O campanie de informare a populației din mediul rural despre importanța vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 a fost lansată astăzi, 4 august, de către Ministerul Sănătății, cu sprijinul Băncii Mondiale. Evenimentul de lansare a avut loc în satul Hârbovăț din raionul Anenii Noi, la Centrul de Sănătate din localitate.
În cadrul campaniei „Vaccinează-te, pentru ca viața să revină la normal!”, echipe mobile de specialiști în sănătate publică și comunicare vor vizita timp de câteva luni localități din 24 de raioane ale Republicii Moldova, în special satele în care se atestă o rată joasă de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2. Experții, care se vor deplasa din sat în sat, într-un mijloc de transport inscripționat cu însemnele campaniei, numit „Autocarul Sănătății”, vor discuta cu cetățenii despre importanța și beneficiile vaccinării.
Totodată, vor fi organizate cursuri de consolidare a cunoștințelor și capacităților lucrătorilor de asistență medicală primară în ceea ce privește comunicarea cu populația despre vaccinuri, tehnici de consiliere și de promovare a vaccinării, în baza ghidurilor internaționale și naționale și a celor mai bune practici în domeniu. În același timp, sunt prevăzute acțiuni privind consolidarea la nivel comunitar a parteneriatelor dintre autoritățile publice locale, a liderilor de opinie și a reprezentanților cultelor religioase, pentru promovarea vaccinării.
Din echipele mobile de experți fac parte specialiști în sănătate publică și comunicare din România și Republica Moldova.
„Împreună cu medicii din Republica Moldova vom încerca să găsim cele mai bune modalități pentru a putea informa populația despre beneficiile vaccinării. A porni de jos în sus e o activitate foarte importantă, pentru că populația are multă încredere în medici. Întrebările oamenilor sunt absolut normale, iar specialiștii trebuie să le ofere răspunsuri ori de câte ori au nevoie. Asemenea acțiuni de informare au loc și în România, unde organizațiile nonguvernamentale și administrațiile publice locale sprijină vaccinarea în diferite moduri”, a declarat medicul epidemiolog, expertul în sănătate publică din România, Adrian Pană.
Campania de comunicare este realizată în cadrul proiectului Băncii Mondiale „Răspuns de urgență la COVID-19 în Republica Moldova”.