newscientist.com

Institutul Oncologic, obligat să plătească aproximativ 180 de mii de lei unei paciente. Medicii au operat un țesut sănătos, în loc să înlăture o tumoare

Curtea Supremă de Justiție a obligat Institutul Oncologic să plătească aproximativ 180 de mii de lei unei familii, informează sanatateainfo.md. Potrivit sursei citate, medicii oncologi au stabilit că pacienta are o tumoare osoasă care trebuie înlăturată. După ce intervenția chirurgicală a fost efectuată, medicii au confirmat că operația a avut loc cu succes. Ulterior s-a constat că tumoarea nu a fost înlăturată, iar locul operației a avut loc lângă tumoare.

În decembrie 2010, o fată de 14 ani a fost internată la Institutul Oncologic din capitală. Medicii au constat că aceasta are o tumoare osoasă. După operație, pacienta a fost externată, iar medicii au confirmat că intervenția a avut loc cu succes. Totuși, acesta a început să se simtă tot mai rău, iar după o perioadă n-a mai putut merge. Peste șase luni, mama copilului s-a adresat la medicii din Federația Rusă, care au constat că tumoarea nu a fost înlăturată. În iulie 2011, pacienta a fost operată în Rusia, iar intervenția a fost reușită. În septembrie 2011, mama pacientei a depus o plângere la Ministerul Sănătății, care a refuzat să o ia în seamă.

Ulterior, părinții copilului au solicitat un examen medico-legal în Republica Moldova și în Rusia. Astfel, Centrul de Medicină Legală din Chișinău a constat că „devierile menționate nu pot fi calificate ca erori medicale sau ca un rezultat al unei intervenții chirurgicale greșite, de vreme ce medicii operează fără a putea vizualiza direct locul”. Pe de altă parte, experții din Federația Rusă au constatat că „deși intervenția chirurgicală din 27 decembrie 2010 a fost efectuată corect din punct de vedere tehnic, totuși, din cauza faptului că tumoarea nu a fost lichidată integral, operația se consideră ineficientă”.

În baza acestor expertize, familia pacientei s-a adresat în judecată și a solicitat despăgubiri în valoare de 200 mii de lei. Astfel, judecătoria Comrat a dispus achitarea doar a 50 mii de lei, iar Curtea de Apel Cahul a menținut decizia primei instanțe.

Într-un final, Colegiul Civil, Comercial şi de Contencios Administrativ lărgit al Curţii Supreme de Justiţie a obligat Institutul Oncologic să plătească familiei pacientei 43 000 de lei drept prejudicii materiale, 100 000 de lei drept prejudiciu moral și peste 34 000 de lei pentru cheltuielile suportate pentru expertizele medico-legale. Instituția va acoperi și cheltuielile de judecată în valoare de 1 400 de lei.

Menționăm că decizia este irevocabilă.

Pentru mai multe știri abonați-vă la pagina noastră de Facebook

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Getty Images/imagine simbol

Întârziere de peste 28 de ore. Pasagerii zborului Paris–Chișinău pot solicita o compensație de 400 euro

Zborul de pe ruta Paris–Chișinău, care a suferit o defecțiune tehnică la aeronavă, a înregistrat o întârziere de peste 28 de ore. Cei 189 de pasageri ai cursei au dreptul să solicite o compensație în valoare de 400 de euro. Informația a fost comunicată de Autoritatea Aeronautică Civilă, care a anunțat că decolarea noii aeronave, identificată de operatorul aerian, a fost programată pentru ora 14:20, ora locală Paris. Astfel, ținând cont de cele comunicate de Autoritate, zborul ar fi trebuit deja să decoleze.

Autoritatea Aeronautică Civilă a precizat că zborul care a înregistrat întârzieri este operat de SkyUp Malta.

„Zborul întârziat Paris–Chișinău urmează să decoleze în aproximativ 40 de minute, (14:20 ora locală Paris) având la bord 189 de pasageri”, au comunicat reprezentanții Autorității Aeronautice în jurul orei 15:00.

Reprezentanții Autorității au mai spus că „întârzierea este de peste 28 de ore, iar potrivit reglementărilor în vigoare privind drepturile pasagerilor, aceștia pot solicita o compensație în valoare de 400 euro per pasager, având în vedere distanța ortodromică”. „De asemenea, în astfel de situații, operatorul are obligația de a asigura hrană, băuturi, cazare și transport pentru pasagerii afectați. În cazul în care nu li s-au oferit aceste servicii, pasagerii sunt încurajați să se adreseze cu o petiție Autorității Aeronautice Civile”, au declarat reprezentanții instituției.

Amintim, cu câteva ore în urmă, la ora 11:04, reprezentanții Autorității Aeronautice Civile anunțau că un zbor de pe ruta Paris–Chișinău înregistrează o întârziere semnificativă din cauza unei defecțiuni tehnice la aeronavă. Instituția preciza că operatorul aerian a identificat deja o altă aeronavă, iar îmbarcarea pasagerilor „urmează să înceapă în scurt timp”.

Ai zbor întârziat, anulat sau bagaj pierdut? Vezi aici drepturile pasagerilor avia.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: