novostipmr.com

Tiraspolul a trimis o delegație la Moscova ca să „rezolve” problema cu gazul. Și s-au plâns pe Chișinău: „Nu-și respectă angajamentele”

„Înțelegem că este o perioadă dificilă pentru frații noștri din Transnistria. Încercăm și vom încerca să ajutăm cât mai mult posibil”, a spus Mironov potrivit Novosti Pridnestrovia.

Așa numitul președinte al Consiliului Suprem al regiunii transnistrene Alexandr Korșunov a mulțumit politicianului rus pentru implicare. El a mai spus că procesul de negocieri cu autoritățile de la Chișinău „este acum înghețat”. „Mai mult curatorii occidentali își întăresc prezența în Republica Moldova”, a spus Korșunov, potrivit sursei citate.

„Formatul 5+2 este blocat. În plus, Moldova a încetat să-și respecte angajamentele, chiar și cele de bază: privind libertatea activității economice a Transnistriei, libertatea circulației cetățenilor, implementarea normelor constituționale”, a menționat Korșunov.

Sursa citată menționează că „o altă problemă discutată a fost că de la 1 noiembrie, Moldova a limitat aprovizionarea cu gaze Transnistria”.

„Numim această situație o catastrofă umanitară. Bugetul acum nu este doar pe elementele sociale, dar acestea sunt pensiile, beneficiile sociale, salarii pentru angajații de stat, milioane de dolari”, a adăugat Korșunov.

Mironov a dat asigurări că pentru a ajuta la rezolvarea problemei transnistrene se va adresa inclusiv președintelui Federației Ruse.

***

Reamintim că începând cu 24 octombrie, din cauza atacurilor Rusiei asupra sistemului electroenergetic al Ucrainei și a reducerii volumelor de gaz de către Gazprom, țara noastră se confruntă cu un deficit de energie electrică. Ulterior, după ce Gazprom, contrar contractului cu Chișinăul, a micșorat volumul de gaz livrat Republicii Moldova, Centrala de la Cuciurgan a anunțat că reduce livrările de energie către malul drept cu aproape 50%, urmând să primim doar 27 la sută din necesarul țării (în prezent, malul drept importă 90% dint volumul de energie electrică din România).

Autoritățile nerecunoscute de la Tiraspol au anunțat stare de urgență în domeniul economic din cauza insuficienței de gaz natural, iar deputații nerecunoscuți din regiune au adresat o scrisoare către Consiliul Federației și Duma de Stat a Federației Ruse, prin care atrag atenția asupra situației în care s-a pomenit Transnistria.

Din noiembrie, Gazprom furnizează Moldovei doar 5,7 mln de metri cubi de gaz pe zi – cu 51% mai puțin decât volumul necesar și prevăzut în contract. În regiunea transnistreană sunt furnizate 2,3 mln de metri cubi (în octombrie volumul a constituit 3,9 mln).

Ministrul Infrastructurii și dezvoltării regionale, vicepremierul Andrei Spînu a menționat că Chișinăul a propus Tiraspolului furnizarea, în noiembrie, a unui volum de 3,9 mln din cei 5,7 mln de metri cub de gaz, cu condiția că malul drept va primi minimum 45% din energia electrică indicată anterior în contractul Centralei de la Cuciurgan cu Chișinăul. Tiraspolul, însă, a căzut de acord cu furnizarea a numai 23% din volum.

Vicepremierul pentru Reintegrare Oleg Serebrian consideră că Tiraspolul nu este pregătit să caute o ieșire din criza energetică printr-un dialog constructiv cu Chișinău. „Dacă ne aflăm într-o singură barcă, nu ar trebui să o dezechilibrăm”, a menționat Serebrian.

Tiraspolul, la rândul său, consideră că problema nu este în deficitul de gaz provocat de reducerea volumului furnizat de Gazprom, ci în „acțiunile ilegale ale Chișinăului”. Responsabilul de „relații externe” a regiunii Vitalii Ignatiev a dezvăluit că autoritățile de la Tiraspol i-au expediat o scrisoare președintelui Rusiei Vladimir Putin, dar și în adresa Dumei de Stat, a Consiliului Federației și a conducerii Gazprom, prin care se cere soluționarea problemei gazului.

În cadrul ședinței din 1 noiembrie a așa-numitului Consiliu de Securitate, Tiraspolul a acuzat Chișinăul de acțiuni „fără precedent și care distrug încrederea”, iar în stânga Nistrului a fost declarată stare de urgență în domeniul economic.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: