Studiu Mastercard: Clienții doresc să afle mai multe detalii despre achizițiile lor bancare digitale

Deținătorii de carduri vor avea acces la informații mai detaliate despre achiziții în aplicația mobilă a băncii lor. Mastercard oferă o soluție nouă în asigurarea transparenței tranzacțiilor.

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital care va oferi deținătorilor de carduri acces la informații mai ample despre achizițiile lor. Datorită serviciilor Ethoca, care au devenit parte a Mastercard în 2019, băncile vor putea îmbunătăți interacțiunea digitală cu clienții lor oferindu-le informații suplimentare despre tranzacțiile cu cardul: denumirea comerciantului, sigla și locația acestuia, precum și datele de contact.

Pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care, deseori, duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem. Mastercard interacționează, de asemenea, cu băncile emitente pentru a introduce un nou standard la nivel de industrie, astfel încât începând cu finele anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui sondaj recent, realizat de Mastercard în rândul clienților băncilor din Europa Centrală și de Est, s-a constatat că posesorii de carduri nu sunt întotdeauna capabili să identifice cu exactitate toate cheltuielile efectuate cu cardurile în canalele banking-ului digital. De exemplu, este posibil să nu recunoască numele comerciantului sau procesatorului de plăți care apare în locul comerciantului. Pentru mulți utilizatori de servicii bancare digitale, aceasta este o problemă comună și provoacă emoții negative. 77% dintre europenii respondenți remarcă că este dificil pentru ei să recunoască achizițiile din istoria tranzacțiilor. O treime dintre respondenți (42%), sunt alertați din cauza acestei situații, 30% sunt nemulțumiți, iar 15% au neclarități din această cauză.

Îngrijorați de posibile fraude în cazul unor dificultăți în identificarea unei anumite operațiuni effectuate cu cardul, 35% dintre europeni vor apela imediat banca, în timp ce într-o astfel de situație doar 6% dintre respondenți vor contacta comerciantul. În ciuda faptului că 59% dintre clienți recunosc că, după un timp, ei își vor aminti de o operațiune neidentificată initial. Bulgarii, grecii, românii și ucrainenii își sună mai întâi banca și nu încearcă să identifice singuri tranzacțiile.

Reclamații ce pot fi evitate

Ca urmare a apelurilor către bancă, clienții depun, de obicei, o reclamație sub forma unei cereri de rambursare – aceasta o fac 77% dintre europenii respondenți. Cu toate acestea, după depunerea unei reclamații, se dovedește adesea că aceasta nu este justificată. Trei din zece clienți vor ajunge să se asigure că au uitat despre cumpărătură  (30%) sau să afle că un alt membru al familiei a efectuat tranzacția (10%). Cu toate acestea, dacă a fost deja depusă o cerere de rambursare, emitentul este obligat să o soluționeze, ceea ce determină costuri operaționale asociate cu timpul petrecut comunicând cu deținătorul cardului, verificând tranzacția și alte acțiuni suplimentare, care durează în medie până la două săptămâni.

Într-un studiu realizat de Mastercard, respondenții din Europa au confirmat că ar dori să vadă informații extinse despre tranzacțiile cu carduri în istoricul plăților. Acest lucru îi va ajuta să-și identifice achizițiile mai ușor și mai repede. În opinia lor, cele mai utile date sunt: denumirea comerciantului (67%), sigla (31%) și locația acestuia (44%). Trei din cinci europeni sunt convinși că deținerea acestor informații oferă o imagine mai clară și mai transparentă a istoricului plăților. Astfel de detalii despre tranzacții ar ajuta clienții să identifice rapid comerciantul (48%) și achiziția în sine (48%), dar cel mai important, ar oferi deținătorilor de carduri un sentiment de încredere și control asupra tranzacțiilor de plată (41%).

„Lucrăm cu băncile emitente și comercianți pentru ca această soluție să devină un nou standard pentru banking-ul digital până la finalul anului 2022. Suntem încrezuți că sporirea transparenței tranzacțiilor va îmbunătăți în mod semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și îi va ajuta pe utilizatori să aibă mai mare încredere și control asupra cheltuielilor sale. Băncile vor putea interacționa cu clienții și mai eficient, iar comercianții vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. În același timp, atât băncile, cât și comercianții se vor bucura de un număr redus de apeluri și reclamații de la utilizatori”, a declarat Brian Morris, Vicepreședinte dezvoltarea produselor Mastercard din Europa Centrală și de Est.

„Noua soluție de la Mastercard este deosebit de relevantă în era digitală, când popularitatea serviciilor bancare digitale crește într-un ritm fără precedent. Potrivit sondajului nostru, pentru europeni, canalele digitale sunt deja principalele modalități de interacțiune cu banca: mai mult de 60% dintre clienții băncilor din Europa folosesc serviciile bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi. Abilitatea de a urmări informații detaliate despre operațiunile dvs. în canalele bancare mobile cum ar fi numele comerciantului, sigla, adresa și detaliile de contact vor spori experiența digitală a clienților și vor consolida interacțiunile dintre clienți și bănci în canalele digitale”,  – subliniază Yuri Batkhin, Vicepreședinte – dezvoltarea afacerilor Mastercard în Ucraina și Moldova.

Comercianții se pot alătura deja serviciului.

Soluția Mastercard va contribui la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea semnificativă a experienței utilizatorilor, precum și la reducerea numărului de cereri de rambursare a mijloacelor bănești pentru emitenți. Pe  logo.ethoca.com, orice comerciant poate completa un formular și poate încărca logo-ul pentru a fi afișat pe canalele bancare digitale. Participarea la acest serviciu este gratuită pentru toți comercianții. Logo-ul comerciantului va fi legat de tranzacțiile respective din aplicațiile bancare mobile, oferind indicii vizuale clare și ajutând deținătorii de carduri să își identifice rapid achizițiile. Pentru comercianți, aceasta este o oportunitate nu numai de a minimiza cererile inutile care consumă timp, ci și de a-și extinde prezența și recunoașterea mărcii.

###

Despre sondaj

Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 de către Kantar TNS la comanda Mastercard folosind metoda CAWI în rândul a 3300 de clienți ai băncilor cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, deținători de carduri în Europa Centrală și de Est: Polonia, Ucraina, Republica Cehă, Ungaria, România, Grecia, Slovacia, Austria, Bulgaria și Serbia.

Despre Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard este o companie tehnologică globală axată pe industria plăților. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să fortificăm o economie digitală, care ar oferi priorități tuturor și oriunde, prin intermediul tranzacțiilor sigure, simple și accesibile bazate pe tehnologie. Utilizând date și rețele sigure, parteneriatele și energiile noastre, oferim soluții și inovații care să ajute oamenii, instituțiile financiare, guvernele și afacerile să-și realizeze potențialul. Cultura noastră și tot ceea ce facem în interiorul companiei și în afara ei, sunt determinate de coeficientul de decență (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 țări și teritorii, și creăm o lume durabilă care oferă oportunități neprețuite pentru toată lumea. www.mastercard.com

Despre Ethoca

Ethoca este un furnizor titulat de soluții colaborative intelectuale și tehnologice care ajută companiile din întreaga lume să lupte împotriva fraudei, să prevină disputele și să îmbunătățească experiențele utilizatorilor. Soluțiile pe care le acordăm prin intermediul unei rețele aflate în continuă creștere a partenerilor Ethoca, oferă, pe parcursul efectuării cumpărăturilor, informații vaste și reduc lacunele costisitoare de comunicare între toți participanții la ecosistemul de plată. Acestea includ cele mai mari mărci de comerț digital din lume, cele mai mari bănci, furnizori de servicii și consumatori. Pentru prima dată, informațiile despre fraude, disputele și achizițiile consumatorilor sunt eficiente și disponibile în timp real, generând o creștere semnificativă a veniturilor și oportunități de economie pentru toți. Ethoca a fost achiziționată de Mastercard în aprilie 2019. Pentru mai multe informații vizitați www.ethoca.com

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

REUTERS/Goran Tomasevic

Avertizare pentru moldoveni din Grecia. Drumurile ar putea fi blocate din cauza protestelor

Ambasada Republicii Moldova la Atena a emis o alertă de călătorie pentru cetățenii moldoveni care se află, tranzitează sau intenționează să meargă în Grecia.. Instituția a informat că actualele acțiuni de protest ale fermierilor eleni ar putea crea perturbări ale traficului rutier.

Potrivit ambasadei, protestele din Grecia ar putea duce la blocarea drumurilor naționale și a autostrăzilor, inclusiv a celor care asigură legătura cu punctele de trecere a frontierei din nordul țării.

Având în vedere că situaţia blocajelor de trafic este mereu în schimbare, Ambasada recomandă cetățenilor să respecte recomandările autorităților locale și să utilizeze rutele alternative indicate de acestea”, a menționat misiunea diplomatică.

În caz de necesitate, cetățenii Republicii Moldova pot solicita ajutor la următoarele contacte ale ambasadei: tel. (+30) 210 699 03 72, telefon de urgență (+30) 698 470 2421, e-mail: [email protected], [email protected].

NewsMaker

VIDEO „Plahiș” și „Cămașa albă”. În instanță au fost prezentate înregistrări ale convorbirilor telefonice dintre Platon și Șor

Fostul lider al Partidului Democrat, Vladimir Plahotniuc, nu s-a prezentat la ședința de judecată din 4 decembrie în dosarul „furtul miliardului”, care a avut loc la Judecătoria Chișinău, sediul Buiucani. Avocatul său, Lucian Rogac, a declarat că Plahotniuc a lipsit pentru a pregăti întrebările destinate martorilor pe care apărarea intenționează să-i invite.

În cadrul ședinței, avocatul a citit în fața instanței mai multe articole din presă care, în opinia apărării, ar demonstra existența unui conflict politic între Plahotniuc și fostul lider al Partidului Liberal Democrat, Vladimir Filat. De asemenea, Rogac a prezentat înregistrări ale convorbirilor telefonice din perioada 2014–2016 dintre Veaceslav Platon și Ilan Șor, care se ascund de justiția moldovenească.

Detalii despre ședința de judecată în dosarul „furtul miliardului” – în reportajul NM.

Asociația Investitorilor Străini a prezentat Cartea Albă 2025

Asociația Investitorilor Străini din Republica Moldova (FIA) a prezentat a noua ediție a Cărții Albe 2025, care rămâne principala platformă de dialog constructiv între comunitatea investitorilor străini și autoritățile publice, și reflectă contribuția constantă a acestora la îmbunătățirea mediului de afaceri și investițional din țară. 

Cartea Albă FIA 2025 este elaborată în contextul noului statut al Republicii Moldova de țară candidată la Uniunea Europeană. Documentul reflectă prioritățile comunității de afaceri și propune măsuri practice pentru consolidarea instituțiilor statului, creșterea competitivității și accelerarea convergenței europene reale.

Recomandările FIA au fost corelate cu principalele documente strategice care trasează parcursul Republicii Moldova către aderarea la Uniunea Europeană – Agenda de Reforme aferentă Planului de Creștere al Republicii Moldova pentru anii 2025-2027 (Hotărârea Guvernului nr. 260/2025) și Programul Național de Aderare la UE pentru anii 2025-2029 (Hotărârea Guvernului nr. 306/2025). Gradul ridicat de aliniere a priorităților cuprinse în Cartea Albă FIA – ediția 2025, la documentele strategice menționate anterior, evaluat de experți la circa 85-90%, precum și absența unor contradicții majore, confirmă rolul FIA de partener strategic al Guvernului în procesul de integrare europeană.

„De mai bine de douăzeci de ani, companiile membre FIA demonstrează în practică faptul că viitorul Republicii Moldova depinde în mare măsură de forța și calitatea investițiilor. Interesul nostru comun, ca investitori, este foarte clar: reguli de joc transparente, stabile și previzibile. Cartea Albă 2025 reflectă nu doar provocările de astăzi, ci și viziunea noastră comună asupra modului în care Moldova poate deveni mai competitivă, mai durabilă și mai atractivă pentru investiții pe termen lung. Ne așteptăm ca acest document și dialogul care va urma cu autoritățile statului să devină baza unei noi etape de cooperare pentru îmbunătățirea mediului de afaceri în Republica Moldova”, a subliniat Alphan Akpece – Președintele FIA și Director General – Efes Vitanta Moldova Brewery.

Opt capitole – o singură agendă de reforme

Ediția 2025 include opt capitole tematice de reforme, fiecare structurat în jurul principalelor provocări și recomandări practice pentru autorități și mediul de afaceri.

Justiție și Statul de Drept. FIA subliniază că reforma sistemului judecătoresc rămâne condiția de bază pentru consolidarea statului de drept și a încrederii investitorilor. Documentul menționează progresele din ultimii ani – de la modificarea Constituției privind organizarea sistemului judecătoresc și exercițiul de pre-vetting, până la lansarea evaluării externe complete a judecătorilor și procurorilor (full vetting) și îmbunătățirea mecanismelor disciplinare. În același timp, este accentuată necesitatea resurselor adecvate, a consecvenței și a unui proces de monitorizare continuă a reformelor.

Politica Fiscală și Reglementarea Impozitării. Cartea Albă evidențiază necesitatea unui sistem fiscal stabil, transparent și digitalizat, aliniat standardelor europene și normelor de impozitare internațională (inclusiv implementarea Pilonului II – BEPS). Se pune un accent deosebit pe reducerea poverii administrative prin digitalizarea procedurilor, utilizarea evaluării impactului de reglementare și evitarea modificărilor fragmentare care sporesc incertitudinea pentru mediul de afaceri și exportatori.

Piața Capitalului Uman și Educație. Recomandările FIA vizează modernizarea legislației muncii și consolidarea legăturii dintre educație și economie. Documentul propune o flexibilitate sporită în reglementarea relațiilor de muncă, dezvoltarea învățământului dual, recunoașterea învățării non-formale, susținerea programelor de recalificare și accentuarea competențelor digitale și „verzi”, pentru a combate exodul forței de muncă și deficitul de competențe.

Cadrul Concurențial. Asociația pledează pentru consolidarea independenței și sustenabilității instituționale a Consiliului Concurenței, transparența metodologiilor și alinierea practicilor la dreptul UE. Printre priorități se numără proceduri previzibile de examinare a concentrărilor și abaterilor, coordonarea cu autoritățile de reglementare sectoriale și cu sistemul de achiziții publice, precum și un control consecvent asupra ajutorului de stat.

Tranziția către Economia Verde și Sustenabilă. Cartea Albă corelează agenda tranziției verzi a Republicii Moldova cu obiectivele Pactului Verde European și cu ținta neutralității climatice. FIA propune măsuri pentru stimularea investițiilor în eficiență energetică și surse regenerabile de energie, dezvoltarea economiei circulare, implementarea sistemului de garanție–returnare pentru ambalaje, extinderea responsabilității producătorilor, precum și integrarea criteriilor ESG și a unui cadru național clar pentru proiectele „verzi”.

Telecom și Competitivitate Digitală. Capitolul dedicat sectorului de telecomunicații subliniază rolul său cheie în transformarea digitală. FIA recomandă trecerea etapizată la 5G, optimizarea costurilor și a graficului plăților pentru spectru, simplificarea procedurilor de amplasare a infrastructurii de comunicații și menținerea unui regim fiscal competitiv pentru inovație, inclusiv pentru parcurile IT. Aceste măsuri ar trebui să consolideze rolul Republicii Moldova ca hub digital regional.

Sectorul Agricol și Relații Funciare. Recomandările vizează asigurarea unui circuit previzibil al terenurilor, protejarea drepturilor de proprietate și creșterea transparenței tranzacțiilor: de la digitalizarea cadastrului și a registrelor până la modernizarea sistemelor de irigații și respectarea standardelor agroecologice. Obiectivul este crearea unui sector agricol modern, durabil și atractiv pentru investiții, precum și dezvoltarea zonelor rurale.

Sistemul Financiar. FIA pornește de la premisa că un sector financiar stabil, competitiv și inovator este o condiție-cheie pentru investiții și creștere economică. Documentul susține consolidarea în continuare a supravegherii prudențiale, dezvoltarea pieței de capital și a soluțiilor fintech, extinderea canalelor de plăți digitale pentru gospodării și IMM-uri, precum și protecția drepturilor consumatorilor și deponenților.

Cartea Albă FIA – 20 de ani de dialog și soluții

Prima ediție a Cărții Albe a fost elaborată în 2005. De atunci, documentul s-a transformat într-un instrument sistematic de formulare a propunerilor de reformă, iar nivelul de preluare a recomandărilor sale de către autorități depășește constant 80%, fapt care confirmă relevanța și utilitatea practică a acestuia. Cartea Albă 2025 continuă această tradiție și reflectă angajamentul investitorilor străini de a susține tranziția Republicii Moldova către o economie europeană, durabilă și competitivă prin reforme consecvente, consolidarea instituțiilor și un dialog transparent dintre autorități și mediul de afaceri. 

Textul integral al Cărții Albe FIA 2025 va fi disponibil pe site-ul www.fia.md în limbile română și engleză.Despre FIA: Asociația Investitorilor Străini din Republica Moldova (FIA) este prima asociație neguvernamentală și apolitică a companiilor cu capital străin, active pe piața Republicii Moldova. FIA reunește 24 de companii din 14 țări – întreprinderi de top cu investiții străine directe, care oferă locuri de muncă pentru peste 20 000 de angajați. Volumul cumulat al investițiilor depășește 2,6 miliarde de euro, ceea ce reprezintă circa 19% din PIB-ul țării. Companiile membre FIA sunt prezente în sectoare-cheie ale economiei: agricultură, vinificație, telecomunicații și IT, industria petrolieră, sănătate și produse farmaceutice, sector bancar.

Telegram/MAExplică

Popșoi a vorbit despre pacea în Ucraina cu emisarul lui Trump: „Moldova rămâne ferm alături de poporul ucrainean”

Ministrul Afacerilor Externe, Mihai Popșoi, care se află într-o vizită la Washington, a avut o întâlnire cu trimisul președintelui SUA pentru Ucraina, Keith Kellogg. Diplomatul a discutat cu oficialul american, între altele, despre invazia rusă din Ucraina și colaborarea dintre Republica Moldova și Statele Unite ale Americii.

Mihai Popșoi a fost însoțit de președintele Parlamentului, Igor Grosu, la întrevederea cu Keith Kellogg.

Ministrul de Externe a transmis pe rețelele de socializare că discuțiile cu trimisul special al președintelui SUA au vizat subiecte referitoare la provocările cu care se confruntă Moldova, războiul din Ucraina, evoluțiile de securitate din regiune și modul în care cooperarea dintre Republica Moldova și Statele Unite ale Americii poate fi întărită.

Cu referire la situația din Ucraina, am menționat că este esențial ca războiul să se încheie cât mai curând și să fie instaurată o pace durabilă, bazată pe respectarea suveranității și integrității teritoriale a țării. Am subliniat că Republica Moldova rămâne ferm alături de poporul ucrainean”, a menționat Popșoi.

Totodată, Mihai Poșoi a comunicat că i-a prezentat oficialului american „eforturile” autorităților de la Chișinău pentru a fortifica reziliența Republicii Moldova și de a întări instituțiile statului, cu sprijinul partenerilor noștri strategici.

Șeful diplomației de la Chișinău a mai meționat că a avut o întrevedere și cu secretarul adjunct al Biroului pentru Afaceri Europene și Eurasiatice al Departamentului de Stat al SUA, Christopher W. Smith, cu care a abordat subiecte de pe agenda curentă a cooperării bilaterale.

Amintim că, în perioada 1-9 decembrie, Mihai Popșoi, împreună cu președintele Parlamentului, Igor Grosu, efectuează o vizită de lucru în SUA.

Noul ministru al Sănătății nu este de acord cu Ala Nemerenco: spune „nu” comasării spitalelor

Reforma prin care Spitalul de Boli Infecțioase „Toma Ciorbă” a fost comasat cu Spitalul de Dermatologie din Codru – proiect ce a provocat dezbateri și chiar proteste în rândul medicilor și al societății civile – ar putea fi anulată. Anunțul a fost făcut de ministrul Sănătății, Emil Ceban, în cadrul emisiunii „Cutia Neagră” de la TV8. Acesta a precizat că nu susține inițiativa promovată de fosta ministră Ala Nemerenco și că pledează pentru ca „spitalele să-și îndeplinească funcțiile” în mod separat.

„Eu am alte viziuni. Eu o să optez pentru aceea ca spitalele să-și îndeplinească funcțiile. Am citit nota informativă, care a fost premisa de unire. Spitalul de Boli Infecțioase este un spital în centrul orașului, într-o clădire istorică și nu ușor se poate de renovat, de reconstruit sau de construit ceva adăugător, dar este experiență în multe țări ale lumii, unde aceste spitale au sute de ani și nu văd aici o problemă. Deci el istoric este, colectivul spitalului sută la sută vrea să rămână aici, deci eu o să pledez pentru varianta veche”, a declarat Emil Ceban.

Întrebat de moderatoarea emisiunii dacă comasarea celor două instituții medicale a avut loc până la urmă sau a „rămas suspendată în aer”, ministru a precizat: „Teoretic, da. Este un management comun, dar oricum directorul se află la Boli Infecțioase și acolo e un management mai defectuos acum, deci trebuie de revenit și de revăzut tot”.

Reamintim, în 2023, când a fost inițiată comasarea celor două spitale, Ministerul Sănătății invoca drept argument îmbunătățirea actului medical. Documentul preciza că termenul de exploatare a clădirii Spitalului „Toma Ciorbă” este „depășit” și nu corespunde cerințelor contemporane, iar sediul Spitalului Dermatologic se află într-o stare mai bună și „poate fi ajustat la standardele actuale de prestare a serviciilor medicale acordate de ambele instituții”. Medicii s-au opus cu vehemență acestei reforme, la acea vreme. Detalii – AICI.

Ce se întâmplă cu Spitalul de la Vorniceni

Ministrul a vorbit și despre viitorul spitalului de tuberculoză din Vorniceni, reconstruit capital cu aproximativ 100 de milioane de lei și inaugurat în 2014, dar care nu a fost deschis pentru pacienți nici până astăzi, din cauza că nu a putut fi dat în exploatare. În 2024, Ministerul Sănătății, condus la acea vreme de Ala Nemerenco, anunța că a găsit doi agenți economici interesați să cumpere complexul de 35 de clădiri aflate pe un teren de 37 de hectare. Astăzi, Emil Ceban se declară categoric împotriva vânzării acestui spital.

„Dacă cinstit, părerea mea personală – eu am studiat acest spital și este un spital cu o istorie foarte frumoasă, inclusiv Nicolae Testemițanu a lucrat și predecesorii noștri în acel spital – categoric sunt contra să transmit cuiva sau să vând, să o dau orice clădire din sistemul de sănătate. Sistemul de sănătate are nevoie de foarte multe edificii. Acum avem planuri foarte mari și pământ nu mai este”, a declarat Emil Ceban.

Ministrul a mai menționat că imobilul ar putea fi revalorificat pentru servicii medicale precum tratamentul tuberculozei în afara orașului, îngrijiri de reabilitare sau îngrijiri paliative. „O să fie Uniunea Europeană, să fie multe proiecte. Nouă clădirea o să ne trebuiască și noi trebuie să o lăsăm”, a conchis oficialul.

De ce spitalul din Vorniceni nu poate fi folosit, conform Ministerului Sănătății, aflați – AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: