Agora

„Unii au lăsat proiecte realizate, alții un crucifix”. MAI precizează ce va face cu „moștenirea” de la Năstase

Crucifixul instalat de către fostul ministru, Andrei Năstase, ar putea rămâne în sediul instituției, „atâta timp când nu împiedică cu nimic activitatea Ministerului Afacerilor Interne, dar nici nu impune angajații la careva acțiuni ce depășesc unele norme sau atribuții”. Precizarea a fost făcută pentru NM, astăzi, 13 ianuarie, de către consiliera ministrului de Interne, Alina Zbancă. Aceasta a adăugat că „dacă fostul ministru vrea, poate veni să îl scoată”.

„Ministerul a avut diferiți conducători, unii au lăsat ca moștenire proiecte realizate, alții un crucifix. Ne propunem să ne focusăm atenția și eforturile pe obiective cu adevărat importante pentru societate”, a mai spus Alina Zbancă într-un comentariu pentru NM.

Totodată, contactat de NM, președintele Consiliului pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității, Ian Feldman, a precizat că reprezentanții instituției nu dețin aviz de recepție a documentului din partea lui Andrei Năstase, în timp ce Ministerul Afacerilor Externe l-a recepționat în data de 31 decembrie 2019.

Amintim că decizia Consiliului pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității prevede ca fostul ministru de Interne, Andrei Năstase, să își ceară scuze publice, iar crucifixul instalat de acesta să fie scos. Membrii instituției au ajuns la concluzia că faptele lui Andrei Năstase contravin legislației și „reprezintă instigare la discriminare pe criteriul de convingeri religioase”.

La rândul său, liderul Partidului Demnitate și Adevăr, Andrei Năstase, a precizat că decizia face parte dintr-un plan bine pus la punct, care ar urmări compromiterea sa și „linșajul” mediatic.

Decizia trebuie pusă în aplicare în termen de 10 zile de la data recepționării documentului sau contestată, timp de 30 de zile de la data recepționării, se mai arată în document.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand Awards — rezultatele Nova Post Moldova pentru prima jumătate a anului 2025

În prima jumătate a anului 2025, Nova Post în Moldova a înregistrat o creștere stabilă a principalilor indicatori. Numărul livrărilor a ajuns la 4,6 milioane — cu 305,2% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumul total al impozitelor achitate la bugetul de stat al Republicii Moldova a constituit 26,5 milioane de lei.

Nova Post livrează colete prin toată Moldova și peste hotare. În primele șase luni, numărul livrărilor interne a depășit 396 de mii — cu 7,5% mai mult față de anul trecut. Livrările internaționale au crescut de aproape 6 ori, atingând cifra de 4,2 milioane. Cel mai frecvent, clienții primesc comenzi din China, SUA, România și Ucraina — în principal de pe platformele Temu, Joom, Aliexpress, iHerb, Zapatos, Trendyol și MakeUp.

Ca răspuns la cererea tot mai mare, Nova Post investește activ în infrastructură. În prima jumătate a anului, compania a anunțat extinderea rețelei de parteneri și a invitat antreprenorii să devină parte a grupului internațional de companii Nova. Astfel, în primele șase luni au fost deschise șapte oficii noi, dintre care trei oficii partenere în orașele Nisporeni, Drochia și Varnița.

Totodată, Nova Post deține poziții de lider în ceea ce privește numărul de poștomate și rămâne singurul operator logistic din țară care livrează colete la punctele de eliberare. În iulie 2025, rețeaua companiei în Moldova include 37 de oficii, 83 de puncte de eliberare, 260 de poștomate și 3 terminale de sortare.

Un moment important în dezvoltarea companiei în primul semestru a fost rebrandingul. Nova Poshta, care activa în Moldova de peste 10 ani, a devenit Nova Post și a început integrarea într-un sistem european unic, prezent deja în 15 țări din Europa.

„Devenim o parte integrantă a rețelei europene Nova Post. Acest lucru ne va permite să lansăm noi servicii, să extindem capacitățile logistice și să conectăm Moldova cu alte țări din Europa și din lume”, a declarat Serhii Shapran, CEO Nova Post Moldova.

În acest an, compania a fost apreciată și de consumatorii din Republica Moldova — Nova Post a câștigat premiul Notorium Brand Awards la categoria „Servicii poștale și de curierat”.

Pe lângă dezvoltarea afacerii, compania s-a alăturat inițiativelor ecologice. Nova Post a devenit partener al proiectului de împădurire a Republicii Moldova, inițiat de Ministerul Mediului și postul de televiziune JurnalTV. În cadrul acestui proiect, echipa companiei, împreună cu voluntarii, au plantat mii de arbori pe o suprafață de 30 de hectare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: