EPC Moldova

Macron nu exclude trimiterea de trupe terestre în Ucraina. Și menționează Moldova drept țintă a Rusiei

Lideri din circa 20 de țări au convenit asupra creării unei noi coaliții care va fi responsabilă de furnizarea de rachetă cu rază lungă de acțiune și muniții Ucrainei, care se confruntă cu invazia rusă. Precizarea a fost făcută de președintele Franței Emmnauel Macron în cadrul unei conferințe de presă la Paris, pe 26 februarie. Macron a precizat că liderii au stabilit și cinci acțiuni pe care le vor întreprinde. Printre ele – apărarea Republicii Moldova, care este „amenințată direct” de o contraofensivă rusă în Ucraina.

Aproximativ douăzeci de șefi de stat și de Guvern, majoritatea europeni, s-au întâlnit pe 26 februarie, la Palatul Eysee de la Paris, la inițiativa lui Emmanuel Macron. Reuniunea a avut drept scop reafirmarea sprijinul pentru Kiev. Macron a făcut apel la Europa să „sară împreună” în fața Rusiei, în timp ce Congresul SUA blochează sprijinul financiar pentru Ucraina.

În timpul unei conferințe de presă, susținută după reuniune, Macron a anunțat crearea unei noi coaliții care va aproviziona Ucraina cu rachete cu rază lungă de acțiune și muniții. De care anume – nu s-a specificat.

În paralel, liderul de la Paris a enumerat cinci categorii de acțiuni asupra cărora s-a ajuns la un consens în cadrul reuniunii:

– apărare cibernetică;

– producția comună de arme, capacități militare și muniții în Ucraina;

– protecția țărilor direct amenințate de o ofensivă în Ucraina, cum ar fi Moldova;

– capacitatea de a sprijini Ucraina la granița sa cu Belarus cu forțe nemilitare;

– operațiuni de deminare.

De asemenea, președintele francez nu a exclus posibilitatea ca Occidentul să trimită trupe terestre în Ucraina, pentru a obține victoria împotriva Rusiei.

În prezent, nu există un consens în ceea ce privește trimiterea de trupe terestre într-o formă oficială și aprobată. Dar nimic trebuie exclus. Vom face tot ce este necesar pentru a ne asigura că Rusia nu poate câștiga acest război. Înfrângerea Rusiei este necesară pentru securitate și stabilitate în Europa”, a declarat el.

În același timp, Macron a subliniat că aliații Ucrainei „nu luptă cu poporul rus”, ci „pur și simplu nu vor să-l lase să câștige în Ucraina”.

Totuși, în timpul unor declarații de presă, după reuniunea de la Paris, premierul olandez Mark Rutte a declarat că subiectul trimiterii de trupe terestre în Ucraina nu a figurat pe ordinea de zi.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

 

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: