zik.ua

Față-n față cu COVID. Cum a lovit coronavirusul în medicii din Moldova și din alte țări

Epidemia de coronavirus a devenit o încercare pentru toți, dar situația este deosebit de dificilă pentru medici și asistentele medicale care s-au pomenit față-n față cu un inamic nou. Și au luptat cu el, în pofida insuficienței de mijloace de protecție și de informații. Și continuă să lupte, chiar dacă sunt obosiți, iar unii colegi s-au retras după ce s-au îmbolnăvit. Cu ocazia Zilei lucrătorului medical, NM relatează, care este proporția medicilor din numărul total de bolnavi de COVID în Moldova și în alte țări.

Moldova

Potrivit datelor Ministerului Sănătății din 20 iunie, în Moldova s-au îmbolnăvit de COVID-19 2182 de lucrători medicali. Aceasta înseamnă peste 15,3 la sută din numărul total al persoanelor care s-au contaminat de coronavirus, sau fiecare al șaptelea pacient. Din acestea, 557 sunt medici, 865 – asistente medicale, 620 – personal auxiliar, 114 – felceri, 26 – farmaciști.

S-au însănătoșit 70% din medicii contaminați, 29% din ei continuă tratamentul și 1% (24 de persoane) au decedat.

Menționăm că acum o lună, numărul medicilor din totalul persoanelor care s-au îmbolnăvit de COVID era de aproape două ori mai mare. Conform datelor din 6 mai, din cele 4363 de persoane care s-au îmbolnăvit, 1055 erau lucrători medicali, adică fiecare al patrulea pacient.

Spania

Ultimele date despre numărul medicilor infectați din Spania au fost publicate pe 13 iunie. Până la data respectivă, în această țară s-au înregistrat 234,6 mii de cazuri de contaminare cu coronavirus. 52 de mii din acestea sau fiecare a patra persoană este colaborator al unei instituții medicale.

Ucraina

Conform datelor din 22 iunie, în Ucraina s-au înregistrat 37,2 mii de persoane contaminate de coronavirus, dintre care 6 mii sunt medici, sau fiecare al șaselea pacient.

Ungaria

Potrivit informațiilor din 2 iunie, în Ungaria s-au îmbolnăvit de coronavirus aproape 3,9 mii de persoane. Din acestea, 567 sunt lucrători medicali. Aceasta înseamnă fiecare al șaptelea pacient sau 14,8% din numărul total al celor care s-au îmbolnăvit.

Finlanda

Conform datelor din 9 iunie, în Finlanda s-au înregistrat 7 mii de cazuri de contaminare cu coronavirus, inclusiv 949 de lucrători medicali. Aceasta înseamnă fiecare a șaptea persoană din numărul total al celor contaminați.

România

Datele cu privire la numărul de lucrători medicali din România care s-au infectat au fost actualizate ultima oară la 16 iunie. Atunci, din aproape 23 de mii de persoane contaminate, 3 mii sau fiecare a opta erau medici.

SUA

Conform datelor din 21 iunie, peste 2,2 milioane de persoane din SUA au fost diagnosticate cu coronavirus, inclusiv 83,3 mii de lucrători medicali. Aceasta înseamnă 3,71% sau fiecare a 26-a persoană din numărul total al celor care s-au îmbolnăvit.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Glovo marchează 5 ani în Moldova prin lansarea primei ediții a Glovo Academy

Prima ediție a Glovo Academy a adus împreună antreprenori locali, oportunități de networking, speakeri cu experiență și povești de succes, într-un eveniment business modern și interactiv, desfășurat la Chișinău pe 24 octombrie. Evenimentul a adunat peste 50 de participanți, parteneri și reprezentanți ai mediului de afaceri din sectorul restaurantelor și serviciilor alimentare în Moldova și România, marcând astfel cinci ani de prezență Glovo pe piața locală.

Scopul acestei inițiative este de a sprijini digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, oferindu-le instrumente practice pentru a vinde, gestiona și dezvolta afacerile online. Glovo Academy face parte din inițiativa Glovo Local, o acțiune globală lansată în 2023 și implementată în țările în care compania își desfășoară activitatea, fiind acum prezentă și în Moldova. Prin acest program, partenerii beneficiază de instruire și vizibilitate, adaptate nevoilor fiecărei piețe.

În cadrul evenimentului, s-a vorbit despre evoluția Glovo ca lider de piață și partener strategic pentru afaceri, urmată de o nouă sesiune interactivă. Participanții au aflat despre principalele instrumente și indicatori operaționali pentru managementul performanței partenerilor. În același timp, Glovo Academy reprezintă o oportunitate valoroasă pentru întreprinderile mici și mijlocii de a învăța cum să-și maximizeze rezultatele de business, generând creștere.

Discuțiile au continuat cu prezentarea despre eficiența operațională și rolul echipei de suport Glovo, urmată de o sesiune de networking. De asemenea, au fost prezentate oportunitățile oferite de Glovo Partner Ads pentru dezvoltarea afacerilor. Eduard Grama (Cucurigo) și Lucian Florea (Fryday), parteneri Glovo, au împărtășit experiența de succes în urma parteneriatului cu platforma în Moldova și România. 

Glovo Moldova, una din cele mai accelerate creșteri din rețeaua Glovo

Glovo Moldova se află printre cele mai dinamice piețe din întreaga rețea Glovo. În ultimele 12 luni, s-a înregistrat o creștere cu 41% a numărului de comenzi la nivelul întregii aplicații, comparativ cu anul precedent. 

Participanții, reprezentanții IMM-urilor au subliniat rolul important al Glovo în dezvoltarea afacerilor lor, menționând că această colaborare contribuie la creșterea vânzărilor și la o relație mai strânsă cu clienții. Pentru mulți antreprenori, Glovo a devenit un partener de încredere, care îi încurajează să evolueze și să ofere o experiență de cumpărare tot mai bună cu fiecare an.

Partenerii observă o creștere constantă a comenzilor și conversiilor, având totodată acces la instrumente digitale moderne, precum utilizarea eficientă a publicității plătite și a campaniilor promoționale. Pentru aceștia, Glovo reprezintă un sprijin real în procesul de dezvoltare și digitalizare a afacerilor.

Astfel, compania sprijină afacerile mici și mijlocii atât prin îndrumare și resurse de învățare, cât și prin soluții practice. Prin Glovo Academy, antreprenorii locali din Moldova au acces la cursuri și ateliere practice despre marketing, management și folosirea tehnologiei pentru a-și face afacerile mai vizibile și mai eficiente. De asemenea, compania Glovo oferă soluții de finanțare prin microcredite și parteneriate locale, încurajând dezvoltarea și reziliența întreprinderilor mici. În acest mod, contribuie la consolidarea economiilor locale, susținând antreprenorii care aduc inovație și valoare în comunitățile din care fac parte.

Despre GlovoGlovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 22 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.  Mai multe informații despre Glovo sunt disponibile aici: https://about.glovoapp.com/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: