APOTA denunță presiuni din partea autorităților, în ajunul protestului de 3 zile: șoferii sunt amenințați
Full Article 3 minutes read

APOTA denunță presiuni din partea autorităților, în ajunul protestului de 3 zile: șoferii sunt amenințați

Transportatorii care intenționează să nu iasă pe rute în următoarele trei zile – 27, 28 și 29 februarie – în semn de protest față de politicile Guvernului, ar fi intimidați, presați și chiar amenințați de oamenii legii și autorități. Declarația a fost făcută de președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA), Oleg Alexa, pe 66 februarie. Chiar și așa, Alexa susține că transportatorii sunt „hotărâți să lupte” pentru drepturile lor. Acesta nu exclude că rutele raionale și interraionale ar putea fi sistate și în viitor, din cauza „ignoranței autorităților”.  

Președintele APOTA susține că denumirile întreprinderilor care vor participa la protestul de 3 zile, preconizat să înceapă pe 27 februarie, s-ar regăsi pe „liste negre”. Acestea ar fi fost transmise deja ministrului Transporturilor, Andrei Spînu, precum și Agenției Naționale Transport Auto (ANTA). Ulterior, spune Alexa, „listele” ar fi fost distribuite reprezentanților Cancelariei de stat în teritorii, comisariatelor raionale de Poliție, precum și „primarilor afiliați unui partid politic”.

„Conducătorii întreprinderilor de transport au fost amenințați inclusiv cu probleme personale de ordin penal, cu pierderea businessului, etc, doar în scopul de a-i convinge să renunțe la protest. S-a ajuns chiar și la amenințarea șoferilor care sunt îndemnați de către angajații Poliției să iasă la rute chiar și fără actele eliberate de companii de transport, fiind date promisiuni că în aceste zile nu vor fi verificați. Însă dacă nu „vor asculta sfatul” vor fi persecutați pe viitor. Gările auto contactează transportatorii iliciți pentru a-i atrage în procesul de transportare a călătorilor, iarăși făgăduindu-le că nu vor fi sancționați”, a declarat Oleg Alexa.

Șeful APOTA susține că, în ciuda „amenințărilor” și „presiunilor”, transportatorii sunt deciși să lupte pentru drepturile lor.

„Autoritățile au ales calea confruntării cu transportatorii și insistă asupra promovării unor scheme ilegale. (…) Ignoranța autorităților, pe lângă protestul din 27-29 februarie, va provoca o serie de proteste ulterioare”, a conchis Alexa.

NM a solicitat un comentariu din partea Guvernului, însă până la publicarea știrii nu am primit un răspuns la solicitarea expediată.

Amintim că șeful APOTA a anunțat, la sfârșitul săptămânii trecute, că microbuzele de pe rutele regulate raionale și interraionale nu vor circula în perioada 27-29 februarie. Potrivit lui Alexa, decizia privind suspendarea activității rutierelor vine în contextul refuzului Guvernului de a modifica Codul transporturilor rutiere după propunerile APOTA. În reacție, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că ANTA va interveni „dur” ca să aplice legea pentru toți cei care nu vor ieși pe rute. Potrivit lui Spînu, „este inacceptabil” ca transportatorii să nu activeze atâta timp cât este o autorizație. Detalii – AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: