privesc.eu

Menținerea reducerii de 50% la plata accizului pentru maşinile hybrid și reintroducerea prețului minim la țigări. Ce alte amendamente propune PAS

Deputații fracțiunii parlamentare a Partidului „Acțiune și Solidaritate” propun reintroducerea prețului minim la țigări, menținerea accizei de 50 la sută pentru importul mașinilor hybrid, precum și alte amendamente la legea bugetului de stat și politica bugetar – fiscal pentru anul 2020, care urmează să fie examinate de către parlament în lectura a doua. Inițiativele au fost expuse astăzi, 12 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă. 

Printre acestea se numără:

– reintroducerea preţului minim la ţigări (măsura există în prezent, însă proiectul votat în prima lectură exclude prevederea);

– alocarea mijloacelor financiare pentru programe de instruire a minorităților naționale în limba română;

– deschiderea de consulate, inclusiv la Montreal, Torino, Bologna, Chicago;

– reconstrucția sediului Avocatului Poporului;

– implementarea conceptului de e-parlament, pentru ca voturile fiecărui deputat să fie cunoscute;

– menţinerea reducerii de 50% la plata accizului pentru maşinile hybrid, importate în Republica Moldova (proiectul votat în prima lectură exclude această reducere);

– simplificarea utilizării facturilor electronice;

– reintroducerea premiului anual pentru bugetari;

– revenirea la programul „Ajutor la contor”, care presupune compensații de 50 de lei lunar pentru pensionari, la facturile pentru energie electrică;

– majorarea indemnizaţiilor lunare pentru întreţinerea copiilor cu 100 de lei până la 2 ani, pentru persoanele neasigurate și până la 3 ani pentru cele asigurate.

Fostul ministru al Finanțelor, Natalia Gavrilița, a precizat că aceste amendamente sunt în beneficiul cetățenilor Republicii Moldova și și-a exprimat speranță ca actualul guvern le va susține.

Amintim că ieri, 11 decembrie, deputații din fracțiunea parlamentară PPDA au propus peste 20 de amendamente la legea bugetului de stat pentru anul viitor, inclusiv reducerea bugetului președinției, planificat pentru anul viitor, de la 35 de milioane de lei, la 17 milioane de lei.

Cheltuielile suplimentare ar urma să fie acoperite în cazul în care majoritatea deputaților ar accepta aplicarea unui moratoriu asupra așa-numitei „legi a miliardului”.

 

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: