentare”.

Precizăm că Partidul Alianța pentru Unirea Românilor a fost creat în septembrie 2019 și e condus de George Simion. AUR a obținut aproape 10% din voturi la alegerile românești din decembrie, intrând în parlament inclusiv grație rezultatelor bune din diasporă. Pe listele formațiunii a candidat și Boris Volosatîi, directorul liceului teoretic „Gheroghe Asachi”, care a obținut mandatul de deputat.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: