Andrei Mardari / NewsMaker

Ministrul Sănătății contestă raportul Curții de Conturi: „Nicio doză de vaccin nu a fost și nu poate fi administrată cu termen expirat”

Ministrul Sănătății Ala Nemerenco dă asigurări că informația potrivit căreia în Moldova ar fi fost administrate vaccinuri anti-Covid cu termen expirat sunt false. Într-un mesaj publicat pe 16 decembrie pe pagina sa de Facebook, oficialul a explicat că, potrivit procedurii, toate serurile expirate sunt retrase imediat din sala de imunizare. Prin urmare, nicio doză de vaccin nu putea fi administrată în acest fel.

Ala Nemerenco a remarcat că raportul Curții de Conturi a produs un efect negativ în societate, slăbind încrederea în vaccin.

„Probabil fără nicio rea intenție, dar Curtea de Conturi și-a adus astăzi contribuția personală la crearea unor suspiciuni cu referire la corectitudinea realizării procesului de vaccinare și mai mult adâncind prăpastia între încrederea moldovenilor în vaccin și efortul depus de noi, medicii, în a o construi. Cu așa abordări neprofesioniste o să finalizăm cu pandemia în spațiul nostru mioritic exact prin 2050”, a menționat ministrul.

Șefa Ministerului Sănătății a explicat că respectarea cerințelor privind administrarea vaccinurilor în termeni stricți este monitorizată atât de instituțiile medico-sanitare care realizează vaccinarea, cât și de Agenția Națională pentru Sănătate Publică (ANSP).

„Vaccinurile expirate, conform procedurilor, sunt retrase imediat din sala de vaccinări și nu se pot încurca nici prin eroare. Curtea de Conturi a făcut astăzi niște constatări presupuse bazându-se pe datele extrase din Registrul de Evidență a Vaccinării pentru perioada 30.05 – 31.08.2021, când s-au realizat cele mai multe vaccinări, inclusiv maratoane de vaccinare. Nicio doză de vaccin nu a fost și nu poate fi administrată cu termen expirat, iar colectarea și introducerea, uneori întârziată a datelor despre dozele de vaccin nu au nimic comun cu însăși administrarea dozei”, a argumentat Nemerenco.

Ministrul a argumentat că, la acel moment, sistemul de evidență informațional nu era suficient de dezvoltat că să evite erorile tehnice de înregistrare, în special când se înregistrau mii de vaccinuri de o instituție intr-o zi.

„Aceste informații au fost prezentate de către colegi Curții de Conturi și la etapa de examinare a raportului, și în cadrul ședinței de prezentare a acestuia. Ne exprimăm în continuare dezacordul față de interpretările eronate expuse în raport. Mai mult, informăm că nici într-un registru de evidență nu se regăsesc date care ar confirma concluziile Curții de Conturi”, a adăugat Ala Nemerenco și a adăugat că în competențele Curții de Conturi nu intră astfel de atribuții cum este verificarea procedurilor clinice.

Reacția vine după ce, pe 16 decembrie, Curtea de Conturi a anunțat că ar fi fost administrate circa 7000 de doze de vaccin cu termenul de valabilitate expirat. Mai mult, conducerea instituției a acuzat Ministerul Sănătății de „management defectuos și insuficiența controalelor-cheie”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Orange este cel mai iubit brand din Moldova, conform studiului LOVEMARK 2025

Aprecierea oamenilor este cea mai prețioasă recunoaștere pe care o poate primi un brand, iar studiul independent LOVEMARK 2025 confirmă: Orange este cel mai iubit brand din țară.

Realizat pe un eșantion reprezentativ, studiul a analizat peste 7 800 de opinii referitoare la produse și servicii din 15 categorii. Orange Moldova a obținut 75,5 pe Lovemark Index – cu 16 puncte peste media pieței. Rezultatele arată că moldovenii aleg Orange pentru conectivitatea performantă și serviciile inovatoare, dar și pentru valori precum încrederea, respectul și apropierea față de oameni.

Olga SURUGIU, CEO Orange Moldova:

„Un brand este iubit atunci când oamenii se regăsesc în valorile lui. Rezultatul studiului ne impulsionează la mai multă deschidere și la o atenție sporită la nevoile reale ale clienților. Înseamnă oferte care au sens pentru toată familia, experiență simplă și utilă în aplicația My Orange, acces digital în școli și în comunități rurale, programe pentru femei care își caută o nouă direcție profesională, pentru copii curioși și pentru seniori care merită să rămână conectați. Dragostea comunității este răspunsul cel mai clar că drumul ales, cel în care performanța și responsabilitatea se susțin reciproc, este cel corect.”

Astăzi, Orange Moldova înseamnă mai mult decât o rețea. Înseamnă inovație, experiențe digitale de top și servicii de calitate pentru peste 2 milioane de clienți din toată țara. Vocea brandului Orange în Moldova este amplificată și de apartenența la Grupul Orange – unul dintre liderii globali în telecomunicații și servicii digitale, prezent în 26 de țări. 

Dragostea pentru brand se construiește prin fapte

Compania este iubită nu doar pentru calitatea serviciilor, ci și pentru contribuția constantă la dezvoltarea societății. Fundația Orange investește în proiecte de educație digitală, sport, cultură, sănătate și incluziune socială. Doar în ultimii ani, sute de profesori, mii de elevi și numeroase comunități au beneficiat de programele educaționale și de infrastructura digitală susținută de Orange, ajungând la peste 600.000 de beneficiari din întreaga țară.

De asemenea, prin programul de voluntariat „Ne Pasă”, peste 11% dintre angajații Orange aleg anual să dedice timp cauzelor sociale, contribuind direct la schimbări pozitive în comunități.

Studiul LOVEMARK 2025 a fost realizat de compania XPLANE Market Research, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Cercetarea a fost derulată printr-o metodologie mixtă, 50% interviuri telefonice (CATI) și 50% chestionare online (CAWI), și a analizat peste 7 800 de opinii despre branduri din 15 categorii de produse și servicii – de la telecomunicații și supermarketuri, până la bănci, farmacii și produse de consum zilnic. Studiul oferă o perspectivă unică asupra poziției brandurilor în mintea și inima consumatorilor din Republica Moldova.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2,6 milioane de clienți sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: