news.sky.com

Filmul unei nopți de groază. Noi detalii despre crima de noaptea trecută de la Hâncești

Poliția a publicat noi detalii despre crima și jafurile care s-au produs în noaptea de 18 februarie în satul Caracui, raionul Hâncești. Persoana care a murit este un bărbat de 44 de ani, care a fost găsit înjunghiat în zona gâtului.

Poliția a fost sesizată la ora 02.30, de o femeie de 37 de ani din localitatea Caracui, care a anunțat că o persoană necunoscută a pătruns în locuința sa, cu un obiect ascuțit, a amenințat-o cu răfuială fizică și a cerut bani. Fiind speriată, femeia i-a dat cei aproximativ 600 de lei pe care îi avea în portofel.

După înregistrarea apelului, poliția s-a deplasat la domiciliul femeii. Aceasta le-a spus oamenilor legii că cel care a intrat în casa ei și a cerut bani era un tânăr de aproximativ 16-17 ani, îmbrăcat în geacă întunecată cu dungi reflectorizante.

În timp ce căutau suspectul, polițiștii au observat, într-o gospodărie, că poarta și ușa locuinței erau deschise. În interior, au depistat cadavrul unui bărbat de 44 de ani cu o plagă de cuțit în regiunea gâtului.

Între timp, serviciul de gardă al Inspectoratului de poliție Hîncești a mai înregistrat un apel telefonic de la un bărbat de 52 de ani, care a anunțat că, în locuința tatălui său de 82 de ani, a pătruns un tânăr care l-a agresat fizic și i-a cerut bani.

Din declarațiile bătrânului, polițiștii au stabilit că acesta a fost agresat fizic, totodată, fiindu-i aplicată o lovitură cu cuțitul în regiunea capului. Bătrânul a beneficiat de ajutor medical, viața acestuia fiind în afara pericolului. La fel, bătrânul a descris semnalmentele agresorului și hainele în care acesta era îmbrăcat, precizând că îl cunoaște pe cel care a intrat în locuința sa.

Aflați la domiciliul bărbatului de 82 de ani, polițiștii au fost telefonați pentru a se deplasa la domiciliul unei femei de 77 de ani, în domiciliul căreia a pătruns un tânăr care a maltratat-o, cerându-i bani. Văzând că nu poate obține nimic, agresorul a lăsat femeia și a plecat într-o direcție necunoscută.

În prezent, femeia este internată în spital pentru îngrijiri medicale.

Ulterior, în timpul cercetărilor, polițiștii au observat, în spatele unei case, o persoană cu semnalmentele descrise, care încerca să se ascundă.

Acesta s-a dovedit a fi un tânăr de 17 ani, locuitor al satului Caracui, în stare avansată de ebrietate. Acesta și-a recunoscut vina parțial, iar în timpul percheziției corporale, asupra acestuia au fost depistați și ridicați banii, care ar aparține victimelor.

Ulterior, în timpul documentării celor patru cazuri, poliția a mai primit un apel telefonic, în care s-a comunicat că tânărul a pătruns în casa unui bărbat de 71 ani pe care, la fel, l-a amenințat cu un cuțit și i-a cerut bani. Victima i-a dat agresorului 1500 de lei.

Pe toate aceste cazuri au fost inițiate cauze penale în cadrul cărora vor fi stabilite toate circumstanțele, dar și complicitatea altor persoane la săvârșirea infracțiunilor.

Tânărul a fost reținut pentru 24 de ore și urmează a fi cercetat penal pentru ”Tâlhărie” și ”Omor intenționat”.

Potrivit legii, acesta riscă până la 15 ani de privațiune de libertate.

Precizăm că, inițial, poliția a anunțat despre reținerea a doi suspecți – unul de 16 și altul de 17 ani. Am solicitat informații suplimentare despre al doilea minor. Ofițerul de presă al IP Hâncești, Cristina Vicol, a precizat că este vorba despre un singur bănuit.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Imagine simbol/Igor Grosu/Facebook

Mii de euro pentru reclamă pe Facebook. Vlah, Năstase, Furtună, PAS și Guvernul – în topul celor care investesc în promovare

În ultimele 30 de zile, partide, politicieni, instituții publice și organizații din Republica Moldova au cheltuit zeci de mii de euro pentru promovarea conținutului sponsorizat pe Facebook, arată datele Meta.

Cea mai mare sumă a fost cheltuită de Partidul „Inima Moldovei”, condus de fosta bașcană a Găgăuziei, Irina Vlah. Formațiunea a investit peste 6.200 de euro în promovarea a 116 postări sponsorizate. Irina Vlah a sponsorizat și de pe pagina sa oficială peste 50 de postări, pentru care a achitat peste 3.000 de euro. Majoritatea materialelor promovate vizează protestele anti-guvernare pe care partidul le organizează – manifestații despre care autoritățile afirmă că ar fi coordonate din afara țării.

Pe locul doi în clasamentul cheltuielilor se află fostul lider al Platformei DA, Andrei Năstase, care și-a anunțat candidatura ca independent pentru alegerile parlamentare. El a investit aproape 6.000 de euro pentru 55 de reclame sponsorizate, cu mesaje preponderent electorale – în care își anunță candidatura sau își expune viziunile despre viitorul Republicii Moldova. Asta, deși campania electorală oficială nu a început încă.

În topul celor care au investit în promovarea online se regăsește și Partidul „Moldova Mare”, condus de fosta procuroare anticorupție Victoria Furtună, asociată în mai multe investigații jurnalistice cu oligarhul fugar Ilan Șor. Formațiunea a cheltuit peste 3.800 de euro pentru 34 de postări sponsorizate, în care promovează, în principal, mesaje anti-guvernamentale și, uneori alarmiste, precum: „Moldova își pierde suveranitatea” sau „Moldova rămâne fără apă”.

Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS), aflat la guvernare, a plătit peste 3.300 de euro pentru 123 de postări sponsorizate de pe pagina sa oficială. În plus, mai multe organizații teritoriale, inclusiv PAS Chișinău, au avut propriile campanii de promovare. PAS Chișinău a investit aproape 2.000 de euro, în timp ce alte filiale au cheltuit în jur de 100 de euro fiecare. În general, PAS a promovat candidații formațiunii la parlamentare, miniștri, membri ai Guvernului care promovează reușitele guvernării.

Nu doar partidele și politicienii au fost activi în acest sens. Guvernul Republicii Moldova a investit peste 2.500 de euro pentru 32 de postări. Ministerul Educației a cheltuit peste 700 de euro pentru 20 de postări, iar Ministerul Infrastructurii – aproape 350 de euro pentru 12 postări. Majoritatea materialelor promovate vizează proiectele guvernamentale, inclusiv cele din cadrul programului „Satul European”, inițiative pentru tineri și realizări recente ale executivului.

Și liderii instituțiilor publice au sponsorizat mesaje: premierul Dorin Recean a plătit aproape 1.000 de euro pentru 12 postări; președintele Parlamentului și liderul PAS, Igor Grosu, a cheltuit peste 460 de euro pentru 18 postări; iar primarul capitalei și liderul MAN, Ion Ceban, a investit aproape 400 de euro pentru 19 postări sponsorizate.

De menționat că o parte considerabilă din aceste sume a fost direcționată către promovare cu tentă electorală, deși campania oficială pentru alegerile parlamentare din toamnă va începe abia pe 29 august.”

Conform politicii Meta, reclamele ce vizează teme politice sau de interes public sunt incluse într-o bibliotecă publică, care conține informații despre sursa finanțării, bugetul și numărul de afișări.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: