NewsMaker – portalul cu cel mai bun raport de gen al surselor. API a monitorizat site-urile de știri în campania electorală
Full Article 2 minutes read

NewsMaker – portalul cu cel mai bun raport de gen al surselor. API a monitorizat site-urile de știri în campania electorală

NewsMaker.md a avut cel mai echilibrat comportament editorial în campania electorală pentru alegerile prezidențiale 2020 care vizează perioada 18 – 24 octombrie. Este concluzia Asociației Presei Independente (API), care a publicat Raportul nr. 4 de monitorizare. În total, au fost analizate materialele publicate de 12 portaluri din Republica Moldova.

Asociația Presei Independente (API), a afirmat în al patrulea raport, prezentat la 30 octombrie, că „NewsMaker.md a avut o politică editorială relativ echilibrată, autorii materialelor fiind, în general, nepărtinitori, iar candidații și candidatele au fost prezentați/prezentate de cele mai multe ori în context neutru, dar și pozitiv sau negativ, însă fără o tendință clară de favorizare sau defavorizare.”

Potrivit raportului, „NewsMaker.md a avut cel mai echilibrat comportament editorial în perioada vizată.”

Petru Macovei, directorul executiv API, care a prezentat raportul, a menționat că NewsMaker.md a avut, de asemenea, cele mai bune rezultate în ceea ce privește raportul de gen în publicații: aproximativ fiecare a cincea sursă citată este de sex feminin.

În general, potrivit lui Macovei, materialele din mass-media moldovenească rămân a fi extrem de disproporționate în ceea ce privește raportul de gen a surselor. În majoritatea cazurilor, mass-media apelează la bărbați pentru comentarii. Într-o serie de publicații, doar una dintre cele 20 de surse citate este de sex feminin.

Menționăm că, la fel, potrivit API, NewsMaker este printre puținele portaluri de știri care au avut o politică editorială relativ echilibrată în perioada 11-17 octombrie 2020, în contextul campaniei electorale prezidențiale.

La fel, NewsMaker a intrat în TOP-5 cele mai accesate site-uri de știri din Moldova, potrivit datelor Companiei europene de cercetare „Gemius”, care activează în toate țările Europei Centrale și de Est. Datele analitice sunt din luna septembrie 2020, despre internauții înregistrați în Moldova. Astfel, conform datelor Google Analitics, NewsMaker a fost vizitat de 519 mii de internauți, care au accesat paginile portalului de 1,5 milioane de ori.
x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: