România va cumpăra aproximativ 1.000 de doze de vaccin împotriva variolei maimuței. Anunțul a fost făcut de către ministrul român al Sănătății, Alexandru Rafila, pe 23 mai, informează postul de televiziune Antena 3.
Anunțul ministrului vine în contextul în care tot mai multe țări înregistrează infectări cu această boală, iar Belgia a introdus carantina obligatorie pentru pacienții infectați. România nu a înregistrat niciun caz de variolă a maimuței sau suspiciune de îmbolnăvire. În momentul de față, stocul de vaccinuri este unul de siguranță, potrivit specialiștilor români din sănătate.
Amintim că, pe 23 mai, Ministerul Sănătății de la Chișinău a publicat un comunicat de presă, prin care anunță că în Republica Moldova nu sunt cazuri de îmbolnăvire și nici măcar suspecte de variolă a maimuței. Reprezentanții instituției nu au precizat dacă în țară există vaccinuri împotriva virusului respectiv.
Despre simptomele bolii și recomandările pentru evitarea îmbolnăvirii puteți citi AICI.
Șeful Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA),Oleg Alexa, acuză de monopol în domeniul caselor de marcat destinate transportatorilor. Potrivit lui Alexa, prin instaurarea sistemului electronic e-Bilet, autoritățile „impun utilizarea unui singur model de casă de marcat, produsă de o firmă anumită“. Șeful asociației a făcut aceste declarații în cadrul emisiunii NM «Есть вопросы».
Fiind întrebat de ce transportatorii sunt împotriva sistemului electronic e-Bilet propus de autorități, Alexa aprecizat că în realitate „asta înseamnă că trebuie să aibă doar o casă de marcat, de un anumit model, care nu se găsește în alte țări”.
„În perioada în care Ministerul Infrastructurii dezvolta aceste acte normative, niște băieți isteți au făcut deja comenzi pentru aceste aparate. În momentul intrării în vigoare a acestor norme, ei au importat aparatele și ne-au oferit imediat spre vânzare, susținând că suntem deja obligați să le cumpărăm. Și se poate lucra practic doar cu un singur tip de casă de marcat, cu altele fiind aproape imposibil”, a declarat Alexa.
El a menționat că această situație „ridică suspiciuni de corupție la înalt nivel”.
„Vorbim acum despre corupție, corupție la un nivel foarte înalt, când oamenii își creează reguli pentru propriul lor business, emit hotărâri de guvern ca să ne oblige să le cumpărăm aparatele lor”, a mai spus șeful asociației.
Alexa a precizat că transportatorii nu se opun încasării chitanțelor sau plăților cu cardul, ci contestă obligația de a achiziționa aparatele de la o singură companie.
Anterior, Guvernul a reacționat la acuzațiile APOTA legate de posibile scheme de corupție. Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.
Amintim că transportatorii va organiza primul protest, din cele trei planificate, în data de 9 iulie. Anterior, pe 24 iunie, transportatorii au acuzat Ministerul Infrastructurii și Agenția Națională Transport Auto (ANTA) de inacțiune, dar și presupuse abuzuri și scheme de corupție. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a transmis un apel public, în care avertizează că lipsa metodologiei tarifare, impunerea sistemelor electronice e-GPS și e-Bilet, precum și obligația de adaptare a tuturor vehiculelor pentru persoanele cu dizabilități pun în pericol activitatea transportatorilor. Aceștia au amenințat, atunci, cu proteste, dacă autoritățile nu vor ține cont de nemulțumirile lor.
În reacție, Guvernul a transmis că a luat act de solicitarea publică, dar soluționarea problemelor ține de competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. În ceea ce privește acuzațiile APOTA legate de posibile scheme de corupție, Executivul a invitat toate părțile care dețin informații relevante să le prezinte organelor competente.