UPDATE Ion Ceban: „Nu este de ajuns că s-au luat rutele cele mai profitabile, noi încă le dăm bani pentru asta”. Reacția lui Iurie Topală
Full Article 3 minutes read

UPDATE Ion Ceban: „Nu este de ajuns că s-au luat rutele cele mai profitabile, noi încă le dăm bani pentru asta”. Reacția lui Iurie Topală

Primarul de Chișinău, Ion Ceban s-a arătat nemulțumit de faptul că ruta urbană nr. 23, dar și rutele 10 și 28 sunt gestionate de către doi agenți economici privați. Mai mult, municipalitatea le oferă subvenții anuale de câte 6 și 11 milioane de lei. Declarațiile au fost făcute astăzi, 30 decembrie după ședința serviciilor primăriei Chișinău.

„La moment avem trei rute: una urbană și două rute suburbane. Acolo activează transportatori privați. Este vorba de ruta urbană nr. 23. Compania care activează este „Valindicom” SRL, iar ruta 10 și 28 este „Ruta Prim” SRL. Contractul cu „Valindicom” a fost încheiat în 2014, iar ruta 10 și 28 în 2013”, a explicat șeful adjunct al Direcției transport public și căi de comunicație, Lilian Copaci.

Mai mult, funcționarul a comunicat faptul că agenții economici beneficiază de subvenții de milioane din partea primăriei Chișinău. „La ruta 23 în jur de 11 milioane anual, iar la ruta 10 și 25, câte 5,5-6 milioane anual”, a declarat Copaci.

Primarul de Chișinău, Ion Ceban s-a arătat nemulțumit de faptul că cele mai profitabile rute sunt gestionate de către agenți economici privați, iar primăria le mai oferă și subvenții.

„Acesta este un dezastru. Cineva a luat rutele profitabile de la municipalitate: 23, 10, 122. Cine stă în spate? Topală Iurie stă în spate”, a spus Ceban. „Nu este de ajuns că s-au luat rutele care sunt cele mai profitabile, noi încă le dăm bani pentru asta. Aflăm scheme de genul ăsta una dupa alta. Am rugat să fie ridicat dosarul să ne informăm”, a mai declarat edilul capitalei.

La rândul său, Iurie Topală a declarat pentru NM că a scris anterior mai multe scrisori autorităților prin care a cerut să fie sistată activitatea celor două rute de autobuz pe care le gestionează „Ruta-Prim” pentru că activează în pierdere.

„Demult compania a scris scrisori ca să rezilieze contractul și la rugămintea primăriei noi mai activăm în continuare. Compania a avut o ședință cu lucrătorii parcului și cu primăria, și au spus să mai ție până ce ei vor găsi o soluție”, a declarat Iurie Topală. „Ruta 28 și 10 este una dintre cele mai rele. Nu știu de unde s-a luat că sunt cele mai bune. Eu am avut rută 22 bună și am închis-o demult. Eu sunt gata să-i dau gratis autobuzele să le întrețină el, fără subvenție. Eu cauza o cunosc destul de bine, știu ce înseamnă transport și cu șmecherii nu mă ocup”, a mai spus Topală.

Potrivit lui Copaci, rutele sus-menționate activeză în regimul Parcului Urban de Autobuze, iar tariful este cel aprobat de către Consiliul Municipal. De asemenea, autobuzele care activează pe aceste rute au fost produse în anul 2005-2006.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: