parlament.md

Ceban a găsit soluția pentru ambuteiaje – parcările Parlamentului și Guvernului să fie publice

Primarul mun. Chișinău Ion Ceban a propus ca parcarea Parlamentului și cea a Guvernului să devină accesibile pentru toți șoferii, cel puțin în perioada sărbătorilor. În acest fel, potrivit edilului, se va decongesiona traficul din capitală. Un demers oficial în acest sens urmează a fi adresat autorităților, potrivit declarației făcute în cadrul ședinței Primăriei din 20 decembrie. Edilul nu a precizat unde ar urma să își parcheze mașinile funcționarii de la Guvern și Parlament în acest caz.

Ion Ceban s-a adresat unuia dintre deputați, fără să menționeze numele acestuia: „Am văzut iar că cineva care încălzește fotoliul de deputat și care nu face mai mult nimic decât să promoveze niște legi comode pentru interesele personale și unele interese de grup nu face nimic decât poze prin oraș și să arate că se repară străzi și sunt ambuteiaje. Domnilor și doamne deputate – nu mă refer la toți, fiindcă sunt și oameni cumsecade, dar și din cei care din coincidență au nimerit acolo. Corect, ambuteiaje sunt, pentru că unele străzi sunt în reparație și asta este foarte bine”.

Ion Ceban susține că sunt ambuteiaje, seara, în centrul orașului, însă în principal în locurile amenajate în spiritul sărbătorilor de iarnă. Pentru reducerea ambuteiajelor, edilul a propus ca parcările Parlamentului și Guvernului să fie accesibile tuturor.

„Am o idee – dar poate parcarea Parlamentului de câteva etaje, care este practic goală, care se află lângă instituții, dar și parcarea din ograda Parlamentului, unde vă parcați în exclusivitate dumneavoastră, le facem parcări publice, mai ales în această perioadă. Și în spatele Guvernului, unde seara nu mai este niciun guvernant – la fel, să devină publică. Ograda Primăriei este accesibilă pentru toți, apropo”, a declarat Ceban și a rugat Direcția transport să adreseze un demers oficial pentru perioada sărbătorilor.

Ion Ceban a continuat „analiza” activității deputaților: „Unica schimbare este că unii deputați s-au mai tuns, au mai schimbat rucsacul, au mai trecut pe la baie și bicicleta cu care se lăudau au schimbat-o… și tot se plâng că stau în ambuteiaj. Mai mergeți cu bicicleta și în afara evenimentelor mondene, nu doar atunci când vă filmează 10 camere”.

De asemenea, edilul s-a adresat Guvernului cu solicitarea de a aproba inițiativa privind poliția comunitară, care să se subordoneze Primăriei.

„Spun acest lucru public – dați-ne poliția înapoi și vă voi demonstra că, împreună cu o echipă de profesioniști, vom face în oraș regulă pe toate aceste segmente în decurs de 6 luni”, a mai spus Ceban.

***

Săptămâna trecută, între primarul Ion Ceban și deputatul Dumitru Alaiba a avut loc un schimb de replici, prin intermediul rețelelor de socializare, pe tema traficului din capitală. Totul a început după ce, pe 10 decembrie, în cadrul unei emisiuni televizate, primarul capitalei Ion Ceban a  declarat că nu exclude că reprezentanții Guvernului l-ar sabota intenționat, prin nedirijarea traficului rutier așa cum ar trebui.

„Ieri am văzut că a publicat cineva o fotografie de pe viaduct. De dirijarea traficului rutier din oraș se ocupă poliția. Nu exclud deja că se face intenționat rău. Pentru că nu a crescut numărul de mașini în oraș timp de un an. Nu a crescut semnificativ, cel puțin. Hai să admitem 3000 sau 5000 de mașini. Dar nu au fost așa ambuteiaje”, a declarat primarul capitalei.

Ministerul Afacerilor Interne a venit cu o reacție la acuzațiile primarului. Într-un comunicat publicat pe 16 decembrie, MAI menționează că de la crearea grupului comun de lucru, în luna septembrie, reprezentanții Primăriei au realizat o singură acțiune: renunțarea la practica aplicării marcajului rutier pe timp de zi. De asemenea, instituția a explicat că asigurarea fluidizării circulației rutiere nu este de competența Inspectoratului General al Poliției.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: