Poliția de Frontieră Română

Țigări de contrabandă de peste €1 400 000 urmau să ajungă în Moldova. Au fost capturate de polițiștii de frontieră din România, la intrarea în țară

Poliţiştii de frontieră din România au depistat într-un camion, condus de un cetățean român, țigări de contrabandă în valoare de 1 456 000 de euro. Cazul a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, la punctul de trecere a frontierei Nădlac II, pe sensul de intrare în România. Țigările urmau să ajungă în Republica Moldova. Informațiile au fost confirmate de Poliția de Frontieră Română, într-un comunicat din 27 noiembrie.

Românul în vârstă de 45 de ani s-a prezentat la PTF Nădlac II – judeţul Arad pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, pe sensul de intrare în țară, la volanul unui automarfar înmatriculat în România. Conform documentelor însoțitoare ale mărfii, autocamionul circula pe ruta Germania – Republica Moldova, fiind încărcat cu hârtie.

În timpul controlului specific, poliţiştii de frontieră au descoperit, în compartimentul destinat transportului de marfă, cantitatea totală de 1 120 de baxuri de țigări, în valoare totală de 7 280 000 de lei românești (1 456 000 euro).

Întreaga cantitate de ţigări a fost ridicată în vederea confiscării.

Potrivit informațiilor, în prezent, oamenii legii din țara vecină efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii dedeținere în afara antrepozitului fiscal sau comercializarea produselor accizabile supuse marcării fără a fi marcate sau marcate necorespunzător ori cu marcaje false peste limita prevăzută de lege.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Țigări de contrabandă de peste €1 400 000 urmau să ajungă în Moldova. Au fost capturate de polițiștii de frontieră din România, la intrarea în țară

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Promo-LEX: cadouri electorale și resursele statului, în scopuri electorale. Inclusiv Bugetul +Plus și „Moldova poate”

Politicienii și funcționarii folosesc în continuare resursele statului în scopuri electorale, fenomen care riscă să devină o „normalitate electorală” în Republica Moldova, potrivit primului raport al Misiunii de Observare Promo-LEX pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie 2025. Organizația atrage atenția că această practică încalcă egalitatea de șanse a partidelor și afectează încrederea cetățenilor în alegeri.

Potrivit asociației, una dintre cele mai flagrante forme observate de utilizare a resurselor administrative a fost „promovarea proiectelor guvernamentale printr-un cadru narativ și vizual ce poate fi ușor confundat cu o campanie electorală”.

„Bugetul +Plus și campania Moldova poate, un exemplu perfect de fuziune între partid politic și stat. Așa-numitul Buget +Plus, adoptat cu câteva luni înainte de începerea perioadei electorale, a permis Guvernului să aloce aproximativ 8 miliarde de lei pentru pachete sociale și energetice, în baza sprijinului extern. Deși aceste fonduri pot fi justificate din punct de vedere tehnic, problema apare în modul de promovare: decizii netransparente, comunicare personalizată și politizată”, a subliniat Promo-LEX.

De asemenea, asociația a atras atenția asupra campaniei guvernamentale „Moldova poate”, cu un buget de 5 milioane de lei, care a fost lansată pe 21 mai 2025, imediat după stabilirea datei alegerilor parlamentare.

„Mesajele de promovare, distribuția națională și preluarea narativului în ziarele de partid, sugerează o instrumentalizare politică a resurselor publice. Astfel, între guvernare și partidul de guvernare a existat o suprapunere care contravine angajamentelor asumate de Republica Moldova, inclusiv prin Documentul reuniunii de la Copenhaga (CSCE, 1990), care prevede delimitarea clară între stat și partide”, susține Promo-LEX.

Totodată, Promo-LEX s-a referit la pachetul de sprijin în valoare de 300 milioane de lei, destinat elevilor claselor I-IX, aprobat de Parlament a doar patru zile înainte de începerea oficială a perioadei electorale, pe care l-a catalogat drept „cadouri” în prag de campanie.

„Aparent, o inițiativă socială. În realitate, data și contextul reflectă o tentativă de a acumula capital politic sub acoperirea generozității bugetare. Astfel de măsuri împachetate electoral creează o competiție inegală pentru partidele fără acces la bugetul de stat și mecanismele instituționale”, a subliniat asociația.

Potrivit asociației, campania de informare a Primăriei municipiului Chișinău „este un alt caz de graniță ștearsă între comunicarea instituțională și promovarea politică”, întrucât ar promovarea identitătea vizuală a partidului Mișcărea Alternativa Națională (MAN).

„Mesaje personalizate, asocierea directă cu primarul Ion Ceban și utilizarea culorilor MAN,  transformă comunicarea publică într-un instrument de consolidare a imaginii electorale. Promo-LEX notează inclusiv cazuri de promovare sponsorizată a acestor mesaje de către partid, ceea ce ridică semne de întrebare privind utilizarea indirectă a fondurilor și resurselor publice în campania electorală”, a mai menționat asociația.

***

Amintim că pe 1 iulie, fracțiunea PAS din Consiliul Municipal Chișinău a depus o plângere la Inspectoratul de Poliție Centru, solicitând „verificarea legalității și oprirea a mesajelor” difuzate în transportul public din capitală, pe care le consideră „propagandă politică în favoarea primarului Ion Ceban, în afara oricărei campanii electorale”. Pe de altă parte, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Capitalei, Natalia Ixari, a declarat pentru „NewsMaker” că sunt, de fapt, „campanii de informare”.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: