probatiune.gov.md

Litvinenco l-a suspendat din funcție pe șeful Inspectoratului Național de Probațiune. Cum argumentează

Directorul Inspectoratului Național de Probațiune Andrei Iavorschi a fost suspendat din funcție. Anunțul a fost făcut de ministrul Justiției Sergiu Litvinenco, menționând că decizia a fost luată urmare a demersului Procuraturii Anticorupție care a inițiat urmărirea penală în privința lui Iavorschi.

Andrei Iavorschi a fost suspendat din funcție astăzi, 15 iulie. Litvinenco spune că acesta ar fi trebuit să-și dea demisia încă de la inițierea cauzei penale pentru a nu prejudicia imaginea instituției.

„El a preferat, însă, să se țină de funcția în care a fost propulsat de către regimul Plahotniuc, în decembrie 2018. Din câte îmi amintesc, prima sa „realizare” de la accederea în funcția de director al Inspectoratului Național de Probațiune, chiar înaintea alegerilor parlamentare din februarie 2019, a fost să contribuie plenar la obținerea certificatului de integritate de către Ilan Șor”, a scris ministrul Justiției, pe Facebook.

Totodată, Livtinenco a menționat că ceea ce a comunicat nu anulează principiul prezumției nevinovăției.

„M-am referit doar la integritatea pe care trebuie să o aibă orice funcționar sau persoană cu demnitate publică”, a conchis Litvinenco.

Ziarul de Gardă scrie că Iavorschi este acuzat că ar fi cauzat Inspectoratului daune, exprimate în cheltuielile suportate pentru executarea unor clauze contractuale, în valoare totală de aproximativ 676 259 de lei.

Fiind în funcția de director și având obligația de a asigura utilizarea eficientă a resurselor financiare a Inspectoratului, în perioada anilor 2019-2022, Iavorschi ar fi încheiat din numele instituției, mai multe contracte privind achiziționarea unor bunuri și servicii de valoare mică, fără ca acestea să fie planificate.

Totodată, Iavorschi ar fi încheiat cu o companie de telefonie mobilă, contracte de valoare mică, în sumă totală de 293 380 de lei, iar aceste acțiuni ar fi făcut Inspectoratul să suportate „cheltuieli neîntemeiate” în sumă totală de 203 153 de lei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: