ZUMAPRESS / Global Look Pres

Gazprom a oprit furnizarea de gaze către Letonia. În total, 12 țări UE au fost lipsite parțial sau complet de gazul rusesc

Concernul rus Gazprom a oprit furnizarea de gaze către Letonia astăzi, 30 iulie. Compania a explicat acest lucru prin „încălcarea condițiilor de retragere a gazelor de către Letonia”. Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat în ediția portugheză a Diario de Noticias că Rusia a încetat complet sau parțial să furnizeze gaze către 12 state UE, scrie NM.

„Astăzi, Gazprom a oprit furnizarea de gaze către Letonia, ca parte a cererii din iulie, din cauza încălcării condițiilor de retragere a gazelor”, a scris Gazprom pe canalul său Telegram.

Compania de gaze Latvijas Gaze a anunțat că a început să cumpere gaz rusesc printr-un intermediar. Potrivit șefului companiei, Aigars Kalvitis, Letonia nu poate cumpăra gaz direct de la Gazprom, deoarece plata este în ruble, iar intermediarul, care nu este numit din cauza secretelor comerciale, vinde gaz cu euro, conform ediției letone lrt.lt.

Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a remarcat într-un interviu că Rusia a încetat deja, parțial sau complet, furnizarea de gaze către 12 țări UE.

„Trebuie să ne pregătim pentru noi întreruperi sau chiar pentru o oprire completă a furnizării de gaze rusești. Sunt convinsă că spiritul de unitate și solidaritate care ne-a ajutat să rezistăm pandemiei va depăși și aceste dificultăți”, a spus șefa Comisiei Europene.

Ea a subliniat necesitatea de a diversifica sursele de aprovizionare.

„Acum, UE se îndreaptă către parteneri energetici mai de încredere. Avem deja volume record de transporturi de gaz natural lichefiat (GNL) din Statele Unite. Și primim din ce în ce mai mult gaz din Norvegia, Golful Persic, Algeria sau Marea Caspică. Din ce în ce mai multe țări din întreaga lume își măresc producția”, a spus von der Leyen.

Anterior, Rusia a oprit furnizarea de gaze către Bulgaria, Polonia, Finlanda, Țările de Jos și alte țări.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: