dialog pro-business
Максим Андреев, NewsMaker

Scrisoare deschisă adresată conducerii țării. Mediul de afaceri este îngrijorat de pagubele economice provocate de COVID-19

Mai multe asociații de profil din țară au adresat o scrisoare deschisă președintelui Republicii Moldova, premierului, președintei parlamentului, ministrului Economiei și celui al Finanțelor prin care cer să fie luate măsuri urgente pentru susținerea mediului de afaceri. Oamenii de afaceri susțin că pandemia de COVID-19 va provoca pagube financiare imense, la nivel global, inclusiv pentru Republica Moldova. 

„Recunoaștem că prioritatea guvernului trebuie să fie sănătatea cetățenilor și a societății în general, în același timp trebuie să luăm în considerație problemele grave cu care se confruntă contribuabilii – întreprinderile și angajații acestora la moment și impactul acestora pe termen lung. Credem că este necesară o reacție colectivă, iar guvernul și parlamentul trebuie să ia măsuri imediate
pentru a oferi suport mediului de afaceri”, susțin autorii scrisorii.

Adresarea a fost semnată de către Alianța Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Asociația Femeilor Antreprenoare, Asociația Companiilor de Creație și Asociația Națională a Restaurantelor și Localurilor de Agrement. Semnatarii susțin că cel mai puternic vor simți lovitura întreprinderile mici și mijlocii (IMM).

„Luând în considerație vulnerabilitatea IMM-lor, impactul asupra acestora poate fi irecuperabil. Multe din ele vor suferi pierderi majore, unele își vor sista parțial sau complet activitatea, altele riscă să falimenteze. În special vor avea de suferit industriile de servicii și agrement, turism, horeca, comerț cu amănuntul, organizatorii de evenimente, și multe alte industrii afectate de carantină și măsuri preventive în vigoare”, susțin reprezentanții asociațiilor de profil.

Oamenii de afaceri au propus și un set de măsuri pe care solicită ca guvernul să le ia în considerare, cum ar fi: reeșalonarea plăților sau prelungirea termenului de calculare și achitare a TVA, și a impozitului pe venit; scutirea sau reeșalonarea impozitelor aferente plăților salariale pentru perioada de carantină; prelungirea termenului de calculare și achitare a obligațiilor fiscale, fără aplicarea penalităților și majorărilor de întârziere sau suport pentru achitarea salariilor angajaților care se află în concediu forțat legat de carantină.

Întregul document poate fi accesat AICI.

Amintim că duminică, 15 martie, în Republica Moldova au fost confirmate 11 cazuri noi de COVID-19, bilanțul ajungând la 23 de pacienți.

În contextul pandemiei, în Republica Moldova a fost decretat cod roșu de alertă privind răspândirea coronavirusului de tip nou. Astfel, toate școlile și grădinițele au fost închise. La fel, din 17 martie va fi sistat în totalitate traficul aerian.

Totodată, începând de luni, 16 martie, vor funcționa numai magazinele de produse alimentare, farmaciile și stațiile PECO.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

„Știm cum e să dezvolți o afacere acasă” – 12 luni, 12 povești inspiraționale de succes

Maib anunță o nouă inițiativă socială care aduce în prim-plan experiențele unor antreprenori curajoși, cu idei neconvenționale și inițiative construite din pasiune. Din septembrie, în fiecare lună, banca va prezenta publicului un nou parcurs inspirațional despre antreprenori care au ales să își urmeze visurile într-o manieră originală.

Un proiect social, nu comercial

Campania „Știm cum e să dezvolți o afacere acasă” își propune să ofere vizibilitate inițiativelor născute din curaj, nu doar din calcule financiare. Unele au crescut mari, altele abia prind contur – ceea ce le unește este originalitatea și puterea de a inspira.

„Este vorba despre acele afaceri care, chiar dacă nu se axează pe câștiguri financiare imediate, au un impact pozitiv și inspiră comunitățile din care fac parte”, a declarat Diana Driga, Brand Manager la maib. „Alegem să arătăm povești despre pasiune, curaj și creativitate. Vrem să le oferim celor care visează măreț o platformă unde să fie văzuți și susținuți.”

O lună, o poveste – 12 perspective de business

Pe parcursul unui an întreg, lunar, va fi publicat câte un video, – fiecare prezentând o viziune diferită despre antreprenoriat. Toate videourile vor fi publicate pe canalele oficiale maib și vor fi accesibile publicului larg. Selecția nu are la bază criterii comerciale – nu contează dacă afacerile sunt sau nu clienți ai băncii, ci dacă ideea sau parcursul lor merită să fie cunoscut.
Ne dorim să construim o arhivă reală de inspirație pentru toți cei care visează să înceapă, să continue sau să creadă din nou în propriul drum.

„Vrem să arătăm că se poate. Nu contează că afacerea pornește dintr-un spațiu modest, o bucătărie sau un balcon. Este vorba despre idei curajoase și despre curajul de a duce aceste idei la următorul nivel, chiar și în fața unor provocări mari”, adaugă Diana Driga.

Aveți o poveste care merită să fie auzită? Ați putea fi unul dintre protagoniștii campaniei.

Suntem în căutarea unor afaceri curajoase, memorabile, poate chiar un pic sărite de pe fix

Ce ne atrage:

  • idei care nu seamănă cu nimic din ce ați mai văzut;
  • începuturi neașteptate;
  • pasiune fără limite;
  • oameni care au muncit pentru a dezvolta o idee aparent irealizabilă.

Aceasta nu este o competiție. Selecția nu se face pe bază de cifre sau rezultate, ci după ceea ce simțim că merită împărtășit.

Dacă credeți că povestea dumneavoastră poate inspira, surprinde sau schimba perspective, vă invităm să ne scrieți la: [email protected]:

  • cine sunteți;
  • care e povestea afacerii dumneavoastă;
  • și de ce credeți că lumea ar trebui să o cunoască.

Știm cum e să dezvolți o afacere acasă. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: