Studiu Mastercard: Clienții doresc să afle mai multe detalii despre achizițiile lor bancare digitale

Deținătorii de carduri vor avea acces la informații mai detaliate despre achiziții în aplicația mobilă a băncii lor. Mastercard oferă o soluție nouă în asigurarea transparenței tranzacțiilor.

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital care va oferi deținătorilor de carduri acces la informații mai ample despre achizițiile lor. Datorită serviciilor Ethoca, care au devenit parte a Mastercard în 2019, băncile vor putea îmbunătăți interacțiunea digitală cu clienții lor oferindu-le informații suplimentare despre tranzacțiile cu cardul: denumirea comerciantului, sigla și locația acestuia, precum și datele de contact.

Pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care, deseori, duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem. Mastercard interacționează, de asemenea, cu băncile emitente pentru a introduce un nou standard la nivel de industrie, astfel încât începând cu finele anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui sondaj recent, realizat de Mastercard în rândul clienților băncilor din Europa Centrală și de Est, s-a constatat că posesorii de carduri nu sunt întotdeauna capabili să identifice cu exactitate toate cheltuielile efectuate cu cardurile în canalele banking-ului digital. De exemplu, este posibil să nu recunoască numele comerciantului sau procesatorului de plăți care apare în locul comerciantului. Pentru mulți utilizatori de servicii bancare digitale, aceasta este o problemă comună și provoacă emoții negative. 77% dintre europenii respondenți remarcă că este dificil pentru ei să recunoască achizițiile din istoria tranzacțiilor. O treime dintre respondenți (42%), sunt alertați din cauza acestei situații, 30% sunt nemulțumiți, iar 15% au neclarități din această cauză.

Îngrijorați de posibile fraude în cazul unor dificultăți în identificarea unei anumite operațiuni effectuate cu cardul, 35% dintre europeni vor apela imediat banca, în timp ce într-o astfel de situație doar 6% dintre respondenți vor contacta comerciantul. În ciuda faptului că 59% dintre clienți recunosc că, după un timp, ei își vor aminti de o operațiune neidentificată initial. Bulgarii, grecii, românii și ucrainenii își sună mai întâi banca și nu încearcă să identifice singuri tranzacțiile.

Reclamații ce pot fi evitate

Ca urmare a apelurilor către bancă, clienții depun, de obicei, o reclamație sub forma unei cereri de rambursare – aceasta o fac 77% dintre europenii respondenți. Cu toate acestea, după depunerea unei reclamații, se dovedește adesea că aceasta nu este justificată. Trei din zece clienți vor ajunge să se asigure că au uitat despre cumpărătură  (30%) sau să afle că un alt membru al familiei a efectuat tranzacția (10%). Cu toate acestea, dacă a fost deja depusă o cerere de rambursare, emitentul este obligat să o soluționeze, ceea ce determină costuri operaționale asociate cu timpul petrecut comunicând cu deținătorul cardului, verificând tranzacția și alte acțiuni suplimentare, care durează în medie până la două săptămâni.

Într-un studiu realizat de Mastercard, respondenții din Europa au confirmat că ar dori să vadă informații extinse despre tranzacțiile cu carduri în istoricul plăților. Acest lucru îi va ajuta să-și identifice achizițiile mai ușor și mai repede. În opinia lor, cele mai utile date sunt: denumirea comerciantului (67%), sigla (31%) și locația acestuia (44%). Trei din cinci europeni sunt convinși că deținerea acestor informații oferă o imagine mai clară și mai transparentă a istoricului plăților. Astfel de detalii despre tranzacții ar ajuta clienții să identifice rapid comerciantul (48%) și achiziția în sine (48%), dar cel mai important, ar oferi deținătorilor de carduri un sentiment de încredere și control asupra tranzacțiilor de plată (41%).

„Lucrăm cu băncile emitente și comercianți pentru ca această soluție să devină un nou standard pentru banking-ul digital până la finalul anului 2022. Suntem încrezuți că sporirea transparenței tranzacțiilor va îmbunătăți în mod semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și îi va ajuta pe utilizatori să aibă mai mare încredere și control asupra cheltuielilor sale. Băncile vor putea interacționa cu clienții și mai eficient, iar comercianții vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. În același timp, atât băncile, cât și comercianții se vor bucura de un număr redus de apeluri și reclamații de la utilizatori”, a declarat Brian Morris, Vicepreședinte dezvoltarea produselor Mastercard din Europa Centrală și de Est.

„Noua soluție de la Mastercard este deosebit de relevantă în era digitală, când popularitatea serviciilor bancare digitale crește într-un ritm fără precedent. Potrivit sondajului nostru, pentru europeni, canalele digitale sunt deja principalele modalități de interacțiune cu banca: mai mult de 60% dintre clienții băncilor din Europa folosesc serviciile bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi. Abilitatea de a urmări informații detaliate despre operațiunile dvs. în canalele bancare mobile cum ar fi numele comerciantului, sigla, adresa și detaliile de contact vor spori experiența digitală a clienților și vor consolida interacțiunile dintre clienți și bănci în canalele digitale”,  – subliniază Yuri Batkhin, Vicepreședinte – dezvoltarea afacerilor Mastercard în Ucraina și Moldova.

Comercianții se pot alătura deja serviciului.

Soluția Mastercard va contribui la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea semnificativă a experienței utilizatorilor, precum și la reducerea numărului de cereri de rambursare a mijloacelor bănești pentru emitenți. Pe  logo.ethoca.com, orice comerciant poate completa un formular și poate încărca logo-ul pentru a fi afișat pe canalele bancare digitale. Participarea la acest serviciu este gratuită pentru toți comercianții. Logo-ul comerciantului va fi legat de tranzacțiile respective din aplicațiile bancare mobile, oferind indicii vizuale clare și ajutând deținătorii de carduri să își identifice rapid achizițiile. Pentru comercianți, aceasta este o oportunitate nu numai de a minimiza cererile inutile care consumă timp, ci și de a-și extinde prezența și recunoașterea mărcii.

###

Despre sondaj

Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 de către Kantar TNS la comanda Mastercard folosind metoda CAWI în rândul a 3300 de clienți ai băncilor cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, deținători de carduri în Europa Centrală și de Est: Polonia, Ucraina, Republica Cehă, Ungaria, România, Grecia, Slovacia, Austria, Bulgaria și Serbia.

Despre Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard este o companie tehnologică globală axată pe industria plăților. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să fortificăm o economie digitală, care ar oferi priorități tuturor și oriunde, prin intermediul tranzacțiilor sigure, simple și accesibile bazate pe tehnologie. Utilizând date și rețele sigure, parteneriatele și energiile noastre, oferim soluții și inovații care să ajute oamenii, instituțiile financiare, guvernele și afacerile să-și realizeze potențialul. Cultura noastră și tot ceea ce facem în interiorul companiei și în afara ei, sunt determinate de coeficientul de decență (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 țări și teritorii, și creăm o lume durabilă care oferă oportunități neprețuite pentru toată lumea. www.mastercard.com

Despre Ethoca

Ethoca este un furnizor titulat de soluții colaborative intelectuale și tehnologice care ajută companiile din întreaga lume să lupte împotriva fraudei, să prevină disputele și să îmbunătățească experiențele utilizatorilor. Soluțiile pe care le acordăm prin intermediul unei rețele aflate în continuă creștere a partenerilor Ethoca, oferă, pe parcursul efectuării cumpărăturilor, informații vaste și reduc lacunele costisitoare de comunicare între toți participanții la ecosistemul de plată. Acestea includ cele mai mari mărci de comerț digital din lume, cele mai mari bănci, furnizori de servicii și consumatori. Pentru prima dată, informațiile despre fraude, disputele și achizițiile consumatorilor sunt eficiente și disponibile în timp real, generând o creștere semnificativă a veniturilor și oportunități de economie pentru toți. Ethoca a fost achiziționată de Mastercard în aprilie 2019. Pentru mai multe informații vizitați www.ethoca.com

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vasile Bolea, Victoria Furtună și Ion Ceban s-au ales cu trofee de la comunitatea LGBTQ+. Premiul mare a ajuns la Blocul Victorie

Centrul de Informaţii Genderdoc-M a decernat și în 2025 anti-premiile „Strachina de Jmalț”. Potrivit unui comunicat al Centrului, „laureații” au fost desemnați „pentru deformarea discursului public despre drepturi, libertăți și diversitate”. Într-o ceremonie din data de 13 iunie, trei politicieni și două partide au fost în atenția comunității LGBTQ+. 

Premiul „Elefantul în prăvălia de porțelan” a fost decernat lui Vasile Bolea, pentru „imobilizarea valorilor tradiționale cu o grație demnă de codul penal și un aplomb retoric de tribunal moral medieval”.

La categoria „Călcat prin străchini”, premiul a mers către Partidul MAN, „pentru promovarea neobosită a Marșului Pride prin atacuri repetate care n-au făcut decât să amplifice vizibilitatea evenimentului”.

Premiul pentru categoria „A-ntrat nora-n blide” a fost acordat Victoriei Furtună, pentru „lupta cu hulubii netradiționali, o misiune demnă de o epopee în care păsările devin dușmanii civilizației”.

Marele premiu, „Ligheanul de Plastic” a fost luat de Blocul Victorie, pentru „propaganda propagandei propagandiștilor, un exercițiu tautologic ce a revoluționat circul informațional și a dus dezinformarea la rang de virtute”.

Premiul „Votul poporului: Drușlacul de aluminiu” a mers către Ion Ceban, pentru „versatilitatea cu care filtrează democrația și pentru efortul constant de a strânge „voința populară” într-un recipient de uz casnic”.

„Anti-premiile „Strachina de jmalț” nu recompensează eforturi reale, ci pun reflectorul pe incoerența, ipocrizia și cinismul celor care atacă drepturile omului în numele unor „valori” ambigue. Este un exercițiu de umor, memorie și rezistență – o formă de a spune adevărul râzând”, se menționează în comunicatul Centrului Genderdoc-M.

Menționăm că evenimentul este organizat anual de către Centrul Genderdoc-M, ca parte a Festivalului Comunității LGBT+ din Moldova.

„Moldova altfel” revine la NewsMaker: fotoreportaj de la premiera noului sezon

Pe 12 iunie, în galeria de artă „Plai”, a avut loc o proiecție închisă a primului episod din sezonul al doilea al proiectului „Moldova altfel”, realizat de NewsMaker. De această dată, jurnaliștii au ajuns la Bălți – capitala neoficială a nordului – pentru a surprinde orașul prin ochii localnicilor: cu durere, speranță, umor autoironic și multă căldură umană.

În timpul proiecției, publicul a râs, a empatizat, a recunoscut locuri familiare și a retrăit amintiri personale. Vă invităm să descoperiți atmosfera evenimentului în reportajul foto de mai jos.

(VIDEO) Svastici pe morminte în Chișinău/Procuratura verifică OrheiLand/Consiliul lui Recean a pus sancțiuni

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
Subiectele ediției:
— Percheziții la OrheiLand. Distracții cu tentă de evaziune fiscală?
— 36 de morminte vandalizate și profanate: „Ar putea fi parte a unui scenariu”
— Blocul „Alternativa” la protest: Vor Consiliul Audiovizualului sub controlul opoziției
— Israelul a atacat Iranul. Chișinăul a emis o alertă de călătorie
— Deciziile Consiliului de Supervizare: între neîncredere și susținere în Parlament
— Semințele de culturi furajere produse în Moldova, acceptate pe piața UE
— În loc de omagiu – uitare și ruine: Centrul „Eugen Doga”, lăsat să moară înainte să existe
— „Moldova Altfel” revine cu un nou sezon: primul episod, dedicat orașului Bălți
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

(VIDEO)„Moldova nu înseamnă doar Chișinău”: NewsMaker lansează un nou sezon al proiectului „Moldova altfel”

Adevărată, sinceră, așa cum este în realitate – „Moldova altfel” revine

În galeria de artă „Plai” a avut loc o proiecție închisă a primului episod din sezonul al doilea al proiectului „Moldova altfel”, realizat de NewsMaker. De această dată, jurnaliștii au mers la Bălți – capitala din nordul țării – pentru a arăta orașul așa cum îl văd localnicii: cu durere, speranță, autoironie și căldură. Potrivit autorilor, proiectul va continua să exploreze Moldova dincolo de Chișinău – cu poveștile ei autentice, provocările și oamenii săi. În timpul premierei, spectatorii au râs, au empatizat, au recunoscut locuri familiare și au împărtășit amintiri personale. Episodul va fi disponibil publicului larg începând cu 13 iunie – pe canalul de YouTube și site-ul NewsMaker.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Israel își închide ambasadele din întreaga lume, după ce a atacat Iranul. Apelul către cetățeni

Israel își închide ambasadele din întreaga lume, după atacurile de amploare asupra Iranului. Țara îndeamnă cetățenii să fie vigilenți și să nu afișeze simboluri evreiești sau israeliene în spațiile publice, potrivit unor declarații publicate vineri pe site-urile ambasadelor, scrie Reuters.

În declarații se menționează că Israelul nu va oferi servicii consulare și că cetățenii sunt îndemnați să colaboreze cu serviciile locale de securitate în cazul în care se confruntă cu activități ostile.

Contactați pentru un comentariu, reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe al Republicii Moldova nu a oferit, deocamdată, un comentariu pe acest subiect.

Amintim că Israelul a inaugurat oficial ambasada sa la Chișinău pe 4 februarie 2025.

***

În noaptea de 13 iunie, Israelul a lansat o serie de atacuri asupra teritoriului iranian, care au vizat instalații de îmbogățire a uraniului, baze de rachete, lideri ai Gardienilor Revoluției Islamice și oameni de știință implicați în programul nuclear. Potrivit datelor preliminare, atacurile au provocat cel puțin un deces și 95 de răniți în 12 provincii ale țării.

Pe lângă victime și distrugeri, atacul Israelului asupra Iranului a perturbat traficul aerian din regiune. Numeroase zboruri au fost deviate după ce mai multe țări și-au închis spațiul aerian, din motive de securitate. Potrivit imaginilor de pe Flightradar, aeronavele evită complet zona dintre Israel și Iran. Amintim că printre cursele afectate se numără și două zboruri operate între Chișinău și Tel Aviv, care au fost anulate. Ministerul de Externe de la Chișinău a activizat Celula de criză și a îndemnat cetățenii să evite călătoriile în Israel, din cauza riscurilor de securitate.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: