Secretariatul Parlamentului a redus cu 15% numărul de angajați și cu 60% consumul de hârtie
Full Article 2 minutes read

Secretariatul Parlamentului a redus cu 15% numărul de angajați și cu 60% consumul de hârtie

În anul 2022, Secretariatul Parlamentului și-a modificat structura organizațională. Astfel, efectivul de personal al Secretariatului s-a redus cu 63 de unități, ceea ce constituie 15,1% din numărul total de unități.

Totodată, funcțiile publice de conducere în subdiviziunile structurale ale Secretariatului Parlamentului s-au redus cu 16 unități de personal.

„Efectivul de personal a devenit unul mai compact, dar, în același timp, capabil să îndeplinească obiectivele stabilite privind asigurarea bunei funcționări a organelor de lucru ale Parlamentului”, se arată într-un comunicat emis de Secretariatul Parlamentului.

Potrivit raportului de bilanț pe anul trecut, Secretariatul Parlamentului a realizat 84 % din acțiunile planificate, 9 % sunt în proces de realizare, iar 7 % sunt nerealizate.

De asemenea, Parlamentul a înregistrat o diminuare considerabilă a consumului de hârtie în domeniul documentării parlamentare, de circa 60 %, datorită trecerii la formatul exclusiv electronic de difuzare a documentelor aferente activității legislative. Iar măsurile de eficiență energetică aplicate au adus economii la bugetul Parlamentului în sumă de circa 4,2 milioane lei.

Prioritățile pentru anul 2023 ale Secretariatului Parlamentului sunt îndreptate spre a eficientiza asistența acordată activității deputaților și a asigura un grad mai mare de transparență a procesului legislativ.

Printre obiectivele incluse în Planul de acțiuni al Secretariatului Parlamentului pentru anul curent se regăsesc implementarea Sistemului informațional e-Parlament, lansarea noului site al legislativului, utilizarea Sistemului electronic de management al documentelor.

„În baza concluziilor formulate a fost elaborat Planul de acțiuni pentru anul curent, în care se regăsesc propunerile deputaților, formulate în sondajul realizat în premieră, care estimează gradul de satisfacție a parlamentarilor cu privire la asistența oferită de către Secretariatul Parlamentului, precum și recomandările partenerilor de dezvoltare și ale reprezentanților societății civile, expuse în rapoartele elaborate”, a menționat Secretarul general al Parlamentului, Tamara Gheorghița.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: