kfaktiv.ru

Tariful la energia electrică în luna iunie pentru consumatorii casnici Premier Energy va constitui 2,64 lei/kWh

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) s-a întrunit pe 8 iunie în ședință și a aprobat deciziile cu privire la majorarea tarifelor pentru energie electrică. Astfel, consumatorii finali Premier Energy vor plăti 2,64 lei pentru 1 kWh, în loc de 2,71/kwh, cu 21,6%. mai mult decât până în iunie. Pentru consumatorii casnici ai FEE Nord, tariful va constitui 2,86 lei/kwh, în loc de 2,93 lei/kwh – o creștere cu 13,9%.

În ambele cazuri s-a ținut cont de devierile negative ale tarifului – 684 mln lei în cazul Premier Energy și 170 mln lei pentru FEE Nord.

Cursul dolarului, calculat la formularea tarifului, constituie 18,36 lei /$1 și nu 19 lei, așa cum a solicitat Premier Energy.

Tariful va intra în vigoare pe 1 iunie, adică retroactiv.

***

Cea mai recentă majorare a tarifului la energia electrică pentru consumatorii Premier Energy a avut loc pe 1 aprilie – de la 1,51 la 2,17 lei per kwh. În cazul consumatorilor casnici ai FEE Nord – de la 2,08 la 2,51 lei.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Colaj NM

Ai primit un plic de la Serviciul Fiscal de Stat? Zeci de mii de șoferi din Moldova trebuie să achite taxa pentru folosirea drumurilor în 2026

Aproape 85 de mii de proprietari de mașini din Republica Moldova au primit, prin poștă, un plic de la Serviciul Fiscal de Stat. Instituția i-a informat despre necesitatea achitării taxei pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026. Notificările îi vizează pe proprietarii autovehiculelor care au efectuat inspecția tehnică între iunie și decembrie 2025 și pentru care periodicitatea inspecției tehnice este de doi ani. Informațiile au fost comunicate de Serviciul Fiscal de Stat, care a confirmat că notificările sunt oficiale, după ce în mediul online au apărut discuții privind autenticitatea acestora.

Serviciul Fiscal de Stat a declarat că notificările transmise persoanelor fizice privind achitarea taxei pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026 sunt autentice. Potrivit instituției, notificările îi vizează pe proprietarii autovehiculelor care au efectuat inspecția tehnică în perioada 1 iunie-31 decembrie 2025 și pentru care periodicitatea inspecției tehnice este de doi ani. Instituția a amintit că taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice.

Notificarea conține informații despre autovehicul – numărul de identificare (VIN), anul fabricației, precum și suma taxei pentru anul 2026. Documentul include și un cod QR, prin intermediul căruia contribuabilul poate accesa serviciul electronic MPay pentru achitarea taxei.

Serviciul Fiscal de Stat a declarat că, prin intermediul „Poșta Moldovei”, au fost expediate 84 974 de notificări. Valoarea totală a taxei pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026, indicată în notificări, constituie 102 milioane și 600 de mii de lei.

Instituția a precizat că, dacă taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul indicat în notificare, aceasta poate fi ignorată. Totodată, dacă autovehiculul a fost vândut, iar taxa pentru anul 2026 nu a fost achitată până la momentul vânzării, obligația de achitare revine noului proprietar sau posesor al autovehiculului.

Pentru informații suplimentare, contribuabilii pot contacta Centrul Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul 0 8000 1525, tasta 1 (apel gratuit).

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: