facebook/Igor Dodon

#Dodonline. Cum discută președintele cu Moldova prin rețelele sociale

Președintele Igor Dodon are pagini în aproape toate rețelele sociale – Odnoklassniki, Facebook, Instagram, Telegram, Vkontakte, Twitter. Președintele nu lipsește doar în Tiktok, care este pentru cei tineri și în Linkedin, rețea strict profesională. Aurelia Peru, expert în domeniul PR-ului politic, ne-a ajutat să aflăm cum Dodon și alți politicieni impun presei agenda lor informațională cu ajutorul paginilor din rețelele sociale.

Odnoklassniki

Igor Dodon zâmbește larg de pe fotografia de profil a paginii sale de Odnoklassniki. Pe coperta paginii – o fotografie de familie, mai veche, a președintelui în care toți zâmbesc.

Pe Odnoklassniki, profilul președintelui este verificat (bifă albastră) și are 77 858 de abonați.

Postările lui Igor Dodon pe OK sunt dublate, de obicei, în două limbi, iar uneori și în trei. La început, de regulă, textul este în rusă, iar sub el se publică traducerea în limba română/moldovenească. Iar fotografia recentă cu președintele Franței, Emmanuel Macron, de exemplu, a fost însoțită și de un text în limba franceză, fotografia cu secretarul de stat al SUA – în engleză.

În luna februarie, abonații lui Igor Dodon de pe OK au apreciat cel mai mult mesajul de felicitare al acestuia adresat soției cu ocazia zilei de naștere, dar și fotografiile de la nuntă – 1135 de „klass”-uri (like – n.trad.). La fel, abonații au apreciat fotografiile icoanelor postate cu ocazia sărbătorilor bisericești – 822 și, respectiv, 612 „klass”-uri, imagini de la vizita efectuată la un veteran din satul Doroțcaia – 583 de „klass”-uri și vizita la o mănăstire – 426 de „klass”-uri.

Facebook

Pe Facebook, Igor Dodon are un profil personal și o pagină publică. Pe fotografia principală a acestei pagini, președintele este serios, la o tribună și vorbește ceva la microfon, iar pe coperta profilului – fotografia familiei zâmbitoare a lui Dodon.

Pe copertă mai este un slideshow cu inscripția în limba rusă și în limba română „Pentru popor! Pentru țară!”, portretul lui Dodon este înlocuit de o fotografie de-a sa cu copiii, cu soția, cu președintele Rusiei Vladimir Putin, cu președintele Belarusului Alexandr Lukașenko, cu copiii care au vizitat clădirea președinției, cu copii sportivi, cu patriarhul Kirill și o fotografie comună cu șefii statelor CSI.

Dodon are și o pagină confirmată pe Facebook cu 141 de mii de abonați. Adesea, postările pe această pagină apar mai devreme decât comunicatele de presă de pe site-ul oficial al președintelui.

Postările de pe profilul personal al președintelui și de pe pagina s de Facebook sunt dublate. La fel ca și pe Odnoklassniki, postările sunt publicate în două limbi, iar uneori și în trei, însă la început, de obicei, este textul în limba română/moldovenească. Fotografia în care Dodon este cu Macron și Pompeo este însoțită de texte în limba franceză și, respectiv, în limba engleză.

În luna februarie, abonații paginii de Facebook a lui Dodon au apreciat cel mai mult mesajul de felicitare al președintelui adresat soției sale cu ocazia zilei de naștere – 3,4 mii de like-uri, mesajul de mulțumire pentru felicitările ce i-au fost adresate cu ocazia zilei sale de naștere – 1,7 mii, felicitarea adresată Zinaidei Greceanîi cu ocazia zilei de naștere – 1,1 mii, postarea despre o întrevedere cu șefii parlamentului și guvernului – 1,1 mii de like-uri.

La fel, abonații lui Dodon au apreciat înregistrarea video care conține o adresare dură a lui Igor Dodon către ambasadorii Moldovei – 2,1 mii de like-uri (pe Odnoklassniki, această înregistrare nu a fost publicată). Mesajele de felicitare cu ocazia sărbătorilor bisericești care au fost publicate pe Facebook nu sunt atât de populare – 367 și 505 like-uri.

https://www.facebook.com/dodon.igor1/videos/227847951575888/

Instagram

Igor Dodon este de mult timp pe Instagram – de la 29 ianuarie 2015. De atunci, președintele a acumulat 64,5 mii de abonați. La fel ca și în alte rețele sociale, postările de pe Instagram sunt în limbile rusă și română/moldovenească. Ele sunt copiate de pe paginile de Facebook ale președintelui.

Cea mai apreciată postare de pe Instagram din luna februarie, la fel ca și de pe Odnoklassniki și Facebook, a fost mesajul de felicitare cu ocazia zilei de naștere a soției – 7914 like-uri. Fotografia a fost apreciată și de către deputatul rus și fostul boxer Nikolai Valuev, care a scris următorul comentariu: „Bravo. Fotografia este pur și simplu excelentă”.

Fotografiile cu icoane postate de Dodon pe Instagram au acumulat 1160 și 1088 de like-uri, fotografiile președintelui în vizită la Chișinău Arena – 1061 de like-uri, iar fotografia cu un veteran din satul Doroțcaia – 1349 de like-uri. Președintele nu a postat pe Instagram despre facturile cu sume mari pentru căldură, în comparație cu Odnoklassniki și Facebook.

VKontakte

În această rețea socială, Igor Dodon are profil confirmat. Pe pagina principală sau pe „avatar” este o fotografie a lui Dodon de acum trei ani. Președintele vorbește de la o tribună.

În descrierea profilului, în afară de locul și anul de naștere și link-urile spre site-ul administrației președintelui și spre pagina de Instagram, sunt indicate preferințele politice – socialiste, religia – ortodoxă, ceea ce contează în viață – familia și copiii.

În Vkontakte, Dodon are 9,4 mii de prieteni și 12,1 mii de abonați. La fel ca și în Odnoklassniki, Dodon postează în Vkontakte texte în limba rusă, apoi în limba română/moldovenească. Cea mai apreciată postare, la fel ca și în alte rețele sociale, este mesajul de felicitare prilejuit de ziua de naștere a soției – 150 de like-uri, după care urmează fotografiile cu veteranul din satul Doroțcaia – 103 like-uri. Icoana a acumulat 50 de like-uri – acesta este indicatorul mediu pentru profilul președintelui în Vkontakte.

Fotografii cu Macron și cu Pompeo nu sunt în Vkontakte, la fel ca și postări despre Casa-muzeu „A. Pușkin” care va fi restaurată din banii fiului fostului procuror general al Rusiei, Igori Ceaika.

Telegram

În Telegram, Igor Dodon are propriul canal cu 583 de abonați. Canalul lui Igor Dodon este administrat în limba rusă (mai rar – în română/moldovenească) și sunt postate aceleași știri ca și pe Facebook. Fotografii cu Pompeo și Macron pe pagina de Telegram a lui Dodon nu sunt.

Twitter

Igor Dodon are 10,7 mii de urmăritori pe Twitter. Aici, el își administrează pagina în limba rusă. Și pe Twitter, postarea cea mai apreciată a lui Dodon este mesajul de felicitare adresat soției cu ocazia zilei de naștere.

YouTube

Pe coperta canalului de pe YouTube al președintelui este o inscripție în două limbi: „Moldova are viitor! Igor Dodon președinte!”. Pe canalul său de YouTube, Dodon are 4,21 mii de abonați. Președintele și-a deschis canalul în luna iunie 2016. De atunci, video-urile plasate pe canal au acumulat 1 852 522 de vizualizări. Pe YouTube, Igor Dodon primește like-uri și dislike-uri, sunt scrise comentarii. Cineva îl laudă, altcineva – nu. Comentariile pot fi citite doar la proiectul video „Președintele răspunde”, posibilitatea de a comenta celelalte spoturi este blocată.

Formate

Igor Dodon a anunțat recent că acum va răspunde la întrebările cetățenilor în formatul video „Președintele răspunde”. În fiecare săptămână, în zilele de vineri, Dodon publică pe YouTube, Vkontakte, Odnoklassniki și Facebook edițiile vlogului său în care răspunde la întrebările cetățenilor. Fiecare ediție acumulează în total zeci de mii de vizualizări în toate rețelele sociale.

Mai devreme, Igor Dodon folosea linia directă de pe Odnoklassniki. Una dintre edițiile președintelui în această rețea a acumulat peste 2 milioane de vizualizări.

Offline

În regim offline, președintele comunică la întâlnirile cu cetățenii care sunt organizate în raioane și la posturile de televiziune, răspunzând la întrebările prezentatorilor. Totodată, uneori, președintele răspunde la întrebările cetățenilor în cadrul „Liniei directe” de la Accent TV.

Unde nu este Dodon

NM nu l-a găsit pe Igor Dodon în TikTok (e greu de imaginat, ce ar face el acolo) și în Linkedin.

„Este o capcană pentru presă”

Politologul Aurelia Peru, specialist în PR politic, a menționat că în prezent, toți liderii mondiali comunică în rețelele sociale. „Eu îl urmăresc pe Macron: toate întrevederile, toate mesajele sale sunt pe Facebook. Și Vladimir Putin are o pagină de Facebook. Donald Trump scrie mai întâi pe Twitter. Iar președintele României Klaus Iohannis a renunțat la dezbateri în campania prezidențială și s-a adresat către alegători prin internediul Facebook”, a menționat Aurelia Peru.

Potrivit afirmațiilor sale, și cetățenii, și presa s-au obișnuit deja cu aceasta. Primul care a folosit internetul în mod eficient în campania sa electorală  a fost Bill Clinton, în anul 1996, a menționat Aurelia Peru. Și fostul președinte al Franței Nicolas Sarkozy și-a anunțat dorința de a comunica cu electoratul pe Facebook, fără intermediari.

Totodată, Aurelia Peru a atras atenția asupra faptului că pe Facebook este concentrat un segment foarte îngust al electoratului. „Din punctul de vedere al PR-ului, „pontul” este următorul. Aceasta este un fel de capcană pentru presă. Politicienii nu mai sunt obligați să organizeze conferințe de presă, e suficient doar să scrie un mesaj pe pagina lor din rețelele sociale. Astfel, politicienii își asigură prezența în agenda informațională a zilei, în fiecare buletin de știri, în fiecare număr de ziar”, a spus Aurelia Peru. Ea mai susține că astfel, politicienii „generează motive informative online”, iar în cazul lui Dodon, presa nu trebuie să caute, ce să mai publice despre președinte. Acesta singur dictează presei despre ce să scrie, relatând în rețelele sociale despre ce a făcut, cu cine a avut întrevederi și ce inițiativă a propus.

Aurelia Peru consideră că Igor Dodon este orientat clar spre electoratul său, transmițând și mesaje populiste, cum ar fi vizita întreprinsă la familia în care s-au născut tripleți. Expertul susține că acesta este un „PR ieftin pentru publicul nepregătit”.

La fel, ea a atras atenția asupra faptului că Dodon vorbește într-un limbaj simplu, pe înțelesul tuturor. „Este o acțiune populistă care place electoratului nostru. Într-adevăr, astăzi, fără rețelele sociale – niciun pas. Eu însă menționez că sarcina lor principală nu este cea de a transmite un mesaj direct electoratului, ci de a impune propria agendă presei tradiționale”, a concluzionat Aurelia Peru.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Endava continuă Programul de Internship pe Salesforce, MS Dynamics şi ServiceNow, cu accent pe AI

Endava își extinde Programul de Internship pentru toamna anului 2025, oferind o nouă oportunitate pentru cei pasionați de tehnologie și inovație. Această ediție va pune accent pe instrumentele Salesforce, Microsoft Dynamics şi ServiceNow. O atenție sporitǎ va fi acordatǎ integrării tehnologiilor de inteligență artificială (AI), reflectând tendințele actuale din industrie.

Ce presupune programul de Internship?

Programul oferă tinerilor profesioniști oportunitatea de a dobândi experiență practică în configurarea și dezvoltarea de soluții bazate pe platforme low-code și no-code, larg utilizate în mediul de afaceri actual. Participanții vor învăța cum să creeze și să personalizeze aplicații folosind instrumente Microsoft Dynamics precum Power Apps, să analizeze și să vizualizeze date cu Power BI și să automatizeze procese de business cu Power Automate.

În direcția Salesforce, internii vor lucra cu cea mai utilizată platformă de gestionare a relației cu clienții (CRM), explorând atât partea de configurare, cât și dezvoltarea prin instrumente declarative și limbajul de programare Apex. Ei vor avea ocazia să învețe cum să construiască obiecte și relații între acestea, să implementeze reguli de validare, să personalizeze interfețele de utilizator și să automatizeze procesele de business.

În ServiceNow, internii vor lucra cu una dintre cele mai populare platforme de automatizare a proceselor IT și business, utilizată la scară globală pentru digitalizarea serviciilor interne într-o organizație. Participanții vor explora atât partea de configurare, cât și elemente de dezvoltare folosind JavaScript. Ei vor învăța cum să creeze și să gestioneze aplicații personalizate, să configureze flowuri, să dezvolte UI Actions și UI Policies, să automatizeze procese prin Flow Designer și să lucreze cu tabele. De asemenea, vor dobândi noțiuni despre IT Service Management (ITSM) și vor înțelege cum ServiceNow sprijină digitalizarea întregului ciclu de viață al serviciilor IT.

Platforma pune la dispoziția internilor competențele necesare pentru a naviga cu ușurință în cadrul acesteia, iar internshipul le va permite să înțeleagă cum se dezvoltă și se extinde o platformă low-code/no-code într-un mediu real de lucru.

Integrarea AI în Programul de Internship

Un element distinctiv al acestui internship va fi integrarea tehnologiilor de inteligență artificială în platformele Salesforce, Microsoft Dynamics şi ServiceNow. AI joacă un rol din ce în ce mai important în automatizarea proceselor și personalizarea interacțiunilor cu utilizatorii. Prin instrumente precum AI Builder din Power Platform și Einstein AI din Salesforce, participanții vor avea șansa de a explora soluții inteligente care îmbunătățesc eficiența și calitatea deciziilor de business.

Ce cunoștințe și abilități ar trebui să aibă un candidat?

Un candidat ar trebui să posede gândire analitică orientată spre rezolvarea problemelor, abilități solide de comunicare, capacitatea de a lucra în echipă și un nivel avansat de cunoaștere a limbii engleze.

Cunoștințele tehnice sunt de asemenea binevenite, inclusiv:

  • Principii ale programării orientate pe obiecte
  • Cunoștințe de bază de HTML, CSS și JavaScript
  • Înțelegerea sistemelor de control al versiunilor, precum GIT
  • Înțelegere de bază a bazelor de date și a gestionării datelor (tabele, câmpuri, înregistrări)
  • Cunoștințe de bază de SQL: interogări, join-uri și manipulare a datelor
  • Înțelegere de bază a unor termeni IT precum API-uri, JSON-uri etc.
  • Reprezintă un avantaj cunoașterea de bază a Power Platform, Salesforce sau ServiceNow

Ce competențe vor dobândi internii?

Pe parcursul celor trei luni de internship, participanții vor dobândi cunoștințe tehnice solide și le vor aplica în proiecte reale. Competențele-cheie includ:

  • Configurarea și dezvoltarea de aplicații în Microsoft Dynamics, Salesforce şi ServiceNow
  • Utilizarea Power BI pentru analiza și interpretarea datelor
  • Automatizarea fluxurilor de lucru cu Salesforce și Power Automate
  • Dezvoltarea de soluții integrate cu AI în cadrul platformelor
  • Colaborare în mediu Agile

De ce să aplici?

Platformele Salesforce, Power Platform şi ServiceNow sunt din ce în ce mai căutate în industrie, iar acest internship oferă o oportunitate excelentă de a dobândi experiență practică. Endava oferă un mediu de învățare dinamic, acces la tehnologii de ultimă generație și sprijin din partea unor mentori experimentați. 

Dacă ești pasionat de soluții digitale inovatoare și vrei să îți construiești o carieră în IT, acest program este pentru tine.

Pozițiile disponibile și materialele de studiu pot fi accesate AICI.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: