Incendiu într-un spital din Rusia. Focul a curpins o secție unde erau tratați pacienți cu COVID-19

Trei persoane au murit în urma unui incendiu care s-a produs în noaptea de 9 iunie într-un spital din orașul Reazan, Rusia. Flăcările au izbucnit în secția Reanimare, scrie Novaya Gazeta.

Potrivit primelor informații, victimele s-au intoxicat cu dioxid de carbon. Una dintre acestea a murit în ambulanță. Alți 11 oameni au avut de suferit, inclusiv o asistentă medicală care ajuta pacienții să iasă din clădire. Agenția TASS scrie că femeia a suferit arsuri pe 75% din suprafața corpului.

Pompierii au fost alertați la ora 3:36. Totul s-a întâmplat într-un salon unde erau tratați pacienții infectați cu coronavirus. Salvatorii au evacuat 35 de persoane.

Potrivit TASS, flăcările au pornit de la un aparat pentru ventilația artificială a plămânilor. Oamenii legii au inițiat un dosar penal pentru „ucidere din culpă”.

***

Pe parcursul ultimului an, au izbucnit mai multe incendii în secțiile unde erau tratați pacienți infectați cu coronavirus. Astfel, la începutul lunii mai, cel puțin 18 pacienți infectați cu coronavirus au decedat în urma unui incendiu care s-a produs într-un spital din statul Gujarat, India.

În aprilie, peste 80 de oameni au murit din cauza unui incendiu care s-a produs într-un spital din Irak.

La fel, patru oameni au murit în urma unui incendiu care s-a produs în noaptea spre 4 februarie într-un spital de boli infecțioase din regiunea Zaporojie, Ucraina.

Iar în România, s-au produs două incendii la diferență de doar câteva luni, în două spitale unde erau tratați pacienți infectați cu COVID-19. Tragediile sau produs în luna februarie 2021 și noiembrie 2020.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: