Andrei Mardari / NewsMaker

Spînu, cercetat de CNA pentru pretinse conturi bancare din străinătate: „Hoții, în cârdășie cu organele de drept ale țării, continuă să mă atace”

Centrul Național Anticorupție (CNA) examinează denunțul adresat Procuraturii Generale, cu privire la tragerea la răspundere a fostului viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu pentru îmbogățire ilicită și fals în declarații. Un document care confirmă informația a fost publicat pe 29 martie de către deputatul Ilan Șor, condamnat de prima instanță în dosarul „frauda bancară”. Contactată de NM, purtătoarea de cuvânt a CNA Angela Starinschi a confirmat autenticitatea documentului.

„Luând în considerare că, pe marginea cazului dat sunt necesare verificări suplimentare, termenul examinării a fost prelungit”, se arată în document.

Anul trecut, Ilan Șor a publicat un document din care reiese că, pe patru dintre conturile din străinătate, deschise pe numele lui Spînu și ale firmelor acestuia erau, în total, peste 43 de milioane de euro și dolari. Aceste sume nu s-au regăsit în declarațiile de avere ale fostului viceprim-ministru.

Reacția lui Spînu

Contactat de NM, Andrei Spînu, care în prezent deține funcția de secretar general al Aparatului președintelui, a menționat că va reveni ulterior cu un comentariu despre aceste acuzații. Acesta a publicat o reacție pe rețelele de socializare:

Prieteni, fugarii și hoții din țară, în cârdășie cu organele de drept ale țării continuă să mă atace public. Repet, o fac în cârdășie cu organele de drept. Pentru mine e clar de ce o fac. Încă din primele zile de guvernare (din vara 2021) am vorbit că persoanele care au lucrat împreună cu regimul plahotniuc nu trebuie să participe la reformarea justiției, sau la orice alt tip de reformă în țara asta. Am făcut-o și public, dar am făcut-o în mod special în echipa de guvernare. 

Din 2021, exponenții fugarilor din instituțiile publice m-au șantajat, m-au interogat la minister, m-au atacat la toate instituțiile de drept ale statului, mi-au trimis mascați acasă, au deschis dosare referitor la activitatea mea.

Oamenii care l-au slujit pe plahotniuc la Procuratura Anticorupție,  la CNA, la Procuratura Generală, la SIS, oameni care au participat la expulzarea profesorilor turci din țara noastră, oameni care în cariera lor au lucrat doar pe dosare politice trebuiau scoși din funcții din primele zile de guvernare. Sper ca acest lucru să se întâmple de acum în colo. Așa nu se mai poate.

Societatea și-a câștigat libertatea de oligarhi și hoți foarte greu. Exponenții lor încă sunt în instituții și ei trebuie scoși cât mai repede de acolo. Eu nu am ce ascunde, mi-am făcut și îmi voi face munca onest. Să fie clar, voi cere mereu transparență și orice suspiciune să fie investigată cap coadă. 

PS: Știu că așteptați nume și prenume, le voi da la timpul potrivit. Până atunci sper ca cei vizați să se autosesizeze și să plece”.

Andrei Spînu

 

Facebook/Ilan Șor

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: