Moldova a preluat pentru prima dată președinția NALAS. Mesajul Maiei Sandu la deschiderea reuniunii anuale

Președinta țării Maia Sandu a participat pe 13 aprilie la deschiderea Reuniunii anuale a Adunării Generale a Rețelei Asociațiilor Autorităților Locale din Europa de Sud-Est (NALAS). În acest an, țara noastră a preluat pentru prima dată președinția NALAS.

Șefa statului a atras atenția că, în această regiune, oamenii se confruntă de cele mai multe ori cu aceleași provocări, însă au și aspirații comune, și anume apropierea de familia europeană a națiunilor și crearea unor condiții de viață europene pentru cetățeni.

„Scopul nostru comun este să construim comunități puternice și prospere, unde oamenii au oportunități de angajare, acces la apă, canalizare, servicii de sănătate și educație. Din țara noastră pleacă prea mulți cetățeni în căutarea unei vieți mai bune. Ne dorim ca oamenii să rămână în țară, iar cei care au plecat să se întoarcă. Știm că pentru a atinge un asemenea obiectiv trebuie să construim Europa acasă. Visul nostru este să creăm sate și orașe europene aici, în Moldova”, a menționat Sandu.

Președinta țării a precizat că, pentru a atinge acest scop, trebuie asigurat acces echitabil la finanțare publică pentru toate comunitățile, lucru care încă lipsește în Moldova din cauza deciziilor politice uneori iresponsabile. Totodată, Maia Sandu consideră că este esențială descentralizarea fiscală.

„Majoritatea comunităților au bugete anuale care constituie mai puțin de 10% din costurile unui proiect de alimentare cu apă. Astfel, comunitatea locală trebuie să aștepte cel puțin 10 ani pentru a asigura alimentarea cu apă a locuitorilor. Programul „Satul European” la care lucrăm constituie o inițiativă de a combina diverse fonduri și de a simplifica regulile de finanțare, așa încât să crească echitatea și accesul comunităților la finanțare pentru proiecte de dezvoltare locală. De asemenea, ne dorim ca acest fond să sprijine deschiderea afacerilor la nivel local”, a mai spus șefa statului.

Aceasta a precizat că, din cauza crizei pandemice, programul a fost amânat, însă speră că va fi lansat în curând, împreună cu programul de recuperare economică a țării.

NALAS este o rețea de asociații ale autorităților locale din sud-estul Europei. Rețeaua reunește 14 asociații care în care intră 9000 de autorități locale. NALAS promovează procesul de descentralizare în cooperare cu administraţia centrală şi organizaţiile internaţionale, considerând că autonomia locală este un atribut cheie al procesului de tranziţie ce afectează ţările din sud-estul Europei.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Către ora 13:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că sistemele informaționale, care au fost indisponibile în dimineața zilei de 9 iunie, au fost restabilite, iar activitatea aerogării revine treptat la parametrii normali. Totuși, aceștia au avertizat că, pe parcursul zilei, ar putea apărea întârzieri ale zborurilor și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității. În acest context, au formulat mai multe recomandări pentru pasageri.

„Sistemele informaționale ale Aeroportului Internațional Chișinău au fost restabilite, iar activitatea revine treptat la parametrii normali. Cu toate acestea, pe parcursul zilei este posibil să apară întârzieri ale zborurilor, precum și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității”, au comunicat reprezentanții aerogării.

În continuare, pasagerilor Aeroportului din Chișinău li se recomandă să ajungă la aerogară cu cel puțin 2,5–3 ore înainte de zbor, să aibă pregătite documentele de călătorie, să respecte fluxul pasagerilor și indicațiile personalului aeroportuar, să verifice statutul zborului pe tabloul online al aeroportului, să fie atenți la anunțurile audio și afișajele din terminal și să se adreseze personalului aeroportuar pentru asistență în caz de întrebări sau nelămuriri.

În dimineața zilei de 9 iunie, în jurul orei 08:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că anumite sisteme informaționale ale aerogării erau indisponibile. Astfel, unele servicii aeroportuare înregistrau întârzieri sau funcționau în mod limitat. 

Mai mulți pasageri și-au exprimat indignarea  în legătură cu situația de la aeroport. Avocata Oxana Ivanov a descris atmosfera din terminal ca fiind una de „haos și bătaie de joc”, iar în mediul online au apărut imagini video cu bilete de avion completate manual, cu pixul, din cauza problemelor tehnice înregistrate.

Ulterior s-a anunțat că au fost anulate două zboruri – spre București și Dortmund, iar celelalte se efectuează cu întârzieri.

Puțin după ora 11, reprezentanții aeroportului au anunțat că „problema tehnică apărută la nivelul sistemelor informaționale a fost soluționată” și că, la acel moment, acestea erau în proces de restabilire treptată.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: