Andrei Mardari / NewsMaker

„Considerăm neconstructiv mesajul”. Reacția MIDR ca urmare a anunțului transportatorilor că își vor sista activitatea din februarie

Reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) consideră neconstructiv mesajul transportatorilor. Potrivit MIDR, aceștia ar face presiuni chiar înainte de a fi luată o decizie definitivă cu privire la Ordinul pus la dispoziție anterior spre consultare. Declarațiile vin după ce astăzi, 28 ianuarie, transportatorii au anunțat că vor fi nevoiți să-și sisteze activitatea de pe rutele regulate din țară, în caz că cei de la Minister nu vor prezenta „calculele reale” ale tarifului la serviciile de transport și de autogară.

„Astăzi este ultima zi de consultări publice asupra proiectului Ordinului cu privire la stabilirea tarifelor pentru efectuarea transporturilor rutiere de persoane prin servicii regulate în trafic raional și interraional. Scopul acestui Ordin este tocmai pentru a aduce mai multă claritate în stabilirea tarifelor și a integra punctul de vedere al transportatorilor”, comunică reprezentanții Ministerului.

În acest context, cei de la MIDR spun că mesajul de astăzi al Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) ar aparține doar unui grup „restrâns de transportatori”.

„Considerăm neconstructiv mesajul unui grup restrâns de transportatori care fac presiuni publice cu sistarea serviciilor de transport rutier de persoane în raioanele țării, chiar înainte de a fi luată o decizie definitivă, conform termenilor legali stabiliți asupra consultărilor acestui Ordin”, se arată într-o declarație a Ministerului

La fel, se menționează că pentru Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, soluția rămâne dialogul. „Acesta trebuie să aibă loc fără a provoca teamă în rândul celor care folosesc serviciile de transport public și fără presiuni asupra Ministerului care apără interesele oamenilor. Nu suntem de acord în niciun fel cu acțiunile celor care, deși reprezintă doar o mică parte a transportatorilor, contribuie, cu sau fără influență politică, la destabilizarea situației din transportul de pasageri”, declară MIDR.

După definitivarea consultărilor publice, în următoarele zile, Ministerul declară că este angajat să aducă la cunoștință toate deciziile referitoare la condițiile de tarifare a serviciilor de transport rutier de persoane, luând în calcul toate propunerile companiilor de transport rutier de pasageri.

„Ca și până acum, ne dorim să primim din partea transportatorilor, soluții pertinente de îmbunătățire a condițiilor de transportare a pasagerilor. Așteptăm propunerile dvs. în continuare, până la finele zilei, asupra Ordinului care poate fi consultat aici: https://bit.ly/3G9rNG8.”, mai declară reprezentanții Ministerului.

***

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale face referire la un document publicat recent pentru consultări publice, avizare și expertizare prin care se arată că la serviciile regulate în trafic interraional, pentru categoria de confort II, vor putea fi stabilite tarife majorate până la 70 bani/km, pentru categoria de confort I – până la 80 bani/km. La serviciile regulate în trafic raional, pentru categoria de confort II – până la 90 bani/km, iar pentru categoria de confort I – până la 1 leu/km. Aceasta, pe fonul unor tarife generale de 70 bani/km pentru categoria de confort I și 60 bani/km pentru categoria de confort II.

De menționat că în data de 28 ianuarie, transportatorii au spus că dacă reprezentanții MIDR nu vor prezenta, în termeni restrânși, calculele reale ale tarifului la serviciile de transport și de autogară, atunci la începutul lunii februarie în semn de protest își vor sista activitatea toate rutele regulate din țară. Declarația transportatorilor se regăsește într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Andrei Spînu.

Anterior, în cadrul unei conferințe de presă din 21 ianuarie, reprezentanții APOTA au declarat că transportatorii nu sunt de acord cu prevederile proiectului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, care propune posibilitatea stabilirii tarifelor mai mari la transportul auto de pasageri cu avizul pozitiv al consiliilor autorităților administrației publice locale. În opinia acestora, prevederile proiectului sunt ilegale și ar îngreuna întreg procesul de implementare.

La rândul său, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu a venit cu o reacție la declarațiile reprezentanților APOTA. Spînu a spus că unul din participanții conferinței de presă a transportatorilor a depus chiar o cerere de micșorare a tarifului.

„Transportatorul solicită reducerea tarifului din cauza sporirii fluxului de călători. În schimb, în conferința de presă solicită creșterea tarifului. În final, mă adresez transportatorilor de bună credință, împreună vom găsi soluții corecte, în interesul oamenilor și a industriei”, a spus Spînu.

În data de 25 ianuarie curent, transportatorii au spus că mesajul nu este înțeles corect de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu. Ei nu cer majorarea tarifului, dar efectuarea unui calcul real al acestuia pentru ca mai târziu să fie aprobate măsuri de suport pentru cei din domeniu.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Cu Sens/Facebook

Ministerul Justiției: Atena nu a notificat oficial Chișinăul referitor la decizia privind extrădarea lui Plahotniuc

Ministerul Justiției din R. Moldova nu a fost notificat oficial de instituția omoloagă din Grecia despre vreo decizie privind extrădarea ex-liderului PDM Vladimir Plahotniuc la Chișinău. Precizarea a fost făcută de secretaru de stat al Ministerului Justiției, Eduard Serbenco, în cadrul ediției din 9 septembrie a emisiunii „Spațiul Public” de la Radio Moldova.

Ministerul Justiției grec ar fi acceptat cererea de extrădare din partea Moldovei, dar noi urmează să fim notificați oficial. La momentul actual, ministerul nu are o comunicare oficială asupra deciziei adoptate”, a declarat Eduard Serbenco.

El a precizat că R. Moldova a oferit autorităților elene garanții privind asigurarea condițiilor de detenție în conformitate cu standardele internaționale și că, cel mai probabil, Vladimir Plahotniuc va fi plasat într-o celulă separată la Penitenciarul nr. 13.

Vladimir Plahotniuc a fost reținut pe 22 iulie, la aeroportul din Atena, la șase ani după ce a fugit din Moldova. Odată cu el, la aeroportul din capitala Greciei a fost reținut și fostul deputat democrat Constantin Țuțu, considerat de mulți ani omul de încredere al lui Plahotniuc. Cei doi urmau să zboare în Dubai. Oamenii legii au desfășurat percheziții la vila de lux pe care cei doi o închiriau în oraș, depistând zeci de acte false, obiecte de lux și bani în diferită valută.

Pe 23 iulie, Plahotniuc și Țuțu au fost plasați în arest preventiv. Ex-deputatul a fost eliberat între timp, însă Plahotniuc continuă să rămână în penitenciar.

Republica Moldova a expediat Greciei trei cereri privind extrădarea lui Vladimir Plahotniuc, iar Curtea de Apel din Atena le-a acceptat. Totuși, decizia finală privind extrădarea trebuie luată de Ministerul elen al Justiției.

Avocatul ex-liderului PDM, Lucian Rogac, a comunicat pe 5 septembrie că Ministerul Justiției al Greciei ar fi acceptat extrădarea lui Plahotniuc în Republica Moldova.

Vladimir Plahotniuc este cercetat penal în țara noastră pentru săvârșirea unor infracțiuni grave, inclusiv crearea și conducerea unei organizații criminale, escrocherie în proporții deosebit de mari și spălare de bani, în conformitate cu Codul penal.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: