Piața centrală
Максим Андреев, NewsMaker

Se deschid piețele din Moldova. Ce reguli trebuie respectate, pentru a nu vă infecta

De la 1 iunie, piețele de pe tot teritoriul Moldovei își reiau activitatea. Însă comercianții, administratorii și cumpărătorii vor trebui să respecte regulile de securitate elaborate de Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică. NM relatează, cum vor trebui să funcționeze piețele și ce măsuri ar trebui, în opinia epidemiologilor, să prevină răspândirea coronavirusului.

Cum trebuie să fie organizată activitatea pieței?

În fiecare dimineață, înainte de a-și începe lucrul, tuturor comercianților de la piață va trebui să le fie verificată temperatura. Dacă se va depista temperatură ridicată sau alte semne ale bolii, nu vor fi lăsați să lucreze.

Va trebui să fie dezinfectate tejghelele, frigiderele, cântarele, utilajele și tot teritoriul pieței. Aceste lucrări vor fi obligatorii la începutul și la sfârșitul zilei de muncă, dar și la fiecare trei ore de lucru al pieței, fără a afecta produsele de pe tejghele.

În locuri accesibile pentru cumpărători, trebuie să fie dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini, pe bază de alcool. În wc-urile din piață trebuie să fie în permanență apă fierbinte și soluții dezinfectante pentru mâini.

În timpul activității, comercianții vor trebui să poarte măști și mănuși, acestea urmând să fie asigurate de administratorii piețelor. În pavilioanele închise, pe cât va fi posibil, trebuie să fie instalate ecrane de protecție între cumpărători și vânzători. Iar între punctele de comercializare trebuie să fie o distanță de cel puțin doi metri.

Intrarea și ieșirea din piață trebuie să fie în locuri diferite, conform cerințelor comisiei. La intrarea în piață, cumpărătorii urmează să fie anunțați că trebuie să respecte distanța socială. Prin difuzoare, trebuie să fie difuzate informații despre măsurile de protecție împotriva coronavirusului. Pe locuri vizibile, trebuie să fie afișate panouri informative coordonate cu Agenția Națională de Sănătate Publică.

Ce trebuie să facă clienții?

La intrarea în piață, tuturor cumpărătorilor le va fi verificată temperatura. Dacă aceasta va fi mare, cumpărătorul nu va fi lăsat să intre în piață, sugerându-i-se să se adreseze medicului.

Prin decizia comisiei, cumpărătorii nu trebuie să se apropie de vânzători și alte persoane la o distanță mai mică de un metru.
Menționăm că în Dispoziția comisiei nu se menționează nimic despre obligațiunea cumpărătorilor de a purta mască.

Ce se va întâmpla în caz de nerespectare a regulilor?

Vladislav Cotici, directorul Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA), a menționat că inspectorii agenției vor monitoriza respectarea normelor sanitare, iar în caz de încălcare, vor retrage autorizația de comercializare a vânzătorilor.

Potrivit afirmațiilor sale, pregătirile pentru deschiderea Pieței Centrale din Chișinău sunt în toi. „Administratorii sălilor monitorizează lucrările de dezinfectare și divizarea spațiului pentru respectarea distanței necesare și direcționarea fluxului de cumpărători care vor veni la piață”, a spus el.

***
Reamintim că lucrătorii piețelor din Chișinău au protestat de câteva ori din cauza că nu li se permite să-și reia activitatea. Astfel, la protestul din 16 mai, comercianții de la Piața Centrală susțineau că au pierdut unicul venit, nu au obținut niciun fel de ajutor din partea statului și au promis că acceptă să îndeplinească toate normele de securitate, inclusiv să instaleze dezinfectanți pe rafturi și să lucreze purtând măști și mănuși.

La 25 mai, Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică a decis să deschidă toate piețele începând cu data de 1 iunie.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Orange oferă cel mai performant Internet prin Fibră din Moldova, conform nPerf 2025

Conexiunile adevărate se simt în viața de zi cu zi: pagini care se încarcă instant, apeluri video stabile, streaming fără întreruperi. Potrivit Barometrului conexiunilor la Internet fix în Republica Moldova realizat de compania internațională independentă nPerf pentru primul semestru al anului 2025, Orange este operatorul cu cea mai bună performanță la Internet fix din țară. 

Rezultatele arată că rețeaua de Fibră Orange Moldova se află pe primul loc la majoritatea indicatorilor măsurați, atât la conexiunile directe, cât și cele prin Wi-Fi: cea mai mare viteză medie de Download, Upload, dar și cea mai mică Latență. La fel, Orange obține cel mai bun scor la experiența de Browsing, ceea ce înseamnă viteză ridicată de încărcare a paginilor și stabilitate în utilizarea zilnică. 

Aceste performanțe sunt cu atât mai relevante cu cât testele nPerf analizează și experiența pe Internet, între orele 18:00 și 23:00, atunci când oamenii stau cel mai mult online. Chiar și în orele de vârf, Fibra de la Orange își păstrează stabilitatea, demonstrând fiabilitate pentru clienții săi.

Olga Surugiu, CEO Orange Moldova:

„Atunci când filmul pornește imediat pe televizorul de acasă, când videoconferința se desfășoară fără întreruperi sau când tinerii pasionați de gaming încep un turneu online, înțelegi ce înseamnă cu adevărat o rețea de încredere. Recunoașterea nPerf arată că Orange Moldova oferă cel mai performant Internet fix din Moldova și confirmă că rețeaua noastră de Fibră face viața de zi cu zi mai simplă.”

Performanța confirmată de nPerf este susținută de investițiile Orange Moldova în tehnologii de ultimă generație, precum XGS-PON, care permite viteze de până la 10 Gbps prin fibră, și soluția FTTR (Fiber To The Room), ce asigură acoperire Wi-Fi performantă în toată casa. 

Raportul integral al nPerf pentru Republica Moldova poate fi consultat aici.

Despre nPerf

nPerf este o companie franceză cu sediul la Lyon. De mai bine de zece ani, nPerf colaborează cu operatori de rețele fixe și mobile, oferind soluții complete pentru testarea și analiza performanței rețelelor. Misiunea companiei este de a măsura cu precizie, de a evalua și de a contribui la o mai bună înțelegere a conectivității la Internet la nivel mondial.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2 milioane de clienți sunt conectați la rețelele și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: