Standupovka vine cu un nou show umoristic – PECAP

Membrii proiectului Standupovka lansează un nou show umoristic – Pecap. Lansarea a avut loc pe 18 august, iar primul episod deja este public pe platforma de YouTube a brandului Standupovka. 

Pecap este un show unde baietii abordeaza fetele într-un mod umoristic. Cine e mai amuzant, simpatic sau galant față de fată, câștigă runda și merge mai departe.

„Noi am decis să dezvoltăm acest format, pentru ca băieții să priveasca și să devina mai încrezuți în ei. Azi multă comunicare se face online și se vede că noi am cam uitat să interacționam în viața reală”, – spune Ivan Liulenov, membrul echipei Standupovka.

Showul este filmat, așa ca spectatorii își pot alege cel mai bun outfit iar dispoziția bună rămâne pe seama artiștilor.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Linia Strășeni–Gutinaș, construită de companii americane? Ambasadorul R. Moldova în SUA: nu este un act de binefacere

Lucrările de construcție a liniei electrice de înaltă tensiune Strășeni – Gutinaș vor fi realizate, cel mai probabil, de companii americane. Declarația a fost făcută de ambasadorul Republicii Moldova în Statele Unite, Vladislav Kulminski, în cadrul emisiunii NM „RealPolitik”, moderată de Daria Slobodcicova. Diplomatul a precizat că proiectul, sprijinit de Statele Unite printr-o finanțare de 130 de milioane de dolari, nu reprezintă „un act de binefacere”, ci un parteneriat care aduce beneficii ambelor părți, iar aprobarea acestuia demonstrează stabilitatea dialogului dintre Chișinău și Washington, în pofida speculațiilor privind o eventuală răcire a relațiilor bilaterale.

„Astăzi SUA nu sunt atât de interesate de proiecte-ajutor. Nu sunt așa ceva. Sunt proiecte-partener și proiecte care aduc beneficii inclusiv SUA. Și asta este corect. Faptul că acest proiect a fost aprobat, cred că arată că SUA au o atitudine serioasă față de dialogul și parteneriatul cu Republica Moldova. Altfel, nici în cel mai urât vis, nimeni nu ar fi acordat acest proiect Republicii Moldova. Credeți-mă, toate inițiativele de acest fel astăzi trec o analiză foarte amănunțită și o preselecție foarte riguroasă”, a declarat Kulminski.

Ambasadorul a precizat că investiția este una dintre cele mai mari aprobate de Statele Unite pentru Republica Moldova în ultima perioadă, posibil chiar din ultimul an, într-un context în care noua administrație de la Washington pune accent pe proiecte economice strategice.

„Asta arată că parteneriatul nostru este viu și acest parteneriat joacă un rol foarte important pentru SUA. În decurs de 3-4 ani, am redus la 0 dependența de Federația Rusă, pe plan energetic. Acest lucru deschide calea pentru companii, inclusiv din SUA, și noi vom lucra pentru a le atrage aici. Prezența companiilor americane în Moldova va reprezenta, totodată, dacă vreți, un factor suplimentar de securitate”, a conchis ambasadorul Republicii Moldova în SUA, Vladislav Kulminski.

Reamintim că, pe 17 septembrie – cu doar zece zile înainte de alegerile parlamentare – premierul de atunci, Dorin Recean, anunța că Republica Moldova va construi o nouă linie electrică de înaltă tensiune, pe segmentul Strășeni – Gutinaș. Guvernul Statelor Unite a alocat în acest scop 130 de milioane de dolari, investiția fiind calificată drept una strategică pentru modernizarea infrastructurii energetice a Republicii Moldova.

Linia va avea o lungime de aproximativ 190 de kilometri și va conecta direct Republica Moldova la România și la rețeaua energetică europeană. Prin acest proiect, autoritățile de la Chișinău își propun să elimine riscurile de „șantaj energetic” și să asigure securitatea și continuitatea livrărilor de energie electrică.

În prezent, Republica Moldova are în plan trei conexiuni de înaltă tensiune. Este vorba despre linia Chișinău – Vulcănești, construcția căreia ar urma să fie finalizată în acest an; linia Bălți – Suceava, care se află în etapa de proiectare; și linia Strășeni – Gutinaș.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Colaj NM

Continuă audierile în dosarul „Frauda bancară“: Veaceslav Ioniță, audiat ca martor al apărării VIDEO

Pe 19 decembrie, fostul lider democrat Vladimir Plahotniuc este prezent la o nouă ședință de judecată, în care sunt audiați martorii din dosarul „Frauda bancară”. La ședință a venit și Veaceslav Ioniță, fost deputat și ex-președinte al Comisiei parlamentare economie. Economistul este următorul martor al apărării.

Veaceslav Ioniță este al cincilea martor din lista apărării, aprobată de magistrați. Până acum au fost audiați: fosta președintă a Victoriabank, Natalia Politov-Cangaș; fostul președinte al Parlamentului, Andrian Candu; fostul guvernator al Băncii Naționale, Dorin Drăguțanu; și fostul șef de departament la Banca Națională a Moldovei, Ion Ropot. Amintim că Judecătoria sectorului Buiucani a acceptat 27 din cei 168 de martori propuși de apărare în dosarul lui Vladimir Plahotniuc.

Menționăm că, pe 19 decembrie, la ora 14:00, va fi examinată cererea procurorilor anticorupție de prelungire a măsurii de arest preventiv în privința lui Plahotniuc.

Totodată, pe 19 decembrie se va examina dacă una dintre magistrații care examinează dosarul, Ana Cucerescu, va fi retrasă. Aceasta survine după ce avocații lui Plahotniuc au cerut recuzarea acesteia. Potrivit anticorupție.md, avocatul Lucian Rogac a anunțat că pregătește o cerere de recuzare, după ce primul martor audiat în dosar, fosta președintă a Victoriabank, Natalia Politov-Cangaș, a declarat că ar fi purtat discuții telefonice cu judecătoarea Ana Cucerescu. La fel, potrivit presei, ea a vorbit despre o tranzacție imobiliară între familia sa și părinții judecătoarei Cucerescu, cu câțiva ani în urmă, a notat sursa citată.

***

Vladimir Plahotniuc, aflat în urmărire din anul 2019, a fost reținut în Grecia la sfârșitul lunii iulie 2025, iar pe 25 septembrie a fost extrădat în Republica Moldova. La Chișinău, acesta a fost plasat în arest preventiv în penitenciarul nr. 13 din capitală.

Fostul lider al PDM este inculpat în mai multe dosare penale, cel mai răsunător dintre ele fiind cel privind furtul miliardului. Potrivit Procuraturii, Plahotniuc, prin intermediul companiilor controlate de Șor, ar fi primit 39 de milioane de dolari și 3,5 milioane de euro din banii furați.

Despre furtul unui miliard de euro din trei bănci moldovenești — Banca de Economii, Banca Socială și Unibank — s-a aflat la sfârșitul lunii noiembrie 2014. După aceasta, Banca Națională a introdus administrare specială în aceste bănci, iar ulterior autoritățile au decis lichidarea lor (băncile se află și acum în proces de lichidare). Tot atunci, Banca Națională a acordat acestor bănci, sub garanția guvernului, credite în valoare egală cu suma furată (aproximativ 14 miliarde de lei sau, la cursul de atunci, 1 miliard de euro). Autoritățile au explicat că aceste credite erau necesare pentru a preveni panica pe piața bancară. În contul acestei datorii, guvernul a emis și a transmis Băncii Naționale obligațiuni de stat în valoare de 13,3 miliarde de lei, cu o dobândă anuală de 5%, pe care s-a angajat să le ramburseze în decurs de 25 de ani. Acești bani au fost trecuți de autorități la datoria publică. Împreună cu dobânzile, suma totală pe 25 de ani va ajunge la 24,5 miliarde de lei.

day.az

Visul american, pus pe stop. SUA suspendă, la indicația lui Trump, loteria vizelor Green Card

Statele Unite suspendă programul de vize pentru diversitate DV1, cunoscut drept loteria vizelor „green card”, la indicația președintelui Donald Trump. Anunțul a fost făcut de ministra pentru Securitate Internă, Kristi Noem. Potrivit ei, decizia a fost luată după ce s-a aflat că suspectul în atacul armat de la Universitatea Brown, Claudio Manuel Neves-Valente, a intrat în SUA în 2017 prin acest program și a obținut ulterior statutul de rezident permanent.

„Această persoană nu ar fi trebuit niciodată să fie admisă în țara noastră”, a scris Noem pe rețeaua socială X. Aceasta a adăugat că suspendarea programului este necesară pentru ca „americanii să nu mai fie puși în pericol”.

Noem a reamintit că, și în timpul primului mandat prezidențial, Donald Trump s-a pronunțat pentru anularea loteriei vizelor „green card”, în urma atentatului de la New York din 2017, comis de un imigrant sosit în SUA prin acest program.

Atacul a avut loc pe 31 octombrie 2017, pe insula Manhattan, când Saifullo Saipov, originar din Uzbekistan, a intrat cu un vehicul de tip pick-up pe o pistă pentru bicicliști, ucigând opt persoane. Autoritățile americane au calificat atunci incidentul drept atentat terorist.

Reamintim, atacul din apropierea Universității Brown a avut loc pe 13 decembrie. Doi studenți au murit, iar cel puțin opt persoane au fost rănite. Atacatorul a fost identificat drept Claudio Neves Valente, cetățean portughez în vârstă de 48 de ani, care studia la Universitatea Brown de peste 20 de ani. Acesta este suspectat și de implicare în uciderea profesorului Nuno Loureiro de la Institutul Tehnologic din Massachusetts, crimă comisă la două zile după atac.

Pe 18 decembrie, autoritățile americane au anunțat că atacatorul a fost găsit decedat, trupul său fiind descoperit într-un depozit din statul New Hampshire. Motivele acțiunilor sale rămân necunoscute, scrie publicația Meduza.

Potrivit Eho Kavkaza, programul de vize pentru diversitate este în vigoare din 1990 și este administrat de Departamentul de Stat al SUA. Acesta prevede organizarea anuală a unei loterii pentru acordarea a până la 50.000 de vize de imigrare cetățenilor statelor cu un nivel scăzut de imigrație către Statele Unite. Câștigătorii sunt supuși verificărilor standard și interviurilor consulare înainte de obținerea vizei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Brilic Media – companie IT din Moldova cu peste 80 de milioane de descărcări de aplicații

Fondată în 2018 în Republica Moldova, Brilic Media a parcurs drumul de la un mic startup la una dintre cele mai dinamice echipe de dezvoltare de produse IT din țară. În opt ani, compania a construit un portofoliu de aplicații mobile care ajung constant în topurile App Store și sunt utilizate de milioane de oameni din întreaga lume.

De la ideea unui singur om la un business scalabil

La baza Brilic Media se află antreprenorul Serghei Scelcunov. Pornind singur, acesta a construit treptat o ecosistemă de produse mobile axate pe simplitate, ușurință în utilizare și valoare reală pentru utilizatori. Acest principiu a devenit fundamentul companiei și a permis extinderea soluțiilor la nivel global.

În paralel cu dezvoltarea businessului, Serghei a construit brandul personal Mr.Apps – o comunitate de peste 90.000 de urmăritori. Prin recenzii de aplicații, analize de trenduri și recomandări practice, el generează un interes organic constant pentru produsele mobile și industria digitală în ansamblu.

Pe lângă rolul operațional, fondatorul Brilic Media dezvoltă activ și direcția investițională, susținând proiecte cu potențial internațional. Portofoliul său include fonduri și platforme aflate la intersecția dintre tehnologie, educație și capital privat, precum Margulan Investment Partners, Accumulator Private Equity Fund, Flylane și Allosta.

Cum o echipă locală a ajuns pe piața globală

Astăzi, Brilic Media este o companie de produs cu ciclu complet și procese bine definite. Aplicațiile companiei:

  • au depășit pragul de 80 de milioane de descărcări,
  • se află în top 20 și top 50 App Store în diferite țări,
  • sunt dezvoltate în categoriile lifestyle, utilities, personalization și entertainment,
  • ajută utilizatorii să rezolve rapid sarcini zilnice, fără pași inutili.

Echipa pune accent pe viteză și experimentare. Lunar sunt testate peste 50 de idei de produs, dintre care 5-10 ajung în faza de MVP. Acest model permite identificarea rapidă a soluțiilor cerute de piață și scalarea lor la nivel global.

Aplicații utilizate de milioane de oameni

Portofoliul Brilic Media include mai multe aplicații devenite populare la nivel internațional.

  • Clear Wave (peste 50 de milioane de descărcări) rezolvă o problemă comună a utilizatorilor de smartphone: difuzoarele murdare. Aplicația folosește frecvențe sonore și un dB-metru pentru curățarea difuzorului și verificarea sunetului, în câteva secunde, fără a apela la un service.
  • Garage Ringtones (peste 20 de milioane de descărcări) a devenit populară datorită simplității și efectului viral. Utilizatorii pot crea rapid tonuri de apel, tăia piese audio, adăuga efecte și exporta prin GarageBand. Distribuirea activă pe TikTok a transformat aplicația într-un trend în zeci de țări.

Printre alte produse se numără Live Earth Camera, Universal Tracking,  Cutout Pro și alte aplicații orientate spre utilizare practică.

Filosofia de creștere și abordarea de produs

La Brilic Media, succesul nu este văzut ca o întâmplare, ci ca rezultatul disciplinei și al muncii constante.

„Succesul unui produs nu ține de noroc. Este vorba despre disciplină zilnică: testare, îmbunătățire și eliminarea a tot ce este inutil”, afirmă fondatorul companiei.

Compania alege în mod conștient soluții simple, ușor de scalat și cu rezultate măsurabile.

Echipă și cultură

În ultimul an, Brilic Media a trecut printr-o etapă accelerată de creștere. Echipa s-a extins de la 11 la 62 de angajați, fiind consolidate direcțiile de produs, inginerie, marketing și testare.

Compania își desfășoară activitatea într-un birou modern pe două niveluri, în Chișinău, conceput pentru colaborare, iterații rapide și învățare internă. Spațiul este adaptat atât pentru dezvoltarea produselor, cât și pentru crearea de conținut și prezentări.

Valorile de bază ale Brilic Media includ:

  • inovare constantă și testarea ideilor,
  • standarde ridicate de calitate,
  • orientare spre eficiență,
  • responsabilitate de echipă,
  • comunicare transparentă, fără roluri neclare.

Privind spre viitor: 2026–2030

Misiunea companiei este formulată simplu: Simple Apps. Big Impact. Crearea de instrumente mobile care simplifică cu adevărat viața a milioane de oameni.

Până în 2026, Brilic Media își propune:

  • extinderea echipei la peste 100 de specialiști,
  • lansarea a până la 70 de aplicații mobile,
  • aducerea a cel puțin 5 produse în top 5 App Store,
  • creșterea eficienței operaționale de 3-5 ori,
  • integrarea abordărilor AI în dezvoltare, analiză și optimizare.

Pe termen lung, până în 2030, compania își propune să devină cea mai mare companie IT din Moldova după venituri, să deschidă încă două birouri internaționale și să creeze zeci de produse cu poziții de top pe piețele globale.

Oportunități pentru specialiști

Brilic Media continuă să își extindă echipa și invită la colaborare:

Unde poți urmări Brilic Media

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: