Studiu Mastercard: Clienții doresc să afle mai multe detalii despre achizițiile lor bancare digitale

Deținătorii de carduri vor avea acces la informații mai detaliate despre achiziții în aplicația mobilă a băncii lor. Mastercard oferă o soluție nouă în asigurarea transparenței tranzacțiilor.

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital care va oferi deținătorilor de carduri acces la informații mai ample despre achizițiile lor. Datorită serviciilor Ethoca, care au devenit parte a Mastercard în 2019, băncile vor putea îmbunătăți interacțiunea digitală cu clienții lor oferindu-le informații suplimentare despre tranzacțiile cu cardul: denumirea comerciantului, sigla și locația acestuia, precum și datele de contact.

Pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care, deseori, duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem. Mastercard interacționează, de asemenea, cu băncile emitente pentru a introduce un nou standard la nivel de industrie, astfel încât începând cu finele anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui sondaj recent, realizat de Mastercard în rândul clienților băncilor din Europa Centrală și de Est, s-a constatat că posesorii de carduri nu sunt întotdeauna capabili să identifice cu exactitate toate cheltuielile efectuate cu cardurile în canalele banking-ului digital. De exemplu, este posibil să nu recunoască numele comerciantului sau procesatorului de plăți care apare în locul comerciantului. Pentru mulți utilizatori de servicii bancare digitale, aceasta este o problemă comună și provoacă emoții negative. 77% dintre europenii respondenți remarcă că este dificil pentru ei să recunoască achizițiile din istoria tranzacțiilor. O treime dintre respondenți (42%), sunt alertați din cauza acestei situații, 30% sunt nemulțumiți, iar 15% au neclarități din această cauză.

Îngrijorați de posibile fraude în cazul unor dificultăți în identificarea unei anumite operațiuni effectuate cu cardul, 35% dintre europeni vor apela imediat banca, în timp ce într-o astfel de situație doar 6% dintre respondenți vor contacta comerciantul. În ciuda faptului că 59% dintre clienți recunosc că, după un timp, ei își vor aminti de o operațiune neidentificată initial. Bulgarii, grecii, românii și ucrainenii își sună mai întâi banca și nu încearcă să identifice singuri tranzacțiile.

Reclamații ce pot fi evitate

Ca urmare a apelurilor către bancă, clienții depun, de obicei, o reclamație sub forma unei cereri de rambursare – aceasta o fac 77% dintre europenii respondenți. Cu toate acestea, după depunerea unei reclamații, se dovedește adesea că aceasta nu este justificată. Trei din zece clienți vor ajunge să se asigure că au uitat despre cumpărătură  (30%) sau să afle că un alt membru al familiei a efectuat tranzacția (10%). Cu toate acestea, dacă a fost deja depusă o cerere de rambursare, emitentul este obligat să o soluționeze, ceea ce determină costuri operaționale asociate cu timpul petrecut comunicând cu deținătorul cardului, verificând tranzacția și alte acțiuni suplimentare, care durează în medie până la două săptămâni.

Într-un studiu realizat de Mastercard, respondenții din Europa au confirmat că ar dori să vadă informații extinse despre tranzacțiile cu carduri în istoricul plăților. Acest lucru îi va ajuta să-și identifice achizițiile mai ușor și mai repede. În opinia lor, cele mai utile date sunt: denumirea comerciantului (67%), sigla (31%) și locația acestuia (44%). Trei din cinci europeni sunt convinși că deținerea acestor informații oferă o imagine mai clară și mai transparentă a istoricului plăților. Astfel de detalii despre tranzacții ar ajuta clienții să identifice rapid comerciantul (48%) și achiziția în sine (48%), dar cel mai important, ar oferi deținătorilor de carduri un sentiment de încredere și control asupra tranzacțiilor de plată (41%).

„Lucrăm cu băncile emitente și comercianți pentru ca această soluție să devină un nou standard pentru banking-ul digital până la finalul anului 2022. Suntem încrezuți că sporirea transparenței tranzacțiilor va îmbunătăți în mod semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și îi va ajuta pe utilizatori să aibă mai mare încredere și control asupra cheltuielilor sale. Băncile vor putea interacționa cu clienții și mai eficient, iar comercianții vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. În același timp, atât băncile, cât și comercianții se vor bucura de un număr redus de apeluri și reclamații de la utilizatori”, a declarat Brian Morris, Vicepreședinte dezvoltarea produselor Mastercard din Europa Centrală și de Est.

„Noua soluție de la Mastercard este deosebit de relevantă în era digitală, când popularitatea serviciilor bancare digitale crește într-un ritm fără precedent. Potrivit sondajului nostru, pentru europeni, canalele digitale sunt deja principalele modalități de interacțiune cu banca: mai mult de 60% dintre clienții băncilor din Europa folosesc serviciile bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi. Abilitatea de a urmări informații detaliate despre operațiunile dvs. în canalele bancare mobile cum ar fi numele comerciantului, sigla, adresa și detaliile de contact vor spori experiența digitală a clienților și vor consolida interacțiunile dintre clienți și bănci în canalele digitale”,  – subliniază Yuri Batkhin, Vicepreședinte – dezvoltarea afacerilor Mastercard în Ucraina și Moldova.

Comercianții se pot alătura deja serviciului.

Soluția Mastercard va contribui la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea semnificativă a experienței utilizatorilor, precum și la reducerea numărului de cereri de rambursare a mijloacelor bănești pentru emitenți. Pe  logo.ethoca.com, orice comerciant poate completa un formular și poate încărca logo-ul pentru a fi afișat pe canalele bancare digitale. Participarea la acest serviciu este gratuită pentru toți comercianții. Logo-ul comerciantului va fi legat de tranzacțiile respective din aplicațiile bancare mobile, oferind indicii vizuale clare și ajutând deținătorii de carduri să își identifice rapid achizițiile. Pentru comercianți, aceasta este o oportunitate nu numai de a minimiza cererile inutile care consumă timp, ci și de a-și extinde prezența și recunoașterea mărcii.

###

Despre sondaj

Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 de către Kantar TNS la comanda Mastercard folosind metoda CAWI în rândul a 3300 de clienți ai băncilor cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, deținători de carduri în Europa Centrală și de Est: Polonia, Ucraina, Republica Cehă, Ungaria, România, Grecia, Slovacia, Austria, Bulgaria și Serbia.

Despre Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard este o companie tehnologică globală axată pe industria plăților. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să fortificăm o economie digitală, care ar oferi priorități tuturor și oriunde, prin intermediul tranzacțiilor sigure, simple și accesibile bazate pe tehnologie. Utilizând date și rețele sigure, parteneriatele și energiile noastre, oferim soluții și inovații care să ajute oamenii, instituțiile financiare, guvernele și afacerile să-și realizeze potențialul. Cultura noastră și tot ceea ce facem în interiorul companiei și în afara ei, sunt determinate de coeficientul de decență (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 țări și teritorii, și creăm o lume durabilă care oferă oportunități neprețuite pentru toată lumea. www.mastercard.com

Despre Ethoca

Ethoca este un furnizor titulat de soluții colaborative intelectuale și tehnologice care ajută companiile din întreaga lume să lupte împotriva fraudei, să prevină disputele și să îmbunătățească experiențele utilizatorilor. Soluțiile pe care le acordăm prin intermediul unei rețele aflate în continuă creștere a partenerilor Ethoca, oferă, pe parcursul efectuării cumpărăturilor, informații vaste și reduc lacunele costisitoare de comunicare între toți participanții la ecosistemul de plată. Acestea includ cele mai mari mărci de comerț digital din lume, cele mai mari bănci, furnizori de servicii și consumatori. Pentru prima dată, informațiile despre fraude, disputele și achizițiile consumatorilor sunt eficiente și disponibile în timp real, generând o creștere semnificativă a veniturilor și oportunități de economie pentru toți. Ethoca a fost achiziționată de Mastercard în aprilie 2019. Pentru mai multe informații vizitați www.ethoca.com

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Ex-judecătoarea Victoria Sanduța, înregistrată la parlamentare: „Începe oficial drumul nostru comun”

Comisia Electorală Centrală a aprobat pe 22 august înregistrarea ex-judecătoarei Victoria Sanduța la alegerile parlamentare. Aceasta va concura în calitate de candidat independent.

Voi candida ca independent, pentru că vocea cetățenilor liberi trebuie să se audă în Parlament. (…) Cu acest pas începe oficial drumul nostru comun. Mergem înainte, cu încredere și curaj!”, a scris Victoria Sanduța pe Facebook, după hotărârea CEC.

Cine este Victoria Sanduța

Amintim că fosta judecătoare Victoria Sanduța este cunoscută pentru pozițiile sale critice față de sistemul judecătoresc. Anterior a activat în cadrul Judecătoriei Chișinău. Aceasta este fondatoarea Asociaței Judecătorilor „Vocea Justiției“.

În iunie 2022 a devenit cunoscut faptul că președinta Maia Sandu a respins candidaturile a 13 magistrați, propuși de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) pentru numirea în funcția de judecător până la atingerea plafonului de vârstă, printre care se număra și cea a magistratei Victoria Sanduța. Aceasta a calificat drept „eronat și neîntemeiat” refuzul șefei statului și s-a adresat Consiliului Superior al Magistraturii cu solicitarea de a i se propune repetat președintei candidatura sa pentru numirea în funcție, până la atingerea plafonului de vârstă.

Mai târziu, Maia Sandu a explicat de ce a refuzat numirea celor 13 magistrați până la atingerea plafonului de vârstă. Aceasta a menționat că unii dintre ei „nu merită să fie judecători”, din cauza deciziilor pe care le-au luat anterior, dar și pentru că au anumite „semne de întrebare” în ceea ce privește raportul dintre cheltuielile și veniturile prezentate.

Ulterior, în iulie 2024, CSM a refuzat numirea în funcție a judecătoarei Victoria Sanduța și a încă trei judecători până la atingerea plafonului de vârstă (65 de ani). Membrii CSM i-au adresat mai bine de o oră întrebări Victoriei Sanduța despre publicațiile și comentariile ei de pe Facebook. Și, până la urmă, i-au recomandat președintei țării să o destituie din funcție. NewsMaker a scris ce i-a înfuriat și nemulțumit pe membrii CSM și de ce nu toți membrii au fost de acord cu decizia de a o demite pe Sanduța. Detalii AICI.

În septembrie 2024, Maia Sandu a semnat un decret prin care șase judecători au fost eliberați din funcție. Printre aceștia se număra și Victoria Sanduța.

Victoria Sandu a făcut și o tentativă de a se lansa în politică, aderând în decembrie 2024 la Coaliția pentru Unitate și Bunăstare – formațiune pro-europeană. Însă, la mai puțin de o lună, aceasta a anunțat că părăsește CUB, invocând „divergențe fundamentale” de viziune cu privire la organizarea și dezvoltarea partidului pe viitor.

(VIDEO) Dodon se plânge că este urmărit/Ploi puternice și grindină în Moldova/Voronin, persoană „non grata”?

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
Subiectele ediției:
— Poliția: Șor îi obligă pe oameni să iasă la proteste
— Voronin, în lista persoanelor „non grata” pe site-ul Mirotvorets
— Cebotari, liderul Partidului Democrat Modern, pe lista sancțiunilor SIS
— Dodon acuză guvernarea de „persecuție politică”
— Vreme instabilă în Moldova: Cod Galben de ploi și grindină
— Semnat: criticul de film Anton Dolin a primit cetățenia Moldovei
— Iașiul ar putea suspenda înfrățirea cu Chișinăul
— Experți: rețea de conturi false îl promovează pe Costiuc pe TikTok
— Noi detalii despre consilierul PSDE bătut la Hâncești
— Scandal în biroul IData din cauza unei fotografii greșite
— Dodon critică vizita liderilor UE: este un amestec în treburile Moldovei
— Maia Sandu: sistemul de justiție din Moldova dă semne de viață
— Sandu, despre acordul de pace: Putin nu vrea să oprească războiul
— Macron, Tusk, Merz și Dan vor participa la sărbătorile naționale
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri. 


Подписывайтесь на наш Telegram-канал @newsmakerlive. Там оперативно появляется все, что важно знать прямо сейчас о Молдове и регионе.



Хотите поддержать то, что мы делаем?

Вы можете внести вклад в качественную журналистику, поддержав нас единоразово через систему E-commerce от банка maib или оформить ежемесячную подписку на Patreon! Так вы станете частью изменения Молдовы к лучшему. Благодаря вашей поддержке мы сможем реализовывать еще больше новых и важных проектов и оставаться независимыми. Независимо от того, как вы нас поддержите, вы получите небольшой подарок. Переходите по ссылке, чтобы стать нашим соучастником. Это не сложно и даже приятно.

Поддержи NewsMaker!

Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova

Victorie pentru Moldova! Canoistul Serghei Tarnovschi a obținut bronzul la Campionatul Mondial de la Milano

Canoistul Serghei Tarnavschi a obținut pe 22 august medalia de bronz la Campionatul Mondial de la Milano. Anunțul a fost făcut de Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova.

Serghei Tarnovschi a concurat în finala probei de canoe pe distanța de 500 de metri. Potrivit Comitetului, sportivul a finisat proba pe locul trei, cu rezultatul 1:47.38.

Acesta a fost devansat doar de rusul Zakhar Petrov (1:46.27) și cehul Martin Fuksa (1:46.71).

Andrei Mardari/NewsMaker

Despre ce vor discuta elevii la prima lecție din acest an? Tema – obligatorie în toate instituțiile, private și publice

Anul de studii 2025-2026 va începe luni, 1 septembrie, în toate instituțiile de învățământ din Republica Moldova. Prima lecție va avea loc sub genericul „Valorile care ne unesc”, temă obligatorie pentru toate școlile și liceele, atât publice, cât și private.

Ministerul Educației și Cercetării a anunțat că, pentru desfășurarea acestei ore tematice, a pregătit un set de materiale didactice adaptate fiecărui nivel de studiu. Resursele au fost elaborate cu sprijinul Consiliului Europei.

Aminti că prima lecție din anul precedent de studii a avut genericul „Împreună pentru pace”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Colaj NM

Maia Sandu se alătură trendului cu pisici. Mesajul publicat pe Instagram

Președinta țării, Maia Sandu, s-a alăturat trendului cu pisici de pe rețelele de socializare provocat de declarațiile unuia dintre liderii Blocului „Alternativa”, Alexandr Stoianoglo. Șefa statului a publicat o imagine cu o pisică și a sugerat că aceasta este „consternată” de declarațiile politicianului, care este candidat la alegerile parlamentare din 28 septembrie.

Maia Sandu a publicat pe contul său de Instagram o fotografie cu o pisică. Imaginea este însoțită de mesajul „Jo, consternat de declarațiile unor candidați”.

Amintim că Alexandr Stoianoglo, ex-procuror general și lider al Blocului „Alternativa”, a spus, în timpul unei întâlniri cu cetățenii, că un actual ministru ar avea 13 pisici în biroul său de la Guvern. „Este o rușine”, a menționat el. Un videoclip cu declarațiile lui Stoianoglo a fost publicat pe 21 august pe rețelele de socializare de Blocul „Alternativa”, care va concura la alegerile parlamentare din toamnă.

Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, la care ar fi făcut referire Stoianoglo, a respins aceste afirmații. El a explicat că are acasă patru pisici adoptate, dar nu le ține în birou.

Afirmațiile lui Alexandr Stoianoglo au devenit virale, provocând un trend în mediul online. Internauții au „inundat” rețelele de socializare cu imagini cu pisici și diverse mesaje. În seara zilei de 21 august, Stoianoglo a încercat să răspundă reacțiilor pe care le-a generat în spațiul public. Acesta a publicat pe Telegram o fotografie în care apare alături de pisica sa și mesajul „Aceasta este Belly. Ea știe: în casă – puterea este a ei. În politică – a noastră”.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: