Studiu Mastercard: Clienții doresc să afle mai multe detalii despre achizițiile lor bancare digitale

Deținătorii de carduri vor avea acces la informații mai detaliate despre achiziții în aplicația mobilă a băncii lor. Mastercard oferă o soluție nouă în asigurarea transparenței tranzacțiilor.

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital care va oferi deținătorilor de carduri acces la informații mai ample despre achizițiile lor. Datorită serviciilor Ethoca, care au devenit parte a Mastercard în 2019, băncile vor putea îmbunătăți interacțiunea digitală cu clienții lor oferindu-le informații suplimentare despre tranzacțiile cu cardul: denumirea comerciantului, sigla și locația acestuia, precum și datele de contact.

Pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care, deseori, duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem. Mastercard interacționează, de asemenea, cu băncile emitente pentru a introduce un nou standard la nivel de industrie, astfel încât începând cu finele anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui sondaj recent, realizat de Mastercard în rândul clienților băncilor din Europa Centrală și de Est, s-a constatat că posesorii de carduri nu sunt întotdeauna capabili să identifice cu exactitate toate cheltuielile efectuate cu cardurile în canalele banking-ului digital. De exemplu, este posibil să nu recunoască numele comerciantului sau procesatorului de plăți care apare în locul comerciantului. Pentru mulți utilizatori de servicii bancare digitale, aceasta este o problemă comună și provoacă emoții negative. 77% dintre europenii respondenți remarcă că este dificil pentru ei să recunoască achizițiile din istoria tranzacțiilor. O treime dintre respondenți (42%), sunt alertați din cauza acestei situații, 30% sunt nemulțumiți, iar 15% au neclarități din această cauză.

Îngrijorați de posibile fraude în cazul unor dificultăți în identificarea unei anumite operațiuni effectuate cu cardul, 35% dintre europeni vor apela imediat banca, în timp ce într-o astfel de situație doar 6% dintre respondenți vor contacta comerciantul. În ciuda faptului că 59% dintre clienți recunosc că, după un timp, ei își vor aminti de o operațiune neidentificată initial. Bulgarii, grecii, românii și ucrainenii își sună mai întâi banca și nu încearcă să identifice singuri tranzacțiile.

Reclamații ce pot fi evitate

Ca urmare a apelurilor către bancă, clienții depun, de obicei, o reclamație sub forma unei cereri de rambursare – aceasta o fac 77% dintre europenii respondenți. Cu toate acestea, după depunerea unei reclamații, se dovedește adesea că aceasta nu este justificată. Trei din zece clienți vor ajunge să se asigure că au uitat despre cumpărătură  (30%) sau să afle că un alt membru al familiei a efectuat tranzacția (10%). Cu toate acestea, dacă a fost deja depusă o cerere de rambursare, emitentul este obligat să o soluționeze, ceea ce determină costuri operaționale asociate cu timpul petrecut comunicând cu deținătorul cardului, verificând tranzacția și alte acțiuni suplimentare, care durează în medie până la două săptămâni.

Într-un studiu realizat de Mastercard, respondenții din Europa au confirmat că ar dori să vadă informații extinse despre tranzacțiile cu carduri în istoricul plăților. Acest lucru îi va ajuta să-și identifice achizițiile mai ușor și mai repede. În opinia lor, cele mai utile date sunt: denumirea comerciantului (67%), sigla (31%) și locația acestuia (44%). Trei din cinci europeni sunt convinși că deținerea acestor informații oferă o imagine mai clară și mai transparentă a istoricului plăților. Astfel de detalii despre tranzacții ar ajuta clienții să identifice rapid comerciantul (48%) și achiziția în sine (48%), dar cel mai important, ar oferi deținătorilor de carduri un sentiment de încredere și control asupra tranzacțiilor de plată (41%).

„Lucrăm cu băncile emitente și comercianți pentru ca această soluție să devină un nou standard pentru banking-ul digital până la finalul anului 2022. Suntem încrezuți că sporirea transparenței tranzacțiilor va îmbunătăți în mod semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și îi va ajuta pe utilizatori să aibă mai mare încredere și control asupra cheltuielilor sale. Băncile vor putea interacționa cu clienții și mai eficient, iar comercianții vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. În același timp, atât băncile, cât și comercianții se vor bucura de un număr redus de apeluri și reclamații de la utilizatori”, a declarat Brian Morris, Vicepreședinte dezvoltarea produselor Mastercard din Europa Centrală și de Est.

„Noua soluție de la Mastercard este deosebit de relevantă în era digitală, când popularitatea serviciilor bancare digitale crește într-un ritm fără precedent. Potrivit sondajului nostru, pentru europeni, canalele digitale sunt deja principalele modalități de interacțiune cu banca: mai mult de 60% dintre clienții băncilor din Europa folosesc serviciile bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi. Abilitatea de a urmări informații detaliate despre operațiunile dvs. în canalele bancare mobile cum ar fi numele comerciantului, sigla, adresa și detaliile de contact vor spori experiența digitală a clienților și vor consolida interacțiunile dintre clienți și bănci în canalele digitale”,  – subliniază Yuri Batkhin, Vicepreședinte – dezvoltarea afacerilor Mastercard în Ucraina și Moldova.

Comercianții se pot alătura deja serviciului.

Soluția Mastercard va contribui la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea semnificativă a experienței utilizatorilor, precum și la reducerea numărului de cereri de rambursare a mijloacelor bănești pentru emitenți. Pe  logo.ethoca.com, orice comerciant poate completa un formular și poate încărca logo-ul pentru a fi afișat pe canalele bancare digitale. Participarea la acest serviciu este gratuită pentru toți comercianții. Logo-ul comerciantului va fi legat de tranzacțiile respective din aplicațiile bancare mobile, oferind indicii vizuale clare și ajutând deținătorii de carduri să își identifice rapid achizițiile. Pentru comercianți, aceasta este o oportunitate nu numai de a minimiza cererile inutile care consumă timp, ci și de a-și extinde prezența și recunoașterea mărcii.

###

Despre sondaj

Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 de către Kantar TNS la comanda Mastercard folosind metoda CAWI în rândul a 3300 de clienți ai băncilor cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, deținători de carduri în Europa Centrală și de Est: Polonia, Ucraina, Republica Cehă, Ungaria, România, Grecia, Slovacia, Austria, Bulgaria și Serbia.

Despre Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard este o companie tehnologică globală axată pe industria plăților. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să fortificăm o economie digitală, care ar oferi priorități tuturor și oriunde, prin intermediul tranzacțiilor sigure, simple și accesibile bazate pe tehnologie. Utilizând date și rețele sigure, parteneriatele și energiile noastre, oferim soluții și inovații care să ajute oamenii, instituțiile financiare, guvernele și afacerile să-și realizeze potențialul. Cultura noastră și tot ceea ce facem în interiorul companiei și în afara ei, sunt determinate de coeficientul de decență (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 țări și teritorii, și creăm o lume durabilă care oferă oportunități neprețuite pentru toată lumea. www.mastercard.com

Despre Ethoca

Ethoca este un furnizor titulat de soluții colaborative intelectuale și tehnologice care ajută companiile din întreaga lume să lupte împotriva fraudei, să prevină disputele și să îmbunătățească experiențele utilizatorilor. Soluțiile pe care le acordăm prin intermediul unei rețele aflate în continuă creștere a partenerilor Ethoca, oferă, pe parcursul efectuării cumpărăturilor, informații vaste și reduc lacunele costisitoare de comunicare între toți participanții la ecosistemul de plată. Acestea includ cele mai mari mărci de comerț digital din lume, cele mai mari bănci, furnizori de servicii și consumatori. Pentru prima dată, informațiile despre fraude, disputele și achizițiile consumatorilor sunt eficiente și disponibile în timp real, generând o creștere semnificativă a veniturilor și oportunități de economie pentru toți. Ethoca a fost achiziționată de Mastercard în aprilie 2019. Pentru mai multe informații vizitați www.ethoca.com

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

The Council of Europe

46 miniștri de externe vin la Chișinău: Moldova va prelua șefia Comitetului de miniștri al Consiliului Europei

Republica Moldova va prelua pe 14 noiembrie președinția Comitetului de miniștri al Consiliului Europei – poziție pe care o va deține până în mai 2026. Ministrul Afacerilor Externe, Mihai Popșoi, a anunțat că mandatul țării noastre se va concentra, între altele, pe combaterea violenței împotriva femeilor și lupta împotriva dezinformării și imixtiunilor străine.

Pe 14 noiembrie, la Strasbourg, Republica Moldova va prelua președinția Comitetului de miniștri al Consiliului Europei. Pentru țara noastră este o mare onoare, dar și o mare responsabilitate. Mandatul Republicii Moldova va include un calendar amplu de evenimente, atât la Chișinău, cât și în Strasbourg. Vom pune accent pe protecția copiilor în mediul online, pe lupta împotriva dezinformării și a ingerințelor străine, pe combaterea violenței împotriva femeilor, precum și pe promovarea drepturilor sociale. Totodată, aceste 6 luni, în care R. Moldova va deține președinția, vor reprezenta o ocazie excelentă pentru a pune în valoare cultura și tradițiile noastre”, a transmis Mihai Popșoi într-un videoclip.

Potrivit diplomatului, încheierea președinției va fi marcată de Sesiunea Ministerială, care va avea loc la Chișinău, pe 15 mai 2026. La eveniment vor participa miniștrii de Externe din cele 46 de state membre ale Consiliului Europei.

Precizăm că Consiliul Europei este o organizație internațională, interguvernamentală și regională, care a fost creată la 5 mai 1949. Actualmente, Consiliul Europei reunește 46 de state membre și o serie de state cu statut de observator (SUA, Mexic, Israel, Canada, Vatican, Japonia).

Acesta are două dimensiuni: una federalistă, reprezentată de Adunarea Parlamentară, alcătuită din parlamentari proveniți din parlamentele naționale, și cealaltă, interguvernamentală, întruchipată de Comitetul Miniștrilor, alcătuit din miniștrii de externe ai statelor membre. Comitetul Miniștrilor reprezintă organismul de decizie al Consiliului Europei.

Republica Moldova a deținut pentru prima dată președinția Comitetului de Miniștri în perioada mai-noiembrie 2003. Atunci țara noastră a devenit primul stat din spațiul CSI care a deținut această poziție.

NewsMaker

Ceață densă pe drumurile din Moldova. Până când se va menține Codul galben

În aceste momente, circulația se desfășoară în condiții de ceață pe mai multe drumuri naționale din Republica Moldova. Vizibilitatea este redusă local sub 200 de metri, avertizează Administrația Națională a Drumurilor.

Șoferii sunt îndemnați să manifeste maximă prudență, să reducă viteza, să păstreze distanța de siguranță între vehicule, să evite depășirile riscante și să folosească luminile de ceață.

Totodată, pietonii sunt rugați să traverseze doar pe trecerile marcate și să se asigure înainte de a păși pe carosabil.

Amintim că meteorologii au emis Codul Galben de ceață pe 9 noiembrie pe întreg teritoriul țării. Avertizarea se va menține până astăzi, 10 noiembrie, la ora 11:00.

NewsMaker

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
aktualne.cz

Un nou accident feroviar în Slovacia. Zeci de răniți, după ce două trenuri s-au ciocnit

Două trenuri de pasageri s-au ciocnit în Slovacia, în seara de 9 noiembrie. Accidentul s-a produs pe o porțiune de cale ferată dintre Bratislava și Pezinok. Cel puțin 20 de oameni au fost spitalizați în urma impactului, transmite Meduza.

Unul dintre trenuri l-ar fi lovit din spate pe celălalt. Un tren venea din Bratislava, iar cel de-al doilea din Nitra.

Potrivit Ministerului de Interne al Slovaciei, în momentul impactului, în trenuri se aflau aproximativ 800 de persoane – majoritatea studenți.

Presa locală scrie că, în rezultatul coliziunii, nu s-au înregistrat decese, însă zeci de persoane au fost rănite. Conform datelor disponibile în dimineața de 10 noiembrie, 20 de răniți au fost spitalizați.

Președintele Slovaciei, Peter Pellegrini, le-a urat răniților însănătoșire grabnică și a mulțumit serviciilor de urgență pentru profesionalismul lor.

Acesta este al doilea accident feroviar din Slovacia în ultima lună. Pe 13 octombrie, în estul țării, două trenuri s-au ciocnit, iar aproximativ 100 de persoane au fost rănite.

Radio Chișinău

Presa: SUA a suspendat livrările de armament către aliații NATO, din cauza blocajului guvernamental. Ar fi putut afecta ajutorul pentru Ucraina

Statele Unite ale Americii au suspendat livrările de arme către aliații NATO pe fondul întreruperii activității Guvernului, care durează de mai bine de o lună. Informația a fost raportată de publicația Axios, care face trimitere la sursele sale din Departamentul de Stat.

Potrivit publicației, din cauza blocajului (shutdown) guvernamental au fost amânate livrări de armament în valoare de peste cinci miliarde de dolari. Este vorba despre rachete AMRAAM, sisteme de luptă Aegis și lansatoare de rachete HIMARS destinate Danemarcei, Croației și Poloniei.

Axios menționează că nu știe cu certitudine cui anume erau destinate armele în cadrul acestor livrări. Publicația însă presupune că efectele blocajului ar fi putut influența și ajutorul militar acordat Ucrainei, care se confruntă cu invazia rusă.

Un înalt funcționar al Departamentului de Stat a declarat pentru Axios că, pe parcursul lunii octombrie, în biroul instituției care se ocupă de problemele politico-militare lucra doar un sfert dintre angajați. Potrivit interlocutorului, întreruperea activității Guvernului „aducе prejudicii atât aliaților și partenerilor noștri, cât și industriei americane, care furnizează în străinătate multe dintre aceste mijloace critice”.

Amintim că, în vara anului 2025, a fost aprobat un nou format de livrare a armelor americane către Ucraina. Acum, pentru aceste livrări nu mai plătesc Statele Unite ale Americii, ci alte țări membre NATO. Potrivit informațiilor disponibile, în cadrul acestui format, Ucraina stabilește tipurile de armament prioritare de care are nevoie, în pachete de câte 500 de milioane de dolari, iar aliații din NATO decid între ei cine anume va plăti pentru fiecare pachet.

Blocajul Guvernului SUA a început pe 1 octombrie și durează deja de 39 de zile, fiind mai lungă întrerupere a activității guvernamentale din istoria țării. Activitatea Executivului american a fost întreruptă deoarece Congresul nu reușește să ajungă la un acord privind bugetul. Democrații insistă asupra prelungirii facilităților fiscale pentru asigurările medicale și alocării de fonduri pentru programele de asistență medicală subvenționată, în timp ce republicanii refuză să susțină aceste cereri, potrivit Meduza.

opengovpartnership.org/imagine simbol

Poliția îl contrazice pe Bujorean? Împușcăturile din Leova nu ar fi avut loc în preajma casei primarului

Inspectoratul General al Poliției (IGP) anunță că împușcăturile din orașul Leova din ajun nu au avut loc în zona în care locuiește primarul localității și că nu ar avea legătură cu nicio încercare de a-l intimida – după cum a declarat anterior edilul. IGP a menționat că focurile de armă au fost trase de un tânăr care a folosit arma tatălui său pentru a o „arăta” unui amic.

Potrivit informațiilor preliminare, nu există nicio legătură între împușcături și declarațiile făcute de bărbat. Mai mult, acesta nu locuiește în preajma unde au avut loc împușcăturile. Din primele cercetări s-a stabilit că cele două focuri de armă ar fi fost trase de un tânăr care a folosit arma tatălui său pentru a o arăta unui prieten. Astăzi, la sediul poliției s-a prezentat un bărbat care a declarat că fiul său ar fi luat arma din seiful familiei fără permisiune”, a transmis IGP într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, arma, care este deținută legal, a fost ridicată pentru a fi supusă expertizei balistice, împreună cu tuburile depistate la fața locului.

Oamenii legii au inițiat un proces penal în temeiul art. 287 din Codul Penal, în vederea stabilirii tuturor circumstanțelor cazului.

Amintim că primarul orașului Leova, Alexandru Bujorean, a scris pe Facebook că persoane necunoscute au tras, în noaptea de 8 noiembrie, două focuri de armă „în fața” casei în care locuiește, apoi au fugit de la locul faptei cu o mașină. El a precizat că a sesizat poliția și a depus o plângere pentru investigarea cazului. Bujorean, care este lider al Ligii Orașelor și Comunelor (LOC), a calificat incidentul drept „o tentativă de intimidare”, care ar avea legătură cu candidatura sa pentru un nou mandat de primar al localității.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: