DOC Trotinetele ajung, în premieră, în Regulamentul circulației rutiere. Cum și unde (NU) vor putea circula
Full Article 2 minutes read

DOC Trotinetele ajung, în premieră, în Regulamentul circulației rutiere. Cum și unde (NU) vor putea circula

Regimul bicicletelor și în mod special al trotinetelor va fi reglementat. Guvernul va aproba miercuri un proiect de modificare a Regulamentului circulației rutiere. Potrivit documentului, trotinetele vor fi considerate vehicule, iar dacă vor avea motor electric până la 500 de W nu vor necesita permis de conducere.

Astfel,  trotinetele  electrice  vor  putea  circula  doar  pe  pistele  special  amenajate (pistele pentru bicicliști), iar în cazurile în care acestea nu există,  circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă autovehiculelor  este  de  50  km/h.

Trotinetele nu vor putea circula pe trotuare. Doar copiii până la 16 ani o pot face. Dacă trotineta are motor de peste 500 W se consideră a fi ciclomotor și conducătorul ei va avea nevoie de permis din categoria AM.

Trotinetele electrice nu vor putea circula pe drumurile naționale unde viteza este de peste 50 km/h. De asemenea, șoferul nu are voie să folosească în timpul deplasării căștile sau telefonul. Potrivit documentului pregătit pentru aprobare, casca devine obligatorie si pentru cicliștii care merg pe drumurile unde este permisa mai mult de 50m/h.

Un  alt  element  notoriu  al  prezentului  proiect  îl  constituie  faptul  promovării politicilor  de  reducere  a  vitezei la 30 km/h în zonele cu flux sporit de participanți vulnerabili la trafic. Zonele cu flux sporit de participanți vulnerabili includ: adiacentele instituțiilor  de  învățământ,  spitale,  parcuri,  centre  istorice  ale  orașelor  precum  și intersectarea  fluxurilor.  În acest context gestionarea vitezei reprezintă un set măsuri pentru limitarea efectelor negative ale vitezelor excesive și inadecvate în sistemul de transport”, se arată în proiect.

Scopul  principal  al  modificărilor  constă  în  reducerea  procentuală  treptată  a numărului deceselor și a răniților grav, printr-o îmbinare de măsuri de siguranță rutieră pasivă și activă cu privire la factorul vehicul, precum și în îmbunătățirea infrastructurii rutiere  și a comportamentului  participanților  la  trafic  prin  educație,  prin  creșterea gradului de conștientizare, acordarea de licențe,  precum  şi  prin  respectarea reglementărilor de circulație.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: