Studiu Mastercard: Clienții doresc să afle mai multe detalii despre achizițiile lor bancare digitale

Deținătorii de carduri vor avea acces la informații mai detaliate despre achiziții în aplicația mobilă a băncii lor. Mastercard oferă o soluție nouă în asigurarea transparenței tranzacțiilor.

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital care va oferi deținătorilor de carduri acces la informații mai ample despre achizițiile lor. Datorită serviciilor Ethoca, care au devenit parte a Mastercard în 2019, băncile vor putea îmbunătăți interacțiunea digitală cu clienții lor oferindu-le informații suplimentare despre tranzacțiile cu cardul: denumirea comerciantului, sigla și locația acestuia, precum și datele de contact.

Pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care, deseori, duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianții sunt invitați să își încarce logo-urile în sistem. Mastercard interacționează, de asemenea, cu băncile emitente pentru a introduce un nou standard la nivel de industrie, astfel încât începând cu finele anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui sondaj recent, realizat de Mastercard în rândul clienților băncilor din Europa Centrală și de Est, s-a constatat că posesorii de carduri nu sunt întotdeauna capabili să identifice cu exactitate toate cheltuielile efectuate cu cardurile în canalele banking-ului digital. De exemplu, este posibil să nu recunoască numele comerciantului sau procesatorului de plăți care apare în locul comerciantului. Pentru mulți utilizatori de servicii bancare digitale, aceasta este o problemă comună și provoacă emoții negative. 77% dintre europenii respondenți remarcă că este dificil pentru ei să recunoască achizițiile din istoria tranzacțiilor. O treime dintre respondenți (42%), sunt alertați din cauza acestei situații, 30% sunt nemulțumiți, iar 15% au neclarități din această cauză.

Îngrijorați de posibile fraude în cazul unor dificultăți în identificarea unei anumite operațiuni effectuate cu cardul, 35% dintre europeni vor apela imediat banca, în timp ce într-o astfel de situație doar 6% dintre respondenți vor contacta comerciantul. În ciuda faptului că 59% dintre clienți recunosc că, după un timp, ei își vor aminti de o operațiune neidentificată initial. Bulgarii, grecii, românii și ucrainenii își sună mai întâi banca și nu încearcă să identifice singuri tranzacțiile.

Reclamații ce pot fi evitate

Ca urmare a apelurilor către bancă, clienții depun, de obicei, o reclamație sub forma unei cereri de rambursare – aceasta o fac 77% dintre europenii respondenți. Cu toate acestea, după depunerea unei reclamații, se dovedește adesea că aceasta nu este justificată. Trei din zece clienți vor ajunge să se asigure că au uitat despre cumpărătură  (30%) sau să afle că un alt membru al familiei a efectuat tranzacția (10%). Cu toate acestea, dacă a fost deja depusă o cerere de rambursare, emitentul este obligat să o soluționeze, ceea ce determină costuri operaționale asociate cu timpul petrecut comunicând cu deținătorul cardului, verificând tranzacția și alte acțiuni suplimentare, care durează în medie până la două săptămâni.

Într-un studiu realizat de Mastercard, respondenții din Europa au confirmat că ar dori să vadă informații extinse despre tranzacțiile cu carduri în istoricul plăților. Acest lucru îi va ajuta să-și identifice achizițiile mai ușor și mai repede. În opinia lor, cele mai utile date sunt: denumirea comerciantului (67%), sigla (31%) și locația acestuia (44%). Trei din cinci europeni sunt convinși că deținerea acestor informații oferă o imagine mai clară și mai transparentă a istoricului plăților. Astfel de detalii despre tranzacții ar ajuta clienții să identifice rapid comerciantul (48%) și achiziția în sine (48%), dar cel mai important, ar oferi deținătorilor de carduri un sentiment de încredere și control asupra tranzacțiilor de plată (41%).

„Lucrăm cu băncile emitente și comercianți pentru ca această soluție să devină un nou standard pentru banking-ul digital până la finalul anului 2022. Suntem încrezuți că sporirea transparenței tranzacțiilor va îmbunătăți în mod semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și îi va ajuta pe utilizatori să aibă mai mare încredere și control asupra cheltuielilor sale. Băncile vor putea interacționa cu clienții și mai eficient, iar comercianții vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. În același timp, atât băncile, cât și comercianții se vor bucura de un număr redus de apeluri și reclamații de la utilizatori”, a declarat Brian Morris, Vicepreședinte dezvoltarea produselor Mastercard din Europa Centrală și de Est.

„Noua soluție de la Mastercard este deosebit de relevantă în era digitală, când popularitatea serviciilor bancare digitale crește într-un ritm fără precedent. Potrivit sondajului nostru, pentru europeni, canalele digitale sunt deja principalele modalități de interacțiune cu banca: mai mult de 60% dintre clienții băncilor din Europa folosesc serviciile bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi. Abilitatea de a urmări informații detaliate despre operațiunile dvs. în canalele bancare mobile cum ar fi numele comerciantului, sigla, adresa și detaliile de contact vor spori experiența digitală a clienților și vor consolida interacțiunile dintre clienți și bănci în canalele digitale”,  – subliniază Yuri Batkhin, Vicepreședinte – dezvoltarea afacerilor Mastercard în Ucraina și Moldova.

Comercianții se pot alătura deja serviciului.

Soluția Mastercard va contribui la creșterea satisfacției clienților și la îmbunătățirea semnificativă a experienței utilizatorilor, precum și la reducerea numărului de cereri de rambursare a mijloacelor bănești pentru emitenți. Pe  logo.ethoca.com, orice comerciant poate completa un formular și poate încărca logo-ul pentru a fi afișat pe canalele bancare digitale. Participarea la acest serviciu este gratuită pentru toți comercianții. Logo-ul comerciantului va fi legat de tranzacțiile respective din aplicațiile bancare mobile, oferind indicii vizuale clare și ajutând deținătorii de carduri să își identifice rapid achizițiile. Pentru comercianți, aceasta este o oportunitate nu numai de a minimiza cererile inutile care consumă timp, ci și de a-și extinde prezența și recunoașterea mărcii.

###

Despre sondaj

Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 de către Kantar TNS la comanda Mastercard folosind metoda CAWI în rândul a 3300 de clienți ai băncilor cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, deținători de carduri în Europa Centrală și de Est: Polonia, Ucraina, Republica Cehă, Ungaria, România, Grecia, Slovacia, Austria, Bulgaria și Serbia.

Despre Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard este o companie tehnologică globală axată pe industria plăților. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să fortificăm o economie digitală, care ar oferi priorități tuturor și oriunde, prin intermediul tranzacțiilor sigure, simple și accesibile bazate pe tehnologie. Utilizând date și rețele sigure, parteneriatele și energiile noastre, oferim soluții și inovații care să ajute oamenii, instituțiile financiare, guvernele și afacerile să-și realizeze potențialul. Cultura noastră și tot ceea ce facem în interiorul companiei și în afara ei, sunt determinate de coeficientul de decență (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 țări și teritorii, și creăm o lume durabilă care oferă oportunități neprețuite pentru toată lumea. www.mastercard.com

Despre Ethoca

Ethoca este un furnizor titulat de soluții colaborative intelectuale și tehnologice care ajută companiile din întreaga lume să lupte împotriva fraudei, să prevină disputele și să îmbunătățească experiențele utilizatorilor. Soluțiile pe care le acordăm prin intermediul unei rețele aflate în continuă creștere a partenerilor Ethoca, oferă, pe parcursul efectuării cumpărăturilor, informații vaste și reduc lacunele costisitoare de comunicare între toți participanții la ecosistemul de plată. Acestea includ cele mai mari mărci de comerț digital din lume, cele mai mari bănci, furnizori de servicii și consumatori. Pentru prima dată, informațiile despre fraude, disputele și achizițiile consumatorilor sunt eficiente și disponibile în timp real, generând o creștere semnificativă a veniturilor și oportunități de economie pentru toți. Ethoca a fost achiziționată de Mastercard în aprilie 2019. Pentru mai multe informații vizitați www.ethoca.com

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Chișinăul, declarație despre confruntările dintre Israel și Iran: „Ne alăturăm apelurilor lansate pentru o dezescaladare imediată”

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) al Republicii Moldova a publicat pe 14 iunie o declarație în care face apel la dezescaladarea confruntărilor militare dintre Israel și Iran. Totodată, instituția a precizat că autoritățile țării noastre continuă să monitorizeze situația de securitate și să coordoneze măsurile necesare pentru protejarea cetățenilor moldoveni din regiune.

Republica Moldova urmărește cu îngrijorare escaladarea gravă a tensiunilor din Orientul Mijlociu, generate de deteriorarea situației de securitate în contextul confruntărilor militare dintre Israel și Iran. Evoluțiile recente riscă să afecteze serios stabilitatea regională și securitatea internațională.

Ne alăturăm apelurilor lansate de comunitatea internațională pentru o dezescaladare imediată a tensiunilor și îndemnăm toate părțile implicate să manifeste reținere maximă și să se angajeze într-un dialog constructiv orientat spre soluționare diplomatică a disputelor”, se arată în declarație.

MAE a mai menționat că siguranța cetățenilor moldoveni din regiune constituie „o prioritate” pentru autoritățile Republicii Moldova. Instituția a precizat că acestea continuă să monitorizeze îndeaproape situația și să coordoneze măsurile necesare pentru protejarea cetățenilor moldoveni.

Totodată, sprijinim eforturile diplomatice internaționale de relansare a procesului de negociere privind programul nuclear al Iranului, în conformitate cu angajamentele asumate în cadrul Tratatului de Neproliferare Nucleară (TNP) și ale Planului Comun de Acțiune (JCPoA), ca piloni esențiali ai regimului global de neproliferare ale armelor de distrugere în masă în cadrul regimului de control al armelor la nivel internațional”, a adăugat Ministerul de Externe.

Amintim că confruntările militare dintre Israel și Iran au început în noaptea de 12 spre 13 iunie, atunci când armata israeliană a lansat o serie de atacuri aeriene asupra teritoriului iranian. La rândul său, în noaptea de 13 spre 14 iunie, Iranul a lansat mai multe valuri de rachete asupra Israelului. În replică, forțele israeliene au bombardat din nou Iranul.

Potrivit autorităților iraniene, în urma atacurilor Israelului, 78 de persoane au fost omorâte, iar peste 320 au suferit răni. Printre cei decedați se numără conducerea militară a țării, oameni de știință implicați în programul nuclear al Iranului, precum și civili. Israelul a raportat 4 oameni uciși și peste 70 de răniți.

Pe 13 iunie, Ministerul de Externe de la Chișinău a activizat Celula de criză în contextul escaladării tensiunilor dintre cele două țări. Instituția a îndemnat cetățenii să evite călătoriile în Israel, din cauza riscurilor de securitate.

Pe 14 iunie, ambasadorul Republicii Moldova la Tel Aviv, Alexandr Roitman, a anunțat că, actualmente, nu există cetățeni moldoveni printre victimele din Israel ale atacurilor iraniene. De asemenea, diplomatul a îndemnat moldovenii din Israel să se conformeze instrucțiunilor de securitate emise de autoritățile israeliene și să evite deplasările neesențiale.

Antena 3 CNN

Există cetățeni moldoveni printre victimele atacurilor iraniene asupra Israelului? Precizările ambasadorului Roitman

Actualmente, nu există victime în rândul cetățenilor Republicii Moldova din Israel, în contextul atacurilor Iranului asupra statului evreiesc. Anunțul a fost făcut pe 14 iunie de ambasadorul țării noastre la Tel Aviv, Alexandr Roitman.

Ambasada este în contact permanent cu autoritățile israeliene, pentru moment victime sau răniți printre cetățenii moldoveni nu au fost înregistrate”, a transmis Alexandr Roitman pe Facebook.

Amintim că situația de securitate din Orientul Mijlociu a degradat după ce, în noaptea de 12 spre 13 iunie, Israelul a lansat o serie de atacuri aeriene asupra teritoriului iranian. La rândul său, în noaptea de 13 spre 14 iunie, Iranul a lansat mai multe valuri de rachete asupra Israelului. Potrivit BBC, armata israeliană a comunicat că unel rachete au fost interceptate, iar în localitățile în care au fost raportate căderi de proiectile au fost organizate operațiuni de căutare și salvare.

În replică, statul evreiesc a bombardat din nou Iranul. Unul dintre atacuri a vizat zona în care se află aeroportul Mehrabad din Teheran. Spre dimineață, armata israeliană a anunțat că Israel continuă să lovească ținte din Iran. Presa iraniană a relatat că armata țării doboară drone israeliene la granița de nord-vest, în zona Salmas.

Potrivit autorităților iraniene, în urma atacurilor Israelului, 78 de persoane au fost omorâte, iar peste 320 au suferit răni. Printre cei decedați se numără conducerea militară a țării, oameni de știință implicați în programul nuclear al Iranului, precum și civili. Israelul a raportat 4 oameni uciși și peste 70 de răniți.

Pe 13 iunie, Ministerul de Externe de la Chișinău a activizat Celula de criză în contextul escaladării tensiunilor dintre cele două țări. Instituția a îndemnat cetățenii să evite călătoriile în Israel, din cauza riscurilor de securitate.

Ambasadorul Republicii Moldova la Tel Aviv, Alexandr Roitman, a publicat în dimineața de 14 iunie un mesaj în care îndeamnă cetățenii moldoveni din Israel să se conformeze instrucțiunilor de securitate emise de autoritățile israeliene. Diplomatul a îndemnat la evitarea deplasărilor neesențiale și aflarea în preajma adăposturilor antirachetă.

parlament.md

Olesea Stamate a contestat în instanță decizia prin care a fost exclusă din PAS

Deputata neafiliată Olesea Stamate a contestat în instanță decizia prin care a fost exclusă din Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS). Aceasta consideră că hotărârea a fost aprobată ilegal. Precizările au fost făcute în cadrul ediției din 13 iunie a podcastului „Subiect incomod”.

Olesea Stamate a declarat că decizia Biroului Politic Național al PAS privind excluderea sa din partid a fost aprobată „într-un mod prin care se încalcă flagrant” prevederile Statutului Partidului Acțiune și Solidaritate. Deputata a menționat că a contestat în instanță hotărârea.

Am depus cererea, încă nu am primit notificarea că ar fi fost pusă pe rol. Fiindcă inițial am cerut anumite clarificări din partea partidului, răspuns la mai multe întrebări. De exemplu, cum a fost anunțată ședința Biroului Politic Național, deoarece în cadrul acestei structuri poate fi luată decizia cu privire la excluderea unui membru a Biroului Politic Național. Or, aceștia nu au fost anunțați. A fost convocată o ședință a fracțiunii la Președinție. Ședința Biroului Politic Național nu a fost nici anunțată, nici convocată. Mai multe decât atât, în cazul excluderii unui membru al Biroului Politic Național există o anumită procedură prevăzută de Statut: trebuie să fie convocată neapărat Comisia de integritate. Comisia de integritate nu a fost convocată. Cel puțin mie nu mi s-a comunicat și eu n-am putut să vin în fața Comisiei de integritate să-mi expun poziția. Astea sunt doar așa, câteva, la suprafață. Ele sunt mai multe. Și aceste întrebări le-am adresat conducerii partidului. Am așteptat termenul legal să primesc răspuns și am adresat o cerere de chemare în judecată”, a spus deputata.

Amintim că, pe 4 aprilie, Partidul Acțiune și Solidaritate a anunțat că Olesea Stamate a fost exclusă din formațiune și i-a cerut să-și depună mandatul de deputat. Decizia formațiunii de guvernământ a venit în contextul scandalului referitor la eliberarea mai multor condamnați pe viață. PAS susține că Stamate, pe vremea când era președinte al Comisiei juridice, numiri și imunități, a introdus trei amendamente la Legea amnistiei, care, într-un final, ar fi permis eliberarea deținuților.

Olesea Stamate și-a anunțat pe 16 aprilie retragerea din fracțiunea parlamentară PAS. Totodată, ea a menționat că își va continua activitatea în calitate de deputat neafiliat. Parlamentara spune că amendamentele au fost adoptate printr-o procedură legală, iar problema constă mai degrabă în aplicarea legii de către Administrația Națională a Penitenciarelor și instanțelor judecătorești decât în conținutul modificărilor respective.

Olesea Stamate a propus crearea unei comisii de anchetă care să investigheze Legea amnistiei și amendamentele acesteia. Pe 29 mai, Parlamentul a respins proiectul privind crearea comisiei de anchetă.

Parlamentul Republicii Moldova

VIDEO Sancțiuni împotriva anturajului lui Șor și Plahotniuc / Vandalism la Cimitirul Evreiesc / „Deputații la raport”

Consiliul interinstituțional pe lângă prim-ministru a înghețat activele a peste 20 de persoane din anturajul lui Plahotniuc și Șor, ceea ce a generat dezbateri aprinse în Parlament privind legalitatea acestor măsuri. Iar președintele Parlamentului, Igor Grosu, a declarat că profanarea mormintelor de la Cimitirul Evreiesc din Chișinău ar putea fi parte a unei provocări planificate. Mai multe detalii – în rubrica tradițională NM „Deputații la raport”.

Autoritățile Moldovei au înghețat activele a peste 20 de persoane din anturajul lui Plahotniuc și Șor.
 Autoritățile din Moldova au înghețat activele a peste 20 de persoane asociate cu oligarhii fugari Vladimir Plahotniuc și Ilan Șor. Prin decizia Consiliului interinstituțional pe lângă prim-ministru, au fost blocate conturi bancare, active comerciale, bunuri imobile și mijloace de transport. Printre cei vizați se numără Gheorghe Cavcaliuc, Marina Tauber, Constantin Botnari și Veaceslav Platon.

Sancțiunile împotriva anturajului lui Șor și Plahotniuc au provocat controverse în Parlament.
 Sancțiunile impuse de Consiliul interinstituțional împotriva persoanelor din anturajul lui Șor și Plahotniuc au stârnit nedumerire în rândul opoziției parlamentare. Unii deputați au recunoscut că aud pentru prima dată despre existența acestui consiliu și pun sub semnul întrebării legalitatea deciziilor acestuia. În același timp, majoritatea parlamentară consideră că măsurile sunt necesare pentru protejarea țării de amenințări și lupta împotriva rețelelor criminale.

Profanarea mormintelor la Cimitirul Evreiesc.
 Peste 50 de morminte de la Cimitirul Evreiesc din Chișinău au fost profanate cu simboluri naziste. Organele de drept au inițiat o cauză penală și caută făptașii, iar autoritățile municipale și politicienii au condamnat vandalismul, catalogându-l drept un act de ură și o amenințare la adresa păcii interetnice. Totuși, președintele Parlamentului, Igor Grosu, nu a exclus că ar putea fi vorba de o provocare planificată.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: