Două dintre televiziunile din holdingul lui Platnoiuc au ajuns în procedură de insolvabilitate
Full Article 4 minutes read

Două dintre televiziunile din holdingul lui Platnoiuc au ajuns în procedură de insolvabilitate

Telestar Media SRL, compania care deține drepturile de emisie a posturilor de televiziune Canal 2 și Canal 3, a ajuns în procedură de insolvabilitate. Se întâmplă din cauza datoriilor acumulate, în mărime de 35 mln lei, informează RISE Moldova pe 20 octombrie.

Cererea introductivă în instanța de judecată a fost depusă de administratorul Lilian Buştiuc, care figurează și în calitate de asociat al Telestar Media. El a motivat cererea prin faptul că, „în ultimul timp, situația financiară a debitorului s-a înrăutățit considerabil”, iar suma datoriilor față de creditori se ridică la peste 35 de milioane lei, conform situației financiare prezentate la data de 31 mai 2022. Totodată, conducerea Telestar Media susține în fața instanței sa că nu are în proprietate bunuri din contul cărora ar putea fi stinse datoriile, iar capitalul social este de doar 100 de mii de lei.

Instanța l-a numit administrator al procedurii de insolvabilitate pe Adrian Panciuc, care, până la finele lunii octombrie, are sarcina să întocmească lista tuturor persoanelor și companiilor față de care Telestar Media are datorii.

DE LA PLAHOTNIUC LA CONSILIER

Fondată în 2017 de jurnalistul Oleg Cristal, fost consilier al lui Vladimir Plahotniuc, Telestar Media a devenit unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa media din Republica Moldova. Asta după ce, la scurt timp de la înregistrare, a preluat de la General Media Group Corp. SRL, controlată de Plahotniuc, drepturile de emisie a posturilor de televiziune Canal 2 și Canal 3.

Schimbarea a avut loc după intrarea în vigoare a unor modificări în Codul Audiovizualului care interzicea deținerea a mai mult de două licențe de emisie de același tip (două – TV și două – Radio). În consecință, în mai 2017, compania General Media Group Corp SRL, deținătoarea la acel moment a patru licențe TV, a cesionat drepturilor de emisie a Canal 2 și Canal 3 firmei Telestar Media SRL, decizia de cesiune fiind acceptată de membrii Consiliul Coordonator al Audiovizualului.

Totuși, chiar dacă a ajuns să controleze două dintre cele mai importante posturi de televiziune din Republica Moldova, compania a raportat în anii 2017-2019 și 2021 doar pierderi. Mai mult, de câteva ori a fost sancţionată de Consiliul Audiovizualului pentru încălcarea Codului serviciilor media audiovizuale. În special era vorba de faptul că, în cadrul programelor de știri și de dezbateri, nu a asigurat imparțialitatea, echilibrul și favorizarea liberei formări a opiniilor. De exemplu, monitorizările din campania electorală pentru alegerile parlamentare din februarie 2019 au constatat că ambele televiziuni – Canal 2 și Canal 3 – au reflectat „preponderent pozitiv” candidații Partidului Democrat, condus pe atunci de Vladimir Plahotniuc.

În septembrie 2019, Telestar Media a anunțat că renunță la frecvența națională pentru Canal 2. Oleg Cristal, proprietarul în acte, a explicat decizia prin faptul că atestă „tot mai multe presiuni asupra televiziunilor noastre, inclusiv a celor afiliate din cadrul General Media Group”, şi a îndemnat autorităţile să returneze licenţa Societății Române de Televiziune, deținătorul anterior al frecvenței pe care emitea postul TVR. Se întâmpla la doar trei luni de când în Moldova s-a schimbat guvernarea, iar Plahotniuc a fugit din țară.

MOTOCICLIST ȘI MAGNAT MEDIA

În pofida declarațiilor, Telestar Media deține și în prezent drepturile de emisie a posturilor de televiziune Canal 2 și Canal 3. Iar la începutul anului 2020, locul lui Oleg Cristal la Telestar Media a fost luat de Lilian Buștiuc, care a devenit în acte și administrator, și asociat unic. Buștiuc este și secretar al clubului de motocicliști Răzeșii Moldovei, organizație implicată în mai multe acțiuni de caritate.

RISE Moldova nu a reușit să obțină un comentariu de la Lilian Buştiuc.

Conform datelor Consiliului Audiovizualului, Buștiuc apare ca director executiv și la un alt post de televiziune – Canal 5. Cătălin Golban, administratorul și proprietarul companiei Media Content Distribution SRL, cea care deține drepturile de emisie a postului de televiziune Canal 5, a promis că Buștiuc va reveni cât mai curând posibil, lucru care nu s-a întâmplat.

De menționat că pe paginile web ale celor două posturi TV – Canal 2 și Canal 3, la rubrica „Date de contact” figurează în continuare General Media Group Corp. SRL, companie care deține drepturile de emisie pentru posturile Prime și Publika TV și care este controlată de oligarhul Vladimir Plahotniuc.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



NM a lansat o campanie de crowdfunding pe Patreon. Fiți complicele nostru

Acum, fiecare dintre voi, cititorii noștri, are ocazia să contribuie și să ne susțină activitatea, să ia parte la transformarea Moldovei. Vom continua să facem jurnalism corect în Moldova. Iar cu ajutorul vostru, vom putea să ne facem munca și mai bine. Vă propunem să alegeți una dintre cele 6 opțiuni prin care ne puteți susține. La rândul nostru, suntem gata să vă oferim toată recunoștința și mici surprize. Accesați linkul pentru a deveni complicele nostru. Și alegeți statutul care vi se potrivește: de la prieten până la președinte.

Susține NewsMaker.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: