Foto: Elena Covalenco

Dorin Recean avertizează: Rusia vrea să trimită 10.000 de soldați în regiunea transnistreană

Rusia vrea să desfășoare 10.000 de soldați în regiunea transnistreană, aflată la granița cu Ucraina, avertizează premierul Dorin Recean. Șeful Executivului a declarat, într-un interviu acordat pentru Financial Times, că Moscova încearcă să influențeze alegerile parlamentare din toamnă pentru a instala un guvern pro-Kremlin, care să permită utilizarea regiunii separatiste în războiul împotriva Ucrainei.

Potrivit premierului, Rusia folosește propagandă online și transferuri ilegale de bani către partide și alegători. Doar în 2024, Kremlinul a fi cheltuit echivalentul a 1% din PIB-ul Moldovei pentru campanii de influență, a precizat prim-ministrul: „Este un efort uriaș de a submina democrația din Moldova”.

Recean avertizează că obiectivul real al Moscovei este acapararea puterii în Moldova, printr-o guvernare docilă, pentru ca ulterior să își consolideze prezența militară în regiunea transnistreană.

„În prezent, forțele lor de acolo sunt aproape nesemnificative. Dar cu o prezență militară mai mare în Transnistria, pe care un guvern pro-rus ar putea să o permită, ei pot să se consolideze”, a mai avertizat Dorin Recean, precizând că cifra de 10.000 de militari se bazează pe evaluări ale serviciilor de informații.

Premierul afirmă că, în acest context, Moldova trebuie să-și întărească capacitățile de apărare. „Dar trebuie, de asemenea, să ne realizăm agenda”, a adăugat el, reiterând că Guvernul rămâne concentrat pe „obiectivul strategic de a deveni membru al Uniunii Europene”.

În prezent, în regiunea transnistreană se află aproximativ 1.500 de soldați care poartă însemnele Federației Ruse. Majoritatea sunt însă localnici înrolați sub comanda administrației nerecunoscute, instaurată în urma conflictului înghețat de acum 33 de ani. Fiind înconjurată de Ucraina și de teritoriul controlat de autoritățile pro-europene de la Chișinău, Rusia nu poate trimite în prezent trupe suplimentare în regiune.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vocea clienților maib – la baza creării de experiențe bancare care fac diferența

La maib, știm cât de importantă este experiența bancară, de aceea investim continuu pentru a o îmbunătăți, ascultând permanent vocea clientului, centrând procesele pe client și dezvoltând noi funcționalități pornind de la necesitățile și așteptările clienților.

Întâlnirile periodice cu clienții au devenit parte din agenda oamenilor maib. Indiferent de formatul acestora – meetup-uri sau brunchuri, de subiectul discutat, ceea ce le definește este dialogul deschis, transparent, energia și entuziasmul de a oferi și auzi feedbackul. 

Recent, am invitat clienții Retail să discutăm pe îndelete despre experiențele lor în relația cu maib. De această dată, invitați au fost cei care ne-au scris în comentarii sau mesaje private despre experiențele lor. Și… am vorbit câteva ore despre credite și carduri, aplicația maibank, deservire, despre banking uman și despre ce contează cu adevărat în relația clienților cu maib. A fost mai mult decât un schimb de impresii. A fost o discuție sinceră, cu feedback constructiv, idei valoroase și soluții la care deja lucrăm. 

Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib:

„Pentru echipa maib, știm cum e nu este doar un slogan. E o promisiune: că vom continua să ascultăm clienții, să fim prezenți în relația cu ei, să îmbunătățim constant fiecare interacțiune și să dezvoltăm servicii și produse intuitive, aliniate așteptărilor și care să le depășească. Acest gen de întrevederi cu clienții ne inspiră, ne responsabilizează și ne ajută să ținem pulsul pe ceea ce contează cu adevărat. Vreau să le mulțumesc clienților maib pentru că sunt atât de deschiși și de sinceri, le mulțumesc pentru aprecieri și critici deopotrivă de valoroase, pentru sugestii și implicare. Și le mulțumesc oamenilor maib, care muncesc zilnic pentru a crea experiențe centrate pe clienți atât pe platformele digitale, cât și în rețeaua de sucursale.”

Pentru a participa la următoarea ediție a evenimentelor din seria brunchurilor, clienții sunt invitați să scrie un mesaj la adresa [email protected], indicând subiectul care și-ar dori să fie abordat.

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: