Gara feroviară din Ocnița riscă să rămână cu un singur angajat după ce restul muncitorilor au depus cereri de demisie, scrie TVN. Oamenii au spus că dacă până pe 3 februarie nu-și vor ridica bani vor fi nevoiți să-și găsească un alt post de muncă. Zilele trecute, întreprinderea Calea Ferată din Moldova raporta că are restanțe salarie față de aproape 5 mii de angajați. Restanțele, a adăugat întreprinderea, depășesc cifra de 156 de milioane de lei.
„Oamenii nu au salarii, nu au pe ce trăi. Reținerile salariale sunt deja de jumătate de an. Acum ele se achită сu două luni întârziere”, a comunicat un angajat.
„Noi care stăm aici nu am furat, noi suntem săraci, nici nu am trăit bine, dar acum în general nu avem cum să trăim”, a spus un alt angajat.
„Să trimiți dimineața copiii la școală, ceva trebuie să le dai în ghiozdan. La școală cer a lor, la grădiniță tot așa. Omul dimineața se pregătește pentru lucru. Ce să pună în geantă? Noi nu suntem luați în serios. Parcă am fi oameni de sortul 3. Dar ne scuzați, robia s-a terminat de mult”, a comunicat un alt angajat.
***
Pe 23 ianuarie curent, întreprinderea „Calea Ferată din Moldova” a emis un comunicat în care a menționat că „traversează un proces de reorganizare”. Totodată a raportat că are restanțe salarie, formate în perioada august-decembrie 2024, față de aproape 5 mii de angajați. Restanțele, a adăugat întreprinderea, depășesc cifra de 156 de milioane de lei. Precizările erau făcute la doar o zi după ce Federația Sindicală a Feroviarilor a anunțat că va organiza proteste în februarie „dacă până la sfârșitul lunii ianuarie nu vor fi identificate soluții concrete” la tema salariilor. Detalii AICI.
În aceeași zi, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova a emis un comunicat. Secretarul de stat al ministerului Mircea Păscăluță a spus că „CFM este o întreprindere strategică pentru Moldova, iar Ministerul este ferm angajat să contribuie prin politicile sale la redresarea situației”. El a adăugat că „există deja un plan concret, bazat pe două direcții esențiale, pentru a transforma CFM într-o companie modernă și sustenabilă”. „În ultimele luni, au fost făcuți pași pentru a stabiliza situația. Primul fiind un audit complet, pentru a identifica sursa problemelor și am inițiat un proces de reorganizare care să facă CFM mai eficientă și mai transparentă. Deși aceste schimbări nu sunt ușoare ele sunt necesare pentru a salva întreprinderea. Un alt pas important este atragerea de investiții pentru modernizarea infrastructurii și a trenurilor, astfel încât CFM să devină un partener de încredere atât pentru călători, cât și pentru economia țării”, a menționat el.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!